Spring naar bijdragen

Cache gevonden, automatische upload registratie??

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nou de eerste 2 zijn gevonden! Toch wel geinig spelletje :P

In de CO kun je de gevonden logs als zodanig aanmelden, althans bij de opties staat "aanmeldpoging".

Vervolgens kun je met 4 opties kiezen wel/ niet gevonden / reparatie / niet geprobeerd

Is deze informatie ook vanuit de colorado te uploaden naar geocaching.com, of is dit alleen voor in de colorado?

Als dat het geval is: Hoe houden jullie de lijst met "gevonden" dan bij??

[newby allert, dus wees vriendelijk svp]

Geplaatst
Nou de eerste 2 zijn gevonden! Toch wel geinig spelletje :)

In de CO kun je de gevonden logs als zodanig aanmelden, althans bij de opties staat "aanmeldpoging".

Vervolgens kun je met 4 opties kiezen wel/ niet gevonden / reparatie / niet geprobeerd

Is deze informatie ook vanuit de colorado te uploaden naar geocaching.com, of is dit alleen voor in de colorado?

Als dat het geval is: Hoe houden jullie de lijst met "gevonden" dan bij??

[newby allert, dus wees vriendelijk svp]

Ja, dat kan.

Sluit je CO aan op de computer // Ga naar My Accounts Details // Kijk rechts bij fields Notes en kies Access My Field Notes // Kies Upload Field Notes from your Garmin Colorado // Ga bladeren en pak het TXT bestand van je Colorado in de map Garmin // Klik op Upload // en dan zie je alle caches die je "Gevonden hebt". Als je die aanklikt kom je gelijk bij de juiste cache en staat "Gevonden" reeds ingevuld.

:P

Geplaatst

Afgelopen woensdag hebben wij deze functie even goed gebruikt. In Duitsland een serie van 110 cache's, helemaal geen papier meegenomen, alles stond in de colorado. Thuis aangekomen, stond alles al in de goede volg orde en de datum was al ingevult.

Dit is een ideale manier om je found bij te houden, en het scheelt weer een hoop papier.

Geplaatst

Geweldig :blush: Gisteren voor het eerst in de Colorado caches als 'found' aangegeven. En gisteravond wilde ik eens gaan proberen of ik dit uit kon lezen en dus makkelijk kon loggen. Ik kon niet vinden hoe ik dat moest doen en de het loggen wilde sowieso niet lukken door problemen op de .com site. Maar na deze berichtjes helemaal blij, want het loggen is nu erg makkelijk gegaan :lol:

Ik heb wel nog een vraagje. Er staat dat je de txt-file moet deleten: "We recommend that you delete the "geocache_visits.txt" file on the Colorado once your Field Notes are uploaded." Als ik dat doe, staan de gevonden caches dan gelijk weer als ongevonden in mijn Colorado? En wat doen anderen? Deleten die de txt-file of laten die het staan en veranderen jullie de datum bij het binnenhalen?

Groetjes van Diane (Dasjes)

Geplaatst

Ik ben vandaag voor de 2e keer op pad geweest.

Bij het uploaden krijg je vanzelf de keus dat de upload vanaf je laatse bezoek genegeerd worden. Lijkt me dus niet nodig om de text file te deleten.

Wel heb ik een andere vraag: Field notes upload ging goed. Als ik die open dan zie ik netjes mijn gevonden items terug. Echter wordt bij mijn profiel deze niet bijgewerkt, tenzij je een logboek entry maakt.

Is het dan altijd nodig om je gevonden caches ook handmatig met tekst in het logboek te bewerken??

Geplaatst

Jazeker,

De plaatser wil graag lezen wie er is geweest en wat de opmerkingen van diegene waren. Dus een handmatig commentaar is verplicht.

Omdat je met die draaischijf moeilijk text kan invoeren kan dat (nog ) niet onderweg.

Lastig? hoort er bij.

plezier

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...