Honsbeek Geplaatst 8 mei 2008 Geplaatst 8 mei 2008 Ik heb laast mapsource op mijn gps geladen, ziet er super uit en duidelijk. Maar net start ik mijn gps op en al die mappen zijn weg ? Iemand het zelfde meegemaakt ? Groet Meaneye Ik heb laast Toponederland met mapsource op mijn gps geladen, ziet er super uit en duidelijk. Maar net start ik mijn gps op en al die mappen zijn weg ? na paar keer opnieuw opstarten ziet het er ook niet veel beter uit, het lijkt wel of ze zijn gewist. Iemand het zelfde meegemaakt ? Groet Meaneye Ik heb een garmin etrex vista, ( oudere versie zonder kleuren beeldscherm)
0 Peetee Geplaatst 8 mei 2008 Geplaatst 8 mei 2008 Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar voor de duidelijkheid: Mapsource is het pakket waarmee je de kaarten op je gps zet. Mapsource zelf kun je niet op je gps zetten. Mapsource installeer je op je pc. M.b.v. Mapsource installeer je de kaarten op je gps.
0 Honsbeek Geplaatst 8 mei 2008 Auteur Geplaatst 8 mei 2008 Ehm ik bedoel : Ik heb via mapsource Topo Nederland op mijn gps gezet. Maar opeens is die verdwenen van mijn gps af na een paar dagen ?
0 Lex Geplaatst 8 mei 2008 Geplaatst 8 mei 2008 (bewerkt) Er is altijd een lijst met kaarten. Is hij daar soms uitgeschakeld? Dan kun je hem ook weer inschakelen. Hoe precies hangt van het toesteltype af. 8 mei 2008 bewerkt door Lex
0 pa3fus Geplaatst 8 mei 2008 Geplaatst 8 mei 2008 Ehm ik bedoel : Ik heb via mapsource Topo Nederland op mijn gps gezet. Maar opeens is die verdwenen van mijn gps af na een paar dagen ? Ik heb het zelf bij mijn 60 csx wel eens gehad dat ik bij een batterijen wissel het klepje van het memory kaartje verschoven had. Gevolg was een los contact en dus niet kunnen benaderen van de kaart info die op het memory kaartje stond. Probleem was snel opgelost, even batterijen eruit, klepje vastzetten en het was weer ok. Groeten Jan-willem.
0 Peetee Geplaatst 8 mei 2008 Geplaatst 8 mei 2008 Ehm ik bedoel : Ik heb via mapsource Topo Nederland op mijn gps gezet. Maar opeens is die verdwenen van mijn gps af na een paar dagen ? Ik heb het zelf bij mijn 60 csx wel eens gehad dat ik bij een batterijen wissel het klepje van het memory kaartje verschoven had. Gevolg was een los contact en dus niet kunnen benaderen van de kaart info die op het memory kaartje stond. Probleem was snel opgelost, even batterijen eruit, klepje vastzetten en het was weer ok. Groeten Jan-willem. Ik ken dat ook; het gebeurt ook bij mijn Cx wel eens. Punt is alleen dat de standaard Vista niet over een los geheugenkaartje beschikt.
0 Honsbeek Geplaatst 10 mei 2008 Auteur Geplaatst 10 mei 2008 Zelf heb ik ook de batterijen verwisseld, en me firmeware upgedate, Alleen als ik hem nu aan zat was er weer een kaart Maar daarna zet ik hem weer uit was die weer weg ? Ik heb het vandaag paar keer geprobeerd en af en toe heb ik een kaart en dan weer niet :S zo vermoeiend.
0 pa3fus Geplaatst 10 mei 2008 Geplaatst 10 mei 2008 Alleen als ik hem nu aan zat was er weer een kaart Maar daarna zet ik hem weer uit was die weer weg ? Ik heb het vandaag paar keer geprobeerd en af en toe heb ik een kaart en dan weer niet :S Het lijkt mij dan een probleem met het al of niet kunnen benaderen van het geheugenkaartje. Je hebt nog niet aangegeven welke GPS je mee werkt, dus misschien slaat het wel nergens op, maar geef eens aan wat voor geheugenkaartje je gebruikt. Er zijn in het verleden namelijk al vaker problemen geweest met de "snelle" micro SD geheugenkaartjes in combinatie met de 60 csx modellen. We wachten je antwoord wel af. Groeten Jan-Willem.
0 Peetee Geplaatst 10 mei 2008 Geplaatst 10 mei 2008 Je hebt nog niet aangegeven welke GPS je mee werkt Jawel, met de oudere Vista. Zie 1e bericht.
0 Honsbeek Geplaatst 10 mei 2008 Auteur Geplaatst 10 mei 2008 Je hebt nog niet aangegeven welke GPS je mee werkt Jawel, met de oudere Vista. Zie 1e bericht. Garmin Etrex vista die heeft een ingebouwde geheugen van 24 mb Maarja hij pakt alleen mijn kaart niet, De wp wel .
0 Peetee Geplaatst 10 mei 2008 Geplaatst 10 mei 2008 Garmin Etrex vista die heeft een ingebouwde geheugen van 24 mbMaarja hij pakt alleen mijn kaart niet, De wp wel . En als je de kaarten er een keer opnieuw in zet?
0 pa3fus Geplaatst 10 mei 2008 Geplaatst 10 mei 2008 Jawel, met de oudere Vista. Zie 1e bericht. Garmin Etrex vista die heeft een ingebouwde geheugen van 24 mb Maarja hij pakt alleen mijn kaart niet, De wp wel . Ik had eroverheen gelezen, staat ook een beetje sneaky onderaan. Maar probeer inderdaad nog eens de kaarten in je GPS te laden, en kijk hierbij of er foutmeldingen voorbij komen tijdens het laden. Mocht het dan nog steeds problemen geven, voer dan eens een harde reset uit. Hierbij raak je wel alles aan instellingen en opgeslagen info kwijt, maar misschien helpt het. Hierna nogmaals kaart laden en testen zou ik zo zeggen. Succes Jan-Willem.
0 Honsbeek Geplaatst 13 mei 2008 Auteur Geplaatst 13 mei 2008 Jawel, met de oudere Vista. Zie 1e bericht. Garmin Etrex vista die heeft een ingebouwde geheugen van 24 mb Maarja hij pakt alleen mijn kaart niet, De wp wel . Ik had eroverheen gelezen, staat ook een beetje sneaky onderaan. Maar probeer inderdaad nog eens de kaarten in je GPS te laden, en kijk hierbij of er foutmeldingen voorbij komen tijdens het laden. Mocht het dan nog steeds problemen geven, voer dan eens een harde reset uit. Hierbij raak je wel alles aan instellingen en opgeslagen info kwijt, maar misschien helpt het. Hierna nogmaals kaart laden en testen zou ik zo zeggen. Succes Jan-Willem. Begint er hopeloos uit te zien Harde reset gedaan, Kaarten ingeladen eerst liept het fout, maar later ging het wel goed met kaarten in laden. Daarna zat de kaarten er op. Maar na aan en uit zetten waren ze helaas weer eens verdwenen Ik weet het niet meer, eigelijk wil het liefst de basismap terug op me gps :S
Vraag
Honsbeek
Ik heb laast mapsource op mijn gps geladen, ziet er super uit en duidelijk.
Maar net start ik mijn gps op en al die mappen zijn weg ?
Iemand het zelfde meegemaakt ?
Groet Meaneye
Ik heb een garmin etrex vista, ( oudere versie zonder kleuren beeldscherm)
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten