Gast heemskind Geplaatst 15 juli 2003 Geplaatst 15 juli 2003 Geachte Lijst Ik heb een paar vraagjes wat betreft kabouterkaarten, andere kaarten, mapsource oziexplore en de etrex legend. Zoals jullie merken weet ik er niet veel van, maar toch een beginner moet ook ergens beginnen. Ik heb een etrex legend van iemand gekregen. En ik heb de kabouterkaarten en mapsource en oziexplorer Nu vraag ik mijn eigen af hoe het werkt. Waypoints, routes, tracks kan ik importeren en exporteren naar mijn gps. Maar de kaarten niet. Hoe doe ik dat eigenlijk ??? En ik wil ook de straatnamen zien op de kaart, volgens mij was dat ook mogelijk, maar ik kan het niet vinden. (het is ook maar lastig werken als je niet goed in engels bent.) Dus vraag ik mijn eigen ook af of ergens iemand een nederlandse handleiding heeft liggen van de etrex legend, mapsource ...
0 Aquosus Geplaatst 17 juli 2003 Geplaatst 17 juli 2003 Dus vraag ik mijn eigen ook af of ergens iemand een nederlandse handleiding heeft liggen van de etrex legend, mapsource ... Het kan handig zijn als de taal die word weergegeven op het scherm van je GPS of PC in het Nederlands is. Mapsource Cd-rom’s of een handleiding in het Nederlands ben ik nog niet tegen gekomen, wat wel moet lukken is de taalinstelling van je Legend in het Nederlands in te stellen. -Main Menu, -Setup, -System, -Language, en dan maak je een keuze uit één van de 14 taalmogelijkheden. Waarschijnlijk heb je dit reeds lang geleden al gedaan, maar misschien ook niet ?
0 Aquosus Geplaatst 17 juli 2003 Geplaatst 17 juli 2003 Nu vraag ik mijn eigen af hoe het werkt. Waypoints, routes, tracks kan ikimporteren en exporteren naar mijn gps. Maar de kaarten niet. Hoe doe ik dat eigenlijk ??? Om van mapsource kaarten naar je gps te kunnen versluizen, moeten deze kaartdelen eerst geselecteerd worden in het programma , en dat gebeurd als volgt: klik op het icoon “Map Tool” (het tweede icoon van rechts ) ga met de cursor op de Kaart en klik de nodige kaartdelen aan, de geselecteerde delen worden nu in het roze weergegeven. Om die nu naar je gps te zenden, klik op “save to device” nog even een vinkje zetten bij Maps en op "ok" drukken. Bij de Legend kan je maximaal 8Mb aan kaartdelen in het gps proppen, wat meestal wel voldoende is, de reeds aanwezige kaarten worden telkens overschreven als je nieuwe delen inleest
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 18 juli 2003 Geplaatst 18 juli 2003 En over Ozi met de kabouterstuff: die software en kaarten kan je alleen op je thuiscomputer gebruiken (en kaartjes printen!). Hoe je Ozi moet instellen en gebruiken in dit geval: ik heb er deze webpage voor gemaakt. En er is - als je hier de zoek-functie gebruikt - nog een heleboel info te vinden in dit forum. Vele mensen hebben hun steentje bijgedragen in deze.
Vraag
Gast heemskind
Geachte Lijst
Ik heb een paar vraagjes wat betreft kabouterkaarten, andere kaarten,
mapsource oziexplore en de etrex legend.
Zoals jullie merken weet ik er niet veel van, maar toch een beginner moet
ook ergens beginnen.
Ik heb een etrex legend van iemand gekregen. En ik heb de kabouterkaarten en
mapsource en oziexplorer
Nu vraag ik mijn eigen af hoe het werkt. Waypoints, routes, tracks kan ik
importeren en exporteren naar mijn gps. Maar de kaarten niet. Hoe doe ik dat
eigenlijk ???
En ik wil ook de straatnamen zien op de kaart, volgens mij was dat ook
mogelijk, maar ik kan het niet vinden.
(het is ook maar lastig werken als je niet goed in engels bent.)
Dus vraag ik mijn eigen ook af of ergens iemand een nederlandse handleiding heeft liggen van de etrex legend, mapsource ...
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten