TeamTheSweeties Geplaatst 12 mei 2008 Geplaatst 12 mei 2008 ik ben een echte newbie ....loop uren te lezen op het forum hoe ik toch die caches kan laden op mijn CO....nog steeds geen idee namelijk. Wat moet ik allemaal doen om ze paperless te kunnen lopen en te loggen in mijn CO.....
ECM Geplaatst 12 mei 2008 Geplaatst 12 mei 2008 Hi Een tijdje geleden had ik dezelfde vragen (en ook mij is het gelukt ) Om caches te laden ga je naar http://www.geocaching.com/ Bij je colorado zat een 1 maand proefabonnement voor het "premium membership" Dit laatste moet je activeren via die site en dan kun je makkelijker rechtstreeks routes laden op je colorado. Ook krijg je daarmee dan na het laden van caches toegang tot de "paperless cache" opties. Het is een beetje worstelen voordat je door alle aanmeldprocedures heen bent, maar dan werkt het prima.
Boekan Geplaatst 12 mei 2008 Geplaatst 12 mei 2008 Al die problemen had ik vrij snel overwonnen. Dus snel wat leuke caches geladen. Helaas niet gecontroleerd. Op de plaats van bestemming bleek het belangrijkste deel niet geladen te zijn. Wel een uitgebreide beschrijving en de hint en een aantal logs,maar de opdrachten bij de verschillende waypoint stonden er niet op. Dit waren vooral multicaches. De traditionals waren wel goed. Wat kan hier verkeerd gegaan zijn?
Malyenki Geplaatst 12 mei 2008 Geplaatst 12 mei 2008 (bewerkt) Al die problemen had ik vrij snel overwonnen. Dus snel wat leuke caches geladen. Helaas niet gecontroleerd. Op de plaats van bestemming bleek het belangrijkste deel niet geladen te zijn. Wel een uitgebreide beschrijving en de hint en een aantal logs,maar de opdrachten bij de verschillende waypoint stonden er niet op. Dit waren vooral multicaches. De traditionals waren wel goed. Wat kan hier verkeerd gegaan zijn? Het kan zijn dat de opdrachten in de tabel van additional waypoints stonden, en ik heb begrepen dat die niet alitijd in de gps wordt geladen. Maar ik weet het niet zeker. 12 mei 2008 bewerkt door Malyenki
papillonphoto Geplaatst 13 mei 2008 Geplaatst 13 mei 2008 A;s je een pocket query besteld bij GC.com dan moet je dat hele file in de map GPX in je colorado droppen. Dan staan alle beschrijvingen en alle add waypoints in je col. Wel een premium account hebben dus, anders kun je na inloggen op de GC site per cache een gpx file ophalen en die in die zelfde map droppen op je gps. Beetje veel meer werk, maar werkt ook. .LOC files kan de gps niet lezen. en als je het via mapsource doet komen ze te zien als waypoint en niet als cache. Wil er ook wel een workshopje op locatie van maken hoor. Geef vaker prive en groeps cursussen. succes
Dasjes Geplaatst 16 mei 2008 Geplaatst 16 mei 2008 Ook ik heb een vraagje over het inladen van caches in mijn Colorado. En na het bovenstaande gelezen te hebben, heb ik er nog een vraagje bij: 1. Tot nu toe laad ik per cache de gegevens in mijn Colorado in. Beetje veel werk om dat per cache te doen. Nu lees ik dat ik dat ook in een keer kan doen met een Pocket Query. Hoe dat werkt heb ik nog niet helemaal door. Ik zal mijn best eens doen om dat te proberen. Want ik heb pas een Pocket Query aangemaakt, maar email krijgen ho maar. Want dat is toch de procedure: je maakt een PQ aan en vervolgens krijg je een mail met de gegevens waar je om vroeg. En als ik het goed begrijp kan ik die dan in mijn Co laden (komen ze dan ook mooi in het mapje 'Geocache' te staan?). Oké Diane, eerst proberen, dan zeuren... 2. (Mijn eigenlijke vraag:) Als ik een unknown/mystery cache in mijn Co laad, dan wil ik natuurlijk graag de coördinaten aanpassen. Zodat als ik op pad ga ik niet eerst een waypoint aan hoef te maken dat me naar de goede plek leidt en bij de cache aangekomen weer de goede GC in mijn Co zoeken om 'm 'found' te kunnen loggen. Is het dus mogelijk om in mijn ingelade GC de coörds te veranderen? Sorry, voor het lange verhaal! Groetjes van Diane (Dasjes)
papillonphoto Geplaatst 16 mei 2008 Geplaatst 16 mei 2008 Asl je de queri heb aangevraagd, moet je ook een dag in de week aanvinken waneer die moet gemaakt worden, dan wort hij verzonden. Asl je dat gpx file binnen heb, moet je de colorado op de pc (of mac) aansluiten, op draagbare schijfmodes zetten (software2.4 of lager heb je geen keus). En dan kun je in de finder het GPX file in de map GPX zetten en klaar ik kees. En nee de co300 zie een cach niet als een waypoint dus lukt het niet om een waypoint er van te veranderen. Je kan wel een waypoint met de zelfde naam maken en die kun je dus veranderen zo vaak je wil.
partner Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Asl je dat gpx file binnen heb, moet je de colorado op de pc (of mac) aansluiten, op draagbare schijfmodes zetten (software2.4 of lager heb je geen keus). En dan kun je in de finder het GPX file in de map GPX zetten en klaar ik kees. IK heb dit ook gedaan en inderdaad de gehele lijst wordt dan in de Colorado zichtbaar. Ik heb echter ook moeten constateren dat alle caches, die ik handmatig geladen had niet meer zichtbaar waren. Misschien dat dit in de beta versie opgelost is, maar die durf ik nog niet te installeren vanwege het probleem met de "Z".
montebaldo Geplaatst 17 juni 2008 Geplaatst 17 juni 2008 Even terzijde voor betreft de update en het Z probleem. Toen ik mijn Co 300 uit de VS binnen kreeg stond de nw versie van de software er al op dus had ik geen keus. Ik heb toen Engels als taal ingesteld en zo kun je probleemloos cachen tot de volgende update. gr Montebaldo
partner Geplaatst 19 juni 2008 Geplaatst 19 juni 2008 Inmiddels blijkt het probleem met de "z" opgelost door het slechts plaatsen van drie puntjes in het betreffende taalbestand (zie forum.gps.nl uit Notter) en dus heb ik opgewaardeerd. En nu blijven alle caches dus zichtbaar. Zowel de met de queries gemaakte lijst als de los toegevoegde staan samen in de lijst.
Aanbevolen berichten