Spring naar bijdragen
  • 0

ozi (plt) naar gpx

Vraag

Geplaatst

Beste mensen,

ik heb lange tijd voor mijn reis getracked met odgps hetgeen GPX files maakt. Deze kon ik leuk oploaden naar gpsvisualizer zodat ze geplot werden in Google maps. Nu ben ik genoodzaakt door het gemis aan kaarten Ozi CE te gebruiken en te tracken met plt files. Deze kunnen echter niet direct geupload worden naar GPSvisualizer maar dien geconverteerd. Dit kan met GPSbabel echter load ik dan de gecreerde GPx files op dan krijg ik een fout melding. Wie kent dit probleem. Ik kan evt de filez verstrekken zodat er gekeken kan worden wat er verkeerd gaat.

Mvg,

Ruben

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Met OziExplorer op de PC kan je een export doen van waypoints en tracks naar .GPX.

Bestand | Opslaan | Export to GPX file (Wps and Tracks)

Dat je geen juiste kaarten voor OziExplorer hebt zou geen probleem mogen zijn, gebruik dan een blanco kaart.

Kaart | Blanco kaart (auto schaal)

• 0
Geplaatst
Met OziExplorer op de PC kan je een export doen van waypoints en tracks naar .GPX.

Bestand | Opslaan | Export to GPX file (Wps and Tracks)

Dat je geen juiste kaarten voor OziExplorer hebt zou geen probleem mogen zijn, gebruik dan een blanco kaart.

Kaart | Blanco kaart (auto schaal)

Dank voor je hulp!

ik ga het gebruiken. Kaarten heb ik wel. Ik bedoelde dat ik geen papieren kaarten heb. Kaarten voor Iran heb ik gevonden op www.poehali.org, goed geijkt en wel. Geweldig site.

Groeten

Ruben

• 0
Geplaatst

Toch nog een probleempje: het trekken met Ozi Ce schijnt mij niet te lukken.

Hieronder hoe ik het uitvoer:

ik ga naar View--> en kies track werkbalk.

Hierna is het mij niet geheel duidelijk. Ik zie een track op mijn scherm verschijnen en sla hem vervolgens op met de folder en het pijltje.

Als ik de plt file vervolgens naar ozi pc laad (bestand > openen > track uit bestand laden) verschijnt er geen track op mijn scherm. Laat staan dat ik hem kan converteren. Wie kan mij helpen?

Grtn,

Ruben

• 0
Geplaatst

Mijn is het ook niet helemaal duidelijk hoe OziExplorer en OziExplorerCE omgaan met de tracks.

En zeker hoe het zit met meerdere tracks in een bestand.

Volgens mij doe je het goed, maar vervolgens moet je in OziExplorer de trackbeheer openen:

Beeld | Tracks | Trackbeheer

Hier zie je wat er aan tracks geladen is.

Volgens mij zou je hier minimaal een track moeten zien, waarom je die niet op de kaart ziet snap ik niet.

• 0
Geplaatst

Van Ozie naar GPX is geen probleem, van GPX naar Ozie is ook geen probleem. Doch in oziexplorer kun je op de kaart een radius voorzien rond je Waypoint. Hoe krijg je nu deze cirkel, samen met je Wpt in een GPX-file.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...