Spring naar bijdragen

Probleempje met mijn GPS 76


Jaap & Sem

Aanbevolen berichten

Het probleem is dat mijn GPS 76 de laatste tijd regelmatig in de 'autolocate mode' schiet bij het aanzetten. Het heeft niets te maken met extreem lang uitgeschakeld zijn of extreem grote verplaatsingen. Het gebeurde onlangs nog op de BBQ party van Megaheks & Co halverwege de 'nightcache' gewoon tijdens het batterij verwisselen. En da's mooi carambalig want hij doet al gauw een minuut of 10 over zo'n autolocate procedure en dan moet je eigenlijk nog stilstaan ook anders gebeurt er helemaal niets.

Het is iets van de laatste paar maanden (ik heb dit ding al een paar jaar) en heeft ook niets te maken met de laatste firmware update (denk ik) want het gebeurde daar voor ook al een paar keer.

Heeft iemand een oplossing voor deze questie????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
ReizenReizen

Inmiddels was iedere start een koude start (van minimaal 10 minuten) geworden en dus de stoute schoenen maar aangetrokken en m'n gps opengeschroeft. Ziet er prachtig uit van binnen maar wat blijkt; de backup batterij is van de print afgebroken. Duidelijk een ondeugdelijke soldeer verbinding, één pootje heeft zelfs nooit vast gezeten! En nu gauw weer dicht schroeven en kijken hoe ver de garantie van Garmin loopt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels was iedere start een koude start (van minimaal 10 minuten) geworden en dus de stoute schoenen maar aangetrokken en m'n gps opengeschroeft. Ziet er prachtig uit van binnen maar wat blijkt; de backup batterij is van de print afgebroken. Duidelijk een ondeugdelijke soldeer verbinding, één pootje heeft zelfs nooit vast gezeten! En nu gauw weer dicht schroeven en kijken hoe ver de garantie van Garmin loopt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Ik ben ook benieuwd Jaap. Je schreef dat je hem al een paar jaar hebt dus er zit geen garantie meer op. Ik ben benieuwd wat Sailtron doet, ook omdat je waarschijnlijk niet rechtuit gaat zeggen dat je het ding hebt open gehad. Hoe moet je dan eigenlijk vertellen dat het een fabricacgefout is? :wine:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :wistling: We kijken wel, dan kunnen we altijd nog zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht maar de garantie is inderdaad verlopen. Ik denk dus niet dat ik veel kans maak. Ik zal eens kijken of ik in de reguliere handel niet gewoon een nieuw batterijtje kan kopen en dan soldeer ik hem er zelf wel in. Is vast vééééééééééél goedkoper. :ph34r:

 

Ik laat het wel horen.

 

groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht maar de garantie is inderdaad verlopen. Ik denk dus niet dat ik veel kans maak. Ik zal eens kijken of ik in de reguliere handel niet gewoon een nieuw batterijtje kan kopen en dan soldeer ik hem er zelf wel in. Is vast vééééééééééél goedkoper. ;)

 

Ik laat het wel horen.

 

groet,

Daar staat weer tegenover Jaap dat het jouw apparaat is en dat jij na de garantieperiode het ding gerust mag openschroeven.... Ik zou het eerst gewoon via Sailtron proberen. Ze gaan prat op hun service.

 

Houdt ons op de hoogte ;)

 

suc6

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Wie het met ons eens is, kan ongelijk hebben, maar we bewonderen zijn scherpzinnigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...