Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben sinds gisteren de blije eigenaar van een Magellan eXplorist XL.

In de Geocache Manager heb ik een aantal POI's die ik op mijn eXplorist 100 heb staan ingevuld en geupload naar de XL.

Op de XL zie ik daarna wel de database, maar daarin staan geen locaties.

Bij het vergelijken van het bestand van de POI-database en de Geocache-database valt mij op dat de POI-database een header bevat, terwijl de Geochache-database dat niet heeft.

Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een oplossing?

Ad Voermans

Geplaatst
Ik ben sinds gisteren de blije eigenaar van een Magellan eXplorist XL.

In de Geocache Manager heb ik een aantal POI's die ik op mijn eXplorist 100 heb staan ingevuld en geupload naar de XL.

Op de XL zie ik daarna wel de database, maar daarin staan geen locaties.

Bij het vergelijken van het bestand van de POI-database en de Geocache-database valt mij op dat de POI-database een header bevat, terwijl de Geochache-database dat niet heeft.

Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een oplossing?

Ad Voermans

Nee, niet echt.

Mijn vorige Magellan was een Meridian Platinum, en die bestandsformaten waren niet uitwisselbaar met de eXplorer XL (wel via de converter, maar niet via de Geocachemanager, dacht ik)

In de Meridian stonden sowieso alleen maar caches die ik al gedaan had.

Ik laad dus de caches als loc-files rechtstreeks vanaf de site, naar de geocachemanager, plak in de manager desnoods meerdere loc-files aan elkaar tot 1 bestand en upload dat naar de GPS, bijv. met de naam "caches Groningen"

Als ik dan op de GPS in het menu "actieve kaart" bij "Geocaches" het bestand "caches Groningen" selecteer, worden de geocaches keurig zichtbaar op de kaart met hun eigen icon.

Een andere manier zou ik niet weten.

Dit werkt prima voor mij.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...