Spring naar bijdragen

GSAK en Mapsource


Scrat

Aanbevolen berichten

Ik heb enkele vragen over gebruik Mapsource i.c.m. GSAK.

Voor de duidelijkheid: ik ben nog maar pas begonnen met het gebruiken van een GPS en wil er ook mee geocachen. Ik heb op dit forum onder Mapsource en onder GSAK gezocht en via de zoekvraag, maar niets gevonden (die zoekfunctie werkt overigens niet echt lekker, vind ik). Omdat het vooral om het gebruik van GSAK gaat, leek het mij het beste om mijn vragen hier te posten.

 

1) Kan ik als ik bv. via de kaart van Nederland een cachepagina open de gegevens van de cache rechtstreeks in Mapsource laden? Of heb ik hier nog een 'hulpprogramma' (GSAK?) voor nodig?

2) Moet ik GSAK zien als een handige aanvulling op Mapsource, waardoor je veel meer selectiemogelijkheden hebt om (meerdere) caches (tegelijk) te laden in Mapsource? Ik heb het idee dat dit laatste het geval is (maar ben hier niet zeker van).

3) Kun je eigenlijk via GSAK cachegegevens rechtstreeks naar een GPSr laden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb enkele vragen over gebruik Mapsource i.c.m. GSAK.

Voor de duidelijkheid: ik ben nog maar pas begonnen met het gebruiken van een GPS en wil er ook mee geocachen. Ik heb op dit forum onder Mapsource en onder GSAK gezocht en via de zoekvraag, maar niets gevonden (die zoekfunctie werkt overigens niet echt lekker, vind ik). Omdat het vooral om het gebruik van GSAK gaat, leek het mij het beste om mijn vragen hier te posten.

 

1) Kan ik als ik bv. via de kaart van Nederland een cachepagina open de gegevens van de cache rechtstreeks in Mapsource laden? Of heb ik hier nog een 'hulpprogramma' (GSAK?) voor nodig?

2) Moet ik GSAK zien als een handige aanvulling op Mapsource, waardoor je veel meer selectiemogelijkheden hebt om (meerdere) caches (tegelijk) te laden in Mapsource? Ik heb het idee dat dit laatste het geval is (maar ben hier niet zeker van).

3) Kun je eigenlijk via GSAK cachegegevens rechtstreeks naar een GPSr laden?

 

Misschien dat ik je vraag niet helemaal beantwoord, maar dit is hoe ik het gebruik.

GSAK is voor mij de centrale applicatie. Als ik een cache wil doen die (omdat hij nog helemaal nieuw is) niet in GSAK staat, dan zorg ik ervoor dat hij eerst daarin komt. Dat kan makkelijk middels het aanmaken van een GPX file via de cache pagina of een met een Personal Query.

Vanuit GSAK doe ik dan alles

- Map bekijken in Mapsource

- Map bekijken in Google Maps

- Vullen van de GPSr direct vanuit GSAK

- Aanmaken TomTom POI

- Aanmaken GPX file voor Cachemate

- Aanmaken HTML

 

En als ik thuis ben

- Bijwerken GSAK vanuit Cachemate

- Loggen op Geocaching.com vanuit GSAK

- Statistiek pagina bijwerken vanuit GSAK.

 

Zoals je ziet bij mij draait alles om GSAK.... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...