Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
We wachten echter rustig het voorjaar af want dan zijn de dagen weer langer.

Zie de subtitel van dit topic :beerchug:

ReizenReizen

Geplaatst

Samen met Tuutjefloiter ben ik enkele keren naar de Emsauenweg afgereisd. In tegenstelling tot Tuutjefloiter ben ik niet z'n fietser (25 kilometer op een dag vind ik meer dan genoeg). Hij heeft 's zomers wel eens meer dan 100 kilometer op een cache-dag gefietst voor, tijdens en na het cachen. Verder is de Emsauenweg geen ronde, maar liggen de caches achter elkaar en wij hebben deze dan ook met de auto gedaan.

De eerste keer zijn we bij 100 begonnen, na in Salzbergen eerst het TB-Hotel te hebben aangedaan en zijn we tot 075 gekomen. De volgende keer zijn we bij 074 begonnen en kwamen we tot 053. En de laatste keer zijn we bij 001 begonnen en zijn we tot 027 gekomen. Hierbij moet ik wel vermelden dat we alleen de eerste keer caches die aan de route liggen maar geen deel uitmaken van de Emsauenroute links hebben laten liggen. De laatste keren hebben ook andere caches meegenomen zodat we ook eens andere caches dan micro's vonden. Hierbij zijn we meestal rond 1000 uur begonnen met cachen om door te gaan tot de schemering inviel en dan de laatste 1 of 2 caches te doen. Nachtcachen zijn we niet aan begonnen.

Wij hebben van de route genoten en er is inderdaad een verschil tussen de delen van de route die door de 4 plaatsers zijn uitgezet. Vanaf Warendorf gaat de Emsauenroute meer over rechte en geasfalteerde stukken, terwijl de route bij Rheine uitkomt op slingerende bospaden. Natuurlijk heeft dit ook zijn effect op de plaatsing van de caches.

Een tip aan degenen die de rond gaan cachen, een groot gedeelte van de logrollen is vol en een redelijk aantal logboekjes zit zo gepropt in PETlingen dat ze er zonder tang niet uit zijn te krijgen. Neem zelf stukjes papier mee met de naam van de cachers en de datum om in de caches te stoppen wanneer je voor een groot aantal caches gaat. Dan hoef je alleen nog maar het tijdstip van de vondst te noteren. Verder veel succes met de Emsauenweg!

P.S. Een verzoek van mij aan degene(n) die Emsauenweg 064 wel heeft gevonden, stuur mij na 01-01-09 a.u.b. een PM met een beschrijving van de plek waar ze lag. Zelf heb ik op deze namelijk een DNF gescoord en ik ben best wel benieuwd te vernemen op welke plek ik niet (goed genoeg) heb gezocht.

Geplaatst

Morgen (28-12-08) op pad met de 4x4 om ongeveer vanaf nr 50 op te werken naar de 100, ben benieuwd of we nog andere cachers tegen komen...

Geplaatst
Morgen (28-12-08) op pad met de 4x4 om ongeveer vanaf nr 50 op te werken naar de 100, ben benieuwd of we nog andere cachers tegen komen...

De kans is groot. Uit deze regio zijn ook al 5 teams onderweg. Vandaag (als het goed is) begonnen.

Geplaatst

De kans is groot. Uit deze regio zijn ook al 5 teams onderweg. Vandaag (als het goed is) begonnen.

De kans is klein omdat de caches zo weid verspreid liggen.

We hebben alleen bij de één na laatste cache andere (duitse) cachers ontmoet en dat was nog geen eens op de Emsauenweg maar gewoon in Münster (UKM),

Die 5 teams zijn er trouwens 7 geworden en allen al weer veilig terug.

Vandaag zijn er opnieuw 5 teams naar Münsterland afgereisd.

Ger@ld

Geplaatst

We hebben alleen bij de één na laatste cache andere (duitse) cachers ontmoet en dat was nog geen eens op de Emsauenweg maar gewoon in Münster (UKM),

Ger@ld

Ik heb genoeg stickers gezien van een bepaald offensief...maar de bij behorende cacher's niet ;-)

Geplaatst

Ger@ld

Ik heb genoeg stickers gezien van een bepaald offensief...maar de bij behorende cacher's niet ;-)

Daarom heet het ook speedcachen. Voor je het in de gaten hebt zijn we al weer weg. :blush:

Geplaatst

Ik haat stickers! *

Gisteren heb ik diverse caches gedaan, ruwweg tussen Greven en Telgte, nadat Bounce Team, Malyenki, FRLK, Kissiezoekers en BBosman hun 29-12-2008 Emsauenwegtour sticker op de logrol hebben geplakt. Helaas blijkt de gebruikte sticker van bedenkelijke kwaliteit. In ongeveer de helft van de gevallen laat de sticker al grotendeels los, wat op zich geen probleem is, maar in de andere helft van de gevallen zijn de logrollen niet meer uit te rollen doordat de sticker zo is geplakt dat meerdere stroken van de logrol aan elkaar zijn geplakt. En deze stickers laten natuurlijk niet los.

De cacher (gisteren doorgaans ikzelf) die na hen komt moet dan bij elke cache de sticker verwijderen of doormidden snijden. Doormidden snijden om de logrol überhaupt uit te kunnen rollen of verwijderen om een lege plek op de logrol te heroveren daar de sticker zelf minstens 18 regels kost om te plakken. Al met al kost het de eerstvolgende cacher telkens weer extra tijd en moeite om de cache zelf te kunnen loggen wat erg vervelend is.

Dit is niet de eerste keer dat de voorgaande en andere problemen zich voordoen bij "stickeraars", maar omdat ik gisteren zelf nog een aantal caches uit de Emsauenwegserie moest aandoen kon ik me steeds meer vinden in Gargamel's Geocache-catchfrase. Het speedcachen van een stickerend groep voor mij bleek dus opnieuw een extra obstakel voor mij. Hierdoor begrijp ik stemmen die opgaan om logs die alleen bestaan uit een stickers te verwijderen door cache-eigenaars steeds beter.

Natuurlijk is het voorgaande niet bedoeld ten nadele van de teamleden persoonlijk maar dient het meer om aan te geven wat ik over stickeraars en speedcachers in het algemeen denk. En mijn vooroordeel werd gisteren helaas diverse keren bevestigd vandaar deze post binnen de Emsauenserie.

* Vrij naar Gargamel's catchfrase

Geplaatst

Dat jij stickers haat, wil nog niet zeggen dat je mensen kan verbieden om een sticker te plaatsen.

Zelf had ik vroeger ook stickers, maar dit vond ik er onhandig en ben dus blij met mijn stempel.

Maar om nou logs te gaan verwijderen omdat ze met een sticker hebben gebruikt, dat gaat wel erg ver.

Een iets kleinere logrol is natuurlijk ook een optie

Geplaatst
Ik haat stickers! *

Gisteren heb ik diverse caches gedaan, ruwweg tussen Greven en Telgte, nadat Bounce Team, Malyenki, FRLK, Kissiezoekers en BBosman hun 29-12-2008 Emsauenwegtour sticker op de logrol hebben geplakt. Helaas blijkt de gebruikte sticker van bedenkelijke kwaliteit. In ongeveer de helft van de gevallen laat de sticker al grotendeels los, wat op zich geen probleem is, maar in de andere helft van de gevallen zijn de logrollen niet meer uit te rollen doordat de sticker zo is geplakt dat meerdere stroken van de logrol aan elkaar zijn geplakt. En deze stickers laten natuurlijk niet los.

De cacher (gisteren doorgaans ikzelf) die na hen komt moet dan bij elke cache de sticker verwijderen of doormidden snijden. Doormidden snijden om de logrol überhaupt uit te kunnen rollen of verwijderen om een lege plek op de logrol te heroveren daar de sticker zelf minstens 18 regels kost om te plakken. Al met al kost het de eerstvolgende cacher telkens weer extra tijd en moeite om de cache zelf te kunnen loggen wat erg vervelend is.

Dit is niet de eerste keer dat de voorgaande en andere problemen zich voordoen bij "stickeraars", maar omdat ik gisteren zelf nog een aantal caches uit de Emsauenwegserie moest aandoen kon ik me steeds meer vinden in Gargamel's Geocache-catchfrase. Het speedcachen van een stickerend groep voor mij bleek dus opnieuw een extra obstakel voor mij. Hierdoor begrijp ik stemmen die opgaan om logs die alleen bestaan uit een stickers te verwijderen door cache-eigenaars steeds beter.

Natuurlijk is het voorgaande niet bedoeld ten nadele van de teamleden persoonlijk maar dient het meer om aan te geven wat ik over stickeraars en speedcachers in het algemeen denk. En mijn vooroordeel werd gisteren helaas diverse keren bevestigd vandaar deze post binnen de Emsauenserie.

* Vrij naar Gargamel's catchfrase

We ontdekten zelf ook dat de sticker niet een superkwaliteit had (om het zo maar te zeggen). Overigens plak ik personlijk normaal nooit stickers, maar voor deze tour hadden we inderdaad een uitzondering gemaakt. Omdat de serie nog 2 dagen te leven had toen wij er waren, vonden we daarom niet erg om door te plakken. We hebben trouwens in veel gevallen de sticker ook aan de binnenkant van de koker geplakt, zodat de logrol het nog iets langer uit kon houden. Maar goed, om even ontopic te blijven: we hebben in ieder geval een superleuke dag gehad.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...