Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik Kijk om mijn Garmin Etrex vista en hij zegt dat we leven in 11-nov-25 maar volgens mij is dat nog lang niet zo. dus ik pak mijn handleiding der bij en gaat zoeken. maar het vreemde is, der staat wel in hoe je de tijdzone moet wijzigen maar der staat niks bij hoe je de tijd zelf moet veranderen en de datum ?

In de engelse versie precies het zelfde.

iemand oplossing ?

Groet Meaneye

iemand ervaring met dit probleem mischien ? die ook een Garmin Etrex Vista had ( ps het is een oudere versie )

Geplaatst

Volgens de handleiding van mijn Vista (ook zo'n monochrome versie) wordt de tijd automatisch goed ingesteld als de gps zijn eerste fix gehad heeft.

Hiervoor moet je hem enkele minuten buiten laten liggen tot hij voldoende satellieten ontvangt en dan wordt (mits je de tijdzone op Amsterdam hebt gezet) de tijd en jaarinstelling automatisch aangepast.

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je GPS op dit moment niet functioneert, want op het moment dat hij zelf niet de juiste tijd en datum heeft, kan hij ook niet snel de juiste satellieten ontvangen en dus ook zijn positie niet bepalen.

Conclusie, een paar minuutjes rustig buiten neerlegen en het probleem wordt na de eerste fix vanzelf opgelost.

Greetz en suk6, Bloodwoosj.

Geplaatst

Tijd en datum klopt nogsteeds niet. ik ben gisteren ruim 2 uur wezen cachen met de gps constant aan en de tijd en datum is nogsteeds niet goed :S

Geplaatst

Heb je de tijdzone op Amsterdam, met automatische zomertijd, ingesteld?

Had je een fix?

De aangegeven tijd is verkeerd?

Indien 3x ja, dan is je toestel kapot.

Misschien helpt een hard reset nog; anders moet het toestel gerepareerd worden, of je moet er mee leren leven.

• 2 weeks later...
Geplaatst
Heb je de tijdzone op Amsterdam, met automatische zomertijd, ingesteld?

Had je een fix?

De aangegeven tijd is verkeerd?

Indien 3x ja, dan is je toestel kapot.

Misschien helpt een hard reset nog; anders moet het toestel gerepareerd worden, of je moet er mee leren leven.

Na een aantal uren geocaching leeft mijn gps nogsteeds in 26 november 2025, Ik kwam er laast wel achter dat mijn gps op zomertijd stond, dat heb ik gewijzigt naar automatisch maar, de datum en de tijd is nogsteeds verkeerd . U zegt dat die een harde Reset nodig heeft ? Maar hoe moet ik dat doen bij de garmin etrex vista kan het namelijk niet vinden in de handleiding,

Geplaatst

Ik heb eens even gegoogled op etrx vista wrong date en vind op de volgende pagina, klikkerdeklik iemand die ook hetzelfde probleem heeft gehad als jij beschrijft, en die er een oplossing voor gevonden heeft na bij Garmin vergeefs aangeklopt te hebben.

Proberen kan geen kwaad.

Mocht de engelse taal een probleem zijn dan PM me maar.

Greetz Bloodwoosj, hoop dat het op die manier bij jou ook verholpen kan worden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...