AppieEnJoke Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 Ik heb een Garmin Oregon 300 ,ik wou met Gsak waypoint's erin zetten Maar dat werkt niet ,geeft aan dat de garmin niet aan gesloten is Ik ben gaan lezen en vond een marco en die geeft ook weer een fout weer Error in Macro at line: 153 $result=GPSInfo("GarminPath") Error=> Function does not exist: GPSInfo Macro will now abort --- Nou ik heb geen idee wat ik hier mee aan moet,hoe doen jullie het laden van cache ? Ik ben gewent aan Gsak dat werkte altijd prima met Garmin 60Cx Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen ,ik kan ze wel op de site erin zetten dat werkt wel groetjes van Joke
Pentagram Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 Wij hebben dan wel een oregon 200, maar waarschijnlijk gaat het daarmee hetzelfde als bij een 300. Ben je gewend om de WP's direct vanuit GSAK naar de GPS te zetten, nu dien je je gewenste coordinaten (plus complete cachebeschrijvingen) te exporteren en ergens dat geëxporteerde bestand in "mijn documenten" oid op te slaan. Als je vervolgens je oregon aan je pc hebt aangesloten kun je dat geëxporteerde bestand kopiëren naar de oregon. Ziet je PC namelijk gewoon als een verwisselbare schijf. 'k Hoop dat ik het zo goed genoeg uitleg want tot zover kan ik het zelf ook volgen, maar ik moet bekennen dat ik ook aardig wat woordjes ge-uit heb die m'n moeder me niet geleerd heeft voor ik zover was. Succes iig Spirit
Remunj Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry64851 Probeer bovenstaande macro eens.
Mars Express Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 Ik heb een Garmin Oregon 300 ,ik wou met Gsak waypoint's erin zetten Maar dat werkt niet ,geeft aan dat de garmin niet aan gesloten is Ik ben gaan lezen en vond een marco en die geeft ook weer een fout weer Error in Macro at line: 153 $result=GPSInfo("GarminPath") Error=> Function does not exist: GPSInfo Macro will now abort --- Nou ik heb geen idee wat ik hier mee aan moet,hoe doen jullie het laden van cache ? Ik ben gewent aan Gsak dat werkte altijd prima met Garmin 60Cx Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen ,ik kan ze wel op de site erin zetten dat werkt wel groetjes van Joke Welke versie van GSAK gebruik je? (staat boven aan in je GSAK-scherm, of bij help->about)via Tools->Check for newer version, kan je kijken of je up to date bent, en of updaten. Overigens zit er verschil in de manier waarop GSAK nu nog met verschillende soorten/merken/types GPSen 'praat' maar vanaf versie 7.5 zal dat weer uniform gaan worden, wat de gerbuikersvriendelijkheid zeker ten goede zal komen.
Remunj Geplaatst 29 november 2008 Geplaatst 29 november 2008 Welke versie GSAK is inderdaad van belang, een oudere versie van GSAK kent de nieuwe serie GPS'n niet. Dit heb ik o.a. gemerkt tijdens een event in Spa. Gebruik een nieuwe versie van GSAK (7.2.4.19 beta) is de nieuwste volgens mij. Gebruik dan voor het verzenden van de wp'n de reeds genoemde macro.
AppieEnJoke Geplaatst 29 november 2008 Auteur Geplaatst 29 november 2008 http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry64851 Probeer bovenstaande macro eens. Bij deze kreeg ik de melding
AppieEnJoke Geplaatst 29 november 2008 Auteur Geplaatst 29 november 2008 Ik heb een Garmin Oregon 300 ,ik wou met Gsak waypoint's erin zetten Maar dat werkt niet ,geeft aan dat de garmin niet aan gesloten is Ik ben gaan lezen en vond een marco en die geeft ook weer een fout weer Error in Macro at line: 153 $result=GPSInfo("GarminPath") Error=> Function does not exist: GPSInfo Macro will now abort --- Nou ik heb geen idee wat ik hier mee aan moet,hoe doen jullie het laden van cache ? Ik ben gewent aan Gsak dat werkte altijd prima met Garmin 60Cx Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen ,ik kan ze wel op de site erin zetten dat werkt wel groetjes van Joke Welke versie van GSAK gebruik je? (staat boven aan in je GSAK-scherm, of bij help->about)via Tools->Check for newer version, kan je kijken of je up to date bent, en of updaten. IK heb 7.2.3.35 ,ik kan geen andere vinden heb jij de url misschien waar die staat al vast bedankt Joke Overigens zit er verschil in de manier waarop GSAK nu nog met verschillende soorten/merken/types GPSen 'praat' maar vanaf versie 7.5 zal dat weer uniform gaan worden, wat de gerbuikersvriendelijkheid zeker ten goede zal komen.
Remunj Geplaatst 29 november 2008 Geplaatst 29 november 2008 http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry64851 Probeer bovenstaande macro eens. Bij deze kreeg ik de melding Staat de oregon interface wel juist ingesteld. Kijk hier voor naar onderstaande link, op blz 22 aan de rechterzijde staan de instellingen. http://www8.garmin.com/manuals/Oregon200-W...saanwijzing.pdf
AppieEnJoke Geplaatst 29 november 2008 Auteur Geplaatst 29 november 2008 Wij hebben dan wel een oregon 200, maar waarschijnlijk gaat het daarmee hetzelfde als bij een 300. Ben je gewend om de WP's direct vanuit GSAK naar de GPS te zetten, nu dien je je gewenste coordinaten (plus complete cachebeschrijvingen) te exporteren en ergens dat geëxporteerde bestand in "mijn documenten" oid op te slaan. Als je vervolgens je oregon aan je pc hebt aangesloten kun je dat geëxporteerde bestand kopiëren naar de oregon. Ziet je PC namelijk gewoon als een verwisselbare schijf. 'k Hoop dat ik het zo goed genoeg uitleg want tot zover kan ik het zelf ook volgen, maar ik moet bekennen dat ik ook aardig wat woordjes ge-uit heb die m'n moeder me niet geleerd heeft voor ik zover was. Succes iig Spirit Als wat voor bestand je kan er een hoop kiezen,en na Oregon of het geheugen kaartje Groetjes Joke
AppieEnJoke Geplaatst 29 november 2008 Auteur Geplaatst 29 november 2008 http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry64851 Probeer bovenstaande macro eens. Bij deze kreeg ik de melding Staat de oregon interface wel juist ingesteld. Kijk hier voor naar onderstaande link, op blz 22 aan de rechterzijde staan de instellingen. http://www8.garmin.com/manuals/Oregon200-W...saanwijzing.pdf Waar zou die dan op moeten staan ,het is allemaal nieuw voor mij
Mars Express Geplaatst 29 november 2008 Geplaatst 29 november 2008 IK heb 7.2.3.35 ,ik kan geen andere vinden heb jij de url misschien waar die staat al vast bedankt Joke Ok, in die versie van GSAK zit de functie "GPSinfo' nog niet, en daardoor krijg je de foutmelding: Error=> Function does not exist: GPSInfo De laatste versie kan je hier downloaden: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry64327
Remunj Geplaatst 29 november 2008 Geplaatst 29 november 2008 (bewerkt) Waar zou die dan op moeten staan ,het is allemaal nieuw voor mij Bij mij staat de oregon op Garmin serieel, dit ondanks dat hij middels een usb kabel is aangeloten aan de pc. Zodra hij aangesloten is, geeft de pc een seintje en zie ik 2 extra schijven verschijnen, een van het intern geheugen van de oregon zelf en een van de micro kaart. 29 november 2008 bewerkt door Remunj
Mars Express Geplaatst 29 november 2008 Geplaatst 29 november 2008 Als je de 2 extra schijven inderdaad ziet verschijnen, en je hebt GSAK geupdate met volgens de link 2 postjes hierboven gaat het vast wel lukken!
AppieEnJoke Geplaatst 30 november 2008 Auteur Geplaatst 30 november 2008 Als je de 2 extra schijven inderdaad ziet verschijnen, en je hebt GSAK geupdate met volgens de link 2 postjes hierboven gaat het vast wel lukken! Alle bedankt het is gelukt hoewel ik nog steeds met vragen zit over de Oregon Dus hoop ik toch op nog wat hulp van jullie Ik heb nu Topo Nl erop gezet en ook Duitsland hoewel ik daar zo niks van kan vinden Maar dat zal wel ontwetendheid zijn ,maar nu staat alles op het interngeheugen en niks op mijn geheugenkaartje Dus dat zal wel niet helemaal zo horen denk ik,ik heb al heel wat op Wiki gelezen site vertaalt na Nl anders kom ik er helemaal niet uit . Kan je alles zo van het geheugen af gooien als je opnieuw wil beginnen of moet er wat blijven staan voor het besturen van van de Oregon Ik heb ook als ik na de cache kijk op de Oregon dat je niet weet of het multie"s of een traditional's En is er ook een optie dat je na de dicht bijzijnde kan zoeken ? Ik ben wel erg blij met mijn vervroegd verjaardags kado ,maar je moet wel weer een hoop leren groetjes van Joke uit Delft
Aanbevolen berichten