Spring naar bijdragen

Een schaap op zijn rug


Vasc0

Aanbevolen berichten

Gisteravond, (niet met cachen overigens) zag ik een schaap op zijn rug liggen. Nu heb ik wel een klein beetje ervaring met schapen, dus ik weet dat 't beest zo snel mogelijk geholpen moet worden.

 

Van een afstand zag het eruit alsof het schaap dood was. Het lag op z'n rug, kop opzij gedraaid, en de vier poten in de lucht, behoorlijk wijd uit elkaar. Team A&F zat gezamlijk in de auto, en we zijn er ook samen naartoe gelopen.

A dacht dat het dier echt dood was, en dat we geen schijn van kans hadden. Ik (F) was daar ook een beetje bang voor, maar wou het toch zeker weten. Terwijl we dichterbij liepen (het was een groot weiland) zagen we de bortskas en de buik heel iets bewegen. Toch op tijd dus. Gelukkig.

 

Het schaap eerst op zijn kont gezet. Toen keek ik om me heen, en zag dat er nog een auto was gestopt, en dat er een man met behoorlijk tempo op ons af kwam lopen. "Laat 'm maar los" zei de man, "die loopt zo weer verder." Het beest inderdaad maar verder op 'z'n poten gezet, en het liep direct (langzaam) weg. Even verderop begon hij wat vlotter te lopen, en kwamen er twee lammetjes aangerend.

 

De man was hartstikke blij. Hij zei: "Bijna niemand doet dat meer tegenwoordig, haast iedereen rijdt gewoon door." en "het lijkt wel of de mensen het niet eens meer zien als er een schaap in de problemen is." "of ze hebben gewoon haast." "Geweldig dat jullie zijn gestopt, heel erg bedankt."

 

Die laatste zin werd nog wel een keer of wat herhaald, en ook dat niet alleen dit schaap daarmee gered was, maar ook de lammetjes. Het was de eigenaar die op weg was ergens anders naartoe, en daarbij toevallig langs dit weiland kwam.

 

 

Kortom: zie je een schaap op zijn rug: de eigenaar is dolblij als je het dier helpt.

En zelfs als je niet precies weet hoe het hoort: als je niet helpt is de kans heel groot dat het dier het niet overleeft. Als je wel helpt is de kans heel groot dat het dier wel in leven blijft.

 

De eigenaar zul je bijna nooit tegenkomen, maar deze ontmoeting maakte mij er redelijk zeker van dat vrijwel alle schapeneigenaren blij zijn als je het dier probeert te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Echt kei goed gedaan, in 1 klap 3 schapen gered, echte helden!!!!!

 

De man was hartstikke blij. Hij zei: "Bijna niemand doet dat meer tegenwoordig, haast iedereen rijdt gewoon door." en "het lijkt wel of de mensen het niet eens meer zien als er een schaap in de problemen is." "of ze hebben gewoon haast." "Geweldig dat jullie zijn gestopt, heel erg bedankt."

 

Ik zou ook nooit doorrijden, dat mensen dat wel doen, tenzij ze het niet hebben gezien, kan ik echt niet begrijpen.

 

Kortom: zie je een schaap op zijn rug: de eigenaar is dolblij als je het dier helpt.

En zelfs als je niet precies weet hoe het hoort: als je niet helpt is de kans heel groot dat het dier het niet overleeft. Als je wel helpt is de kans heel groot dat het dier wel in leven blijft.

 

De eigenaar zul je bijna nooit tegenkomen, maar deze ontmoeting maakte mij er redelijk zeker van dat vrijwel alle schapeneigenaren blij zijn als je het dier probeert te helpen.

 

Ik zie dat ik in mijn vorige post niet helemaal duidelijk ben geweest. Natuurlijk hebben ze liever dat je wel helpt als je wel weet wat je doet. In jullie geval wisten jullie het gelukkig.

 

Ik denk dat de situatie en of er een boerderij naast staat je wel zal doen beslissen wat het beste is. En natuurlijk moet iemand het beestje wel helpen, geen boer dan beter iets proberen dan niks doen, al weet je niet wat je doet!

 

Eén ding is duidelijk, er zijn gelukkig nog mensen die het tenminste niet koud laat en veel geven om dieren. Zoveel zelfs dat we bediscussiëren wat het beste is voor het beestje. Helemaal top toch?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...