speurvuur Geplaatst 1 augustus 2008 Geplaatst 1 augustus 2008 (bewerkt) Hoi, Toevallig kwam ik 'Viking' (http://viking.sourceforge.net/mediawiki/index.php/Main_Page) tegen. Het is een GPX editor voor linux en ik dacht daarmee een mooi equivalent gevonden te hebben voor mapsource als het om GPX-editting gaat. Er zit een optie in om verschillende map-providers zoals google-maps en OSM hun maps als layer in je kaartweergave te zetten: Echter ik kom nog wat problemen tegen: - De zoomlevels tussen de map-layer en mijn GPX file zijn niet gekoppeld en verschillen van elkaar - Het lukt me niet om google-maps kaarten te downloaden, ik krijg de volgende error: ** (viking:20914): WARNING **: Download error: /home/mauce/.viking-maps/t7s2z0/16930/10805 OSM werkt daarentegen wel. Is er iemand die dat wel gelukt is? 1 augustus 2008 bewerkt door speurvuur
Ibiq Geplaatst 1 augustus 2008 Geplaatst 1 augustus 2008 Ik ben zelf ook een Linux-gebruiker en zocht nog een applicatie als Viking. Ik kan niets beloven maar ik ga het uitzoeken!
Ibiq Geplaatst 1 augustus 2008 Geplaatst 1 augustus 2008 Het downloaden van Google Maps lukt voor een deel. Op de wiki van Viking staat een pagina over hoe dat moet. Bestandje maken en Viking opnieuw uitvoeren. Maar ik krijg ook af en toe fouten.
speurvuur Geplaatst 1 augustus 2008 Auteur Geplaatst 1 augustus 2008 Het downloaden van Google Maps lukt voor een deel. Op de wiki van Viking staat een pagina over hoe dat moet. Bestandje maken en Viking opnieuw uitvoeren. Maar ik krijg ook af en toe fouten. dat had ik bij mij dus ook al geprobeerd maar zonder resultaat
Lowieke Geplaatst 15 augustus 2008 Geplaatst 15 augustus 2008 Mooi stukje gereedschap. Ik kan ook geen GMaps laden maar OSM levert geen probleem en is denk ik ook veel gedetaileerder dan de Google maps. Ik zie geen problemen met het zoomlevel. Heb je in de eigenschappen van de map laag gekozen voor "use viking zoomlevel"?
fub Geplaatst 18 augustus 2008 Geplaatst 18 augustus 2008 Ik heb de code uit SVN gehaald en gecompileerd, en dan krijg ik wel netjes de Google Maps erbij! Ik heb de volgende commandos gebruikt: mkdir viking cd viking svn co https://viking.svn.sourceforge.net/svnroot/viking/trunk cd trunk ./autogen.sh make sudo make install Van te voren had ik wel even de Ubuntu package verwijderd. Daarna kon ik een Google Maps layer aanmaken die werkte.
speurvuur Geplaatst 18 augustus 2008 Auteur Geplaatst 18 augustus 2008 Yes! Inderdaad dat werkt. Ik moest nog wel libgps-dev erbij installeren om het te kunnen compilen Nu probeerde ik er alleen nog een .deb van de maken met checkinstall. Maar dat lukt niet omdat het geen 'nette' tarball is helaas...
fub Geplaatst 13 november 2008 Geplaatst 13 november 2008 Inmiddels is support voor de Google satelliet-kaarten uit de SVN-trunk van Viking gehaald, op verzoek van Google zelf. 0.9.7 is de laatste release waar dat nog wel in zit. Jammer maar helaas.
speurvuur Geplaatst 27 november 2008 Auteur Geplaatst 27 november 2008 Inmiddels is support voor de Google satelliet-kaarten uit de SVN-trunk van Viking gehaald, op verzoek van Google zelf. 0.9.7 is de laatste release waar dat nog wel in zit. Jammer maar helaas. Jammer, ik zou wel eens willen weten om welke reden.... Googlemaps worden door iedereen gebruikt.....
fub Geplaatst 30 november 2008 Geplaatst 30 november 2008 En inmiddels heeft Google de ontwikkelaars gevraagd om alle Google Map tiles niet meer door Viking te laten gebruiken -- dus ook niet meer de stratenkaart of terreinkaart. Erg jammer -- maar gelukkig is er nog steeds de Open Street Map waarvan er een aantal verschillende render-servers aangesproken kunnen worden.
Aanbevolen berichten