Spring naar bijdragen

Nogmaals kabouter


Biertjuh

Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik in het bezit van kabouter cd nr. 1 :thumbup: Deze moest ik gewoon uit een cache meenemen, want je leest overal dat die puntmutsjes zo geweldig zijn. Vraag me nu alleen af wat ik er mee moet want ik krijg hem niet geinstalleerd :crybaby: Ik zie alleen maar jpg en map files. Wie helpt ons uit de brand?

Groetjes en alvast bedankt.

Ruud en Marja :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

crybaby: Ik zie alleen maar jpg en map files. Wie helpt ons uit de brand?

Hi Biertjuh!

 

Dan heb je alles wat je nodig hebt, *behalve* OZI-Explorer :beerchug: In de volksmond gewoon Ozi Explorer... Zogenaamde GPS Mapping Software...

Goed lezen, samen met de NL uitleg van de Prof via deze Prof Lupardi

 

Succes!!

 

Chamsin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En kijk eens in dit draadje waarin ook veel verdere verwijzingen staan. Misschien vindt je zo antwoord op je vraag.

Maar ik vraag mij af: een (1) CD ? Voor zover mijn ervaring strekt zit elke set op minstens 2 CD's maar meestal op drie.

Staat er nergens geen uitleg tekst op die disk? Is er geen Ozi aanwezig? Geef eens een filenaam van een jpg file.

Het ziet ernaar uit dat je een verminkt product in handen hebt. :thumbup:

En ja, er kan met copieeren en distribueren heel wat fout gaan!

Het product evolueert, fragmenteert en debiliseert tot onbruikbaarheid.

Mijn schatting is: max. 5 generaties. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef eens een filenaam van een jpg file

 

Prof.

Een voorbeeld van een file name is o.a. 25G_Amsterdam.jpg tesamen met 25G_Amsterdam.map.

Op het hoesje van de CD staat CD-ROM 1 van 3 dus er moeten er inderdaad meer zijn. Buiten de jpg en de map files staat er niets op de CD :thumbup:

 

Groeten Ruud & Marja :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een tot onbruikbaarheid gemuteerd ding. Dat iemand zo kan copieeren en onvolledig doorgeven is mij een raadsel. Is het begrip 'disk 1 van 3' onvoorstelbaar?

Gezien de opgegeven filenaam: het is een stukje (1/3) van de Topo Nederland 1:25.000 kaarten.

Je bent dus blij met de spreekwoordelijke dooie mus.

Maar wees verzekerd: kabouter hebben ook internet, dus wie weet plopt er wel ergens eentje te voorschijn voor je... (Kabouter Plop?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...