Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Situatie: navigatie "niet via wegen" naar een WP van een cache: zolang blauwe cirkeltje rond pijl er is, is alles in orde nl je ziet de roze lijn die richting naar WP aanduidt op je map, je ziet in je kompas de pijl de richting aanduiden.

nu gebeurt het regelmatig dat plots dat blauwe cirkeltje verdwijnt. Niet dat ik dan heb uitgezoomd ofzo, maar gewoon plots weg met ook als kenmerk dat de kompaspijl niet mere juist aanwijst als ook de roze lijn naar het WP niet meer wordt bijgewerkt. Bedoel daarmee als je andere richting begint op te wandelen de roze lijn op de kaart niet je veranderde positie volgt (vb staat loodrecht voor je uit, je neemt een bocht naar links en richt de GPS dus naar links, dan blijft toch die lijn loodrecht wijzen).

Vroeger had ik daar geen last van, maar laatste tijd heeft hij dat regelmatig. Zet ik het toestel af en aan, dan is het probleem meestal verdwenen en kan ik weer verder...

Iemand een idee waar dit aan ligt en meer nog, een oplossing?

Alvast hartelijk dank,

Erik

Geplaatst

Het blauwe cirkeltje geeft de zogenaamde miswijzing aan. Dat is de onnauwkeurigheid van je positie.

Wanneer het wegvalt, en de roze lijn niet meer goed werkt, loopt dan wel je eigen positie nog wel mee (het pijltje).

Het verdwijnen van het cirjkeltje doet mij denken aan het verliezen van de fix, maar op deze manier heb ik het nog nooit meegemaakt.

Geplaatst
Het blauwe cirkeltje geeft de zogenaamde miswijzing aan. Dat is de onnauwkeurigheid van je positie.

Wanneer het wegvalt, en de roze lijn niet meer goed werkt, loopt dan wel je eigen positie nog wel mee (het pijltje).

Het verdwijnen van het cirjkeltje doet mij denken aan het verliezen van de fix, maar op deze manier heb ik het nog nooit meegemaakt.

Fix valt volgens mij niet weg, je ziet vb de afstand tot WP wel aftellen, maar vb de roze lijn wijst totaal verkeerde kant uit "bevroren" als het ware

hard reset heeft probleem niet verholpen (tijdje geleden al gedaan, maar fout gebeurt nu nog...)

Geplaatst (bewerkt)

Het wegvallen van de cirkel kan ook betekenen dat het toestel aan een weg wordt gekleefd.

Je moet bij het cachen altijd lock on road/plaats op weg uit hebben staan.

In te stellen bij de kaartinstellingen.

bewerkt door Lex
Geplaatst
Het wegvallen van de cirkel kan ook betekenen dat het toestel aan een weg wordt gekleefd.

Je moet bij het cachen altijd lock on road/plaats op weg uit hebben staan.

In te stellen bij de kaartinstellingen.

Dat staat uit hoor: GPS werkt soms zonder problemen, met het cirkeltje en dergelijke en dan van ene moment op andere tijdens het wandelen vb kan dat cirkeltje verdwenen zijn, ook al loop je midden op klein veldwegje volgens je TOPO kaart, heb je totaal niets aan opties gewijzigd, is de ontvangst in orde...

Nog suggesties?

Geplaatst

Het was inderdaad maar een suggestie, andere instellingen zijn er niet met betrekking tot het blauwe cirkeltje.

Je kunt nog een hard reset proberen.

Wel is het zo dat het wegkleefgedrag me nog steeds niet duidelijk is.

Het kleven begint pas als je minstens 16 km/h rijdt, en wel onmiddelijk. Maar ik kan er maar niet achter komen wanneer het ophoudt. Soms al op een afstand van een paar meter van de weg, soms pas op meer dan honderd meter, en dat zonder dat de miswijzing beduidend verschilt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...