Gast Cneutie Geplaatst 2 augustus 2003 Geplaatst 2 augustus 2003 Wat is eigenlijk het praktisch verschil tussen deze softwarepaketten ? Welk pakket is het intetressantst voor geocaching ? MVG, Cneutie
0 Gast Cneutie Geplaatst 2 augustus 2003 Geplaatst 2 augustus 2003 Sorry voor de half leesbare titel ! Die moet zijn : Verschil tussen Mapsource route & recreation en Mapsource Metroguide ?
0 Lex Geplaatst 2 augustus 2003 Geplaatst 2 augustus 2003 Metroguide bevat ook veel straten binnen de bebouwde kom, R&R niet. GPSsen die zelf routes via de wegen kunnen maken kunnen dat wel met Metroguide, niet met R&R. Ik heb City Select, maar het is mogelijk dat er andere versies van Metroguide zijn die geen routes kunnen maken. Doordat R&R minder gegevens bevat per vierkante km past er een groter stuk land in het geheugen. Ik meen echter gelezen te hebben dat R&R niet meer geleverd wordt. Bij nader inzien is mijn antwoord wel wat vaag, daarom gaarne aanvulling door iemand die er meer vanaf weet. ++ Lex ++
0 stefanne_3 Geplaatst 2 augustus 2003 Geplaatst 2 augustus 2003 Kijk eens op mijn site. Maar in ieder gevel ter correctie: Alle versie's hebben exact dezelfde straten. Alleen worden dit er natuurlijk elk jaar meer. R&R is de meest kale versie en wordt niet meer uitgegeven. MG heeft ook alle huisnummers en bevat een 'gouden gids' met diverse 'interessante punten'. Nog uitgebreidere versie's zijn 'autoroutable' wat betekent dat de GPS je de weg kan wijzen. De wandelaar in de natuur heeft hier natuurlijk helemaal niets aan.
0 laurus Geplaatst 2 augustus 2003 Geplaatst 2 augustus 2003 Ik heb een eTrex Venture (nu in het NEDERLANDS!!! door update 2.50), hierin zit de mogelijkheid om Points of Interest (POIs) te uploaden via Mapsource. Nu heb ik via de European Metroguide v4.0 geprobeerd de POIs er in te zetten maar zonder succes... Ook na het upgraden naar v5.0 kon ik geen manier vinden... Wat is de beste manier om POIs (liefst een zelf samengestelde lijst) in de Venture te zetten??
0 stefanne_3 Geplaatst 2 augustus 2003 Geplaatst 2 augustus 2003 Wat is de beste manier om POIs (liefst een zelf samengestelde lijst) in de Venture te zetten?? Daarvoor met je de oude R&R hebben. Daar zaten de POI na installatie als aparte delen bij. Maar Gamin heeft besloten om deze niet meer uit te geven.
0 laurus Geplaatst 2 augustus 2003 Geplaatst 2 augustus 2003 @Stefanne: Klopt precies, met een oude R&R europe hebben we er ooit wat in gekregen, maar zelfs toen was de info voor noord-holland-west (Den Helder/Schagen/Alkmaar t.m. het Noordzeekanaal, excl. Zaanstad en A'dam) zelfs al te groot de Venture... Er zit dus nu een (zwaar verouderde) POI database in van Noord-Holland-oost Helaas, ik hoopte dat met het stopzetten van de R&R de POIs zouden worden overgezet naar de Metroguide... Update: ben zo brutaal geweest om Garmin te vragen hoe de Venture gebruikers na stopzetting van R&R hun POIs kunnen updaten. Mij benieuwen wat het antwoord wordt... /
Vraag
Gast Cneutie
Wat is eigenlijk het praktisch verschil tussen deze softwarepaketten ?
Welk pakket is het intetressantst voor geocaching ?
MVG, Cneutie
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten