Spring naar bijdragen

Programma om tracks te delen


Gast Räven

Aanbevolen berichten

Het gebeurt regelmatig dat ik een gedeelte van een track, wat ik gemaakt heb met een Garmin Etrex Vista, wil verwijderen.

 

Meestal gaat het om een gedeelte in het begin van de track, doordat ik tracking te vroeg heb aangezet, of aan het einde, maar soms ook in het midden doordat ik verkeerd gelopen ben om de juiste plaats te vinden, deze omweg wil ik de volgende keer natuurlijk niet weer lopen.

 

Bestaat er een programma waarme je punten uit tracks kunt verwijderen ?

 

Bij voorbaat dank.

 

Räven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

OziExplorer heeft die mogelijkheid. Je kunt manueel trackpoints bijmaken, punten verwijderen, tracks "aan elkaar plakken" (wanneer door slechte ontvangst een stukje track is weggevallen heb je meerdere segmenten, je kunt die segmenten terug tot 1 track maken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Even wat specifieker om gezoek in Ozi te vergemakkelijken:

-Als je de route(s) in Ozi hebt gedownload vanuit je GPS, dan kun je het lijstje zichtbaar maken met de button 'show/hide track control' (onder de menu-woorden: "moving map")

-Selecteer de gewenste route, en klik op de button 'show track list' (naast de button met het diskette-icoon).

-Als je nu in die lijst een punt selecteert dan zie je die in een croshair op de kaart weergegeven worden.

-Wandel naar believen heen en weer, selecteer punten, eventueel in groepen, en delete ze.

-Zie je in de kolom 'sect' een ophoging van nummer? Dan had je even geen ontvangst. Ga op de eerste regel staan met het hogere nummer en klik de button 'split or join track...blabla'. Er onstaat een samenvoeging met de vorige sectie.

 

Wil je een punt tussenvoegen? Dat is even wat lastiger.

-Klik in 'track control' de button 'use mouse to draw...blabla' (blauw streepje met rood stipje en groen pijltje)

-Trek een selectiebox om het ene punt waarná je een punt wilt invoegen om het te activeren (die licht dan rood op)

-Klik de button 'instert track point after...blabla' (3 rode stipjes op rij met plusje erboven)

-Houd de alt-toets vast en klik op het eerder geactiveerde waypoint

-Er komt nu een extra stipje bij (blauw) na de rode ergens daar in de buurt

-Houd de shift toets vast en sleep het blauwe stipje naar de gewenste positie.

 

Have fun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Eagles

 

-Als je de route(s) in Ozi hebt gedownload vanuit je GPS, dan kun je het lijstje zichtbaar maken met de button 'show/hide track control' (onder de menu-woorden: "moving map")

-Selecteer de gewenste route

 

Ben ik net zo ver dat ik het verschil weet tussen een track en een route, dan gaat Eagels me weer in de war brengen.

Ik ben wel heel blij met je verhaal Eagles want ik zit ook al een tijdje te tobben in Ozi met het mooi maken van fietrs tracks voor de verzameling.

 

Dat tobben doe ik ook nog met routes vanuit de magallan naar Ozi, dit werkt niet lekker.

Er worden geen route's zichtbaar in Ozi.

 

Wel is het zo dat dit de laatste tijd wat minder intresant geworden is nu ik OziCe op de PDA gebruikt, hier werkt route.s creeren en verwerken wel.

(even voor de duidelijkheid ik heb het over route's).

De track wordt gelogt en geupdate naar de PC waarna ik ze in Ozi wil verwerken tot een mooie track.

En dit lukt nog niet.

 

Groeten Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik net zo ver dat ik het verschil weet tussen een track en een route, dan gaat Eagels me weer in de war brengen.

Ehoh, sorry! Bedankt voor de terechte correctie.

Even voor het overzicht:

Track: een kruimelspoor van wat je hebt gelopen/gereden/of-whatever, door de GPS onthouden.

Route: een aaneenschakeling van waypoints die je dan vervolgens op volgorde kunt langsnavigeren. De pijl klapt om naar het volgende waypoint als je er één hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...