Spring naar bijdragen

Hitchhikers; Hoe herken je die in de stash?


Akela&Co

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben sinds deze week aan het geocachen. Ontzettend leuk om te doen. Nu zie ik een hoop leuke hitchhikers, maar stel dat ik er onderweg eentje tegenkom, kan ik hem dan ook herkennen ? Zit er een beschrijving bij of zo ?

 

Ik bedoel, ik ken die lijst niet uit m'n hoofd.

 

Linda (Akela&Co)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Ik ben sinds deze week aan het geocachen. Ontzettend leuk om te doen. Nu zie ik een hoop leuke hitchhikers, maar stel dat ik er onderweg eentje tegenkom, kan ik hem dan ook herkennen ? Zit er een beschrijving bij of zo ?

 

Ik bedoel, ik ken die lijst niet uit m'n hoofd.

 

Linda (Akela&Co)

Je ziet een hoop Hitchhikers? Of zie je een hoop travelbugs?

 

Ik zie namelijk niet veel hitchhikers meer. Hoe je een hitchhiker herkend? Het staat er meestal op. Een HH wordt niet gemeld in de cache waar het ligt. Een HH kun je wel loggen als een cache.

 

Een HH heeft meestal een logboekje bij zich en daarin staat meestal vermeld wie het is en van wie en wat je er mee moet doen. Een HH kom je gewoon ook tegen op geocaching.com als een cache. Een travelbug kom je op een andere pagina tegen als..... jawel, travelbug.

 

Een travelbug heeft vaak een kettinkje aan zich met daaraan een zogenaamde "dogtag", een metalen plaatje met Groundspeak erop en een bug teken en een nummer erin gegraveerd. Zo'n bug kun je loggen op deze url. Je krijgt de naam van de bug voor altijd in je eigen lijstje als zijnde gevonden, maar het wordt niet opgeteld bij je gevonden caches. Zo'n nummer is uniek. Je kunt dit soort tags kopen in de Goodies shop en je krijgt er altijd 2 tags met een nummer. De een is de orgineel en de ander een copie. Je mag natuurlijk alleen maar de orgineel aan je bug hangen.

 

We hebben zelf 2 bugs in de omloop. Een ervan is na een paar weken al verdwenen. Het is Duitsland in gegaan en en die gasten schijnen moeilijk aan de vrouw te komen en dan wordt je poppetje ontvoerd ;(

 

FeeAway is pleite en de ander, Ieme heb ik ook al weken niets meer van vernomen, dus een succes is het niet, althans niet voor ons. :lol1:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :D

 

009016.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...