Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

help.

ik heb een garmin vista gekocht,

later heb ik er bij een kabel bij gekocht,

usb tot Serial, ik sluit het aan, maar der gebeurt niks.

heb driver geinsteleerd, die vraagt in de instalatie sluit garmin aan.

zet hem aan alleen mijn pc ontvangt hem niet.

iemand ? ervaring hier mee ?

Geplaatst

ik heb een usb to serial adapter van Sitecom?

ik moest er iets voor instaleren zodat die dat ding ontvangt ofzo.

maar de nadeel is. me pc herkend alleen de adapter maar niet me gps systeem.

Geplaatst

Toen ik nog in het bezit was van een Vista moest ik eerst de seriele kabel aansluiten en vervolgens pas de pc aanzetten voordat ik de Vista aanzette. Heb je dat al geprobeerd?

Succes!

Geplaatst
Toen ik nog in het bezit was van een Vista moest ik eerst de seriele kabel aansluiten en vervolgens pas de pc aanzetten voordat ik de Vista aanzette. heb je dat al geprobeerd?

Succes!

ik heb het geprobeerd, maar geen reactie van de garmin vista.

zijn er mischien nog bepaalde drivers die ik moet instaleren ?

Geplaatst

Nee, in principe moet je voldoende hebben aan de bijgeleverde driver. Heb je al gekeken naar de nieuwste drivers op de Garmin-site? Of is je kabeltje nog wel goed?

Geplaatst (bewerkt)
Nee, in principe moet je voldoende hebben aan de bijgeleverde driver. Heb je al gekeken naar de nieuwste drivers op de Garmin-site? Of is je kabeltje nog wel goed?

Is er geen "native" USB kabeltje voor de Garmins.. Die heb ik wel voor mijn Magalan eXplorist..

Anyhow..

Assuming Windows XP:

Windows moet de USB device (zo'n converter is een USBdevice) herkennen.. Met of zonder drivers.

Windows moet een COM port toekennen aan dat dingetje... De COM port moet juist ingesteld staan in de Garmin software (dus zoek ff uit welke port het is en pas dat aan)

dan moet de communicatie in principe lukken (gesteld dat de overdrachts modus van je Vista correct staat (en niet in NMEA modus oid waardoor je een werkende GPSontvanger van je pc maakt)

--

Assuming Windows Vista (dubbel jakkiebah)

: HEEL VEEL SUCCES GEWENST

--

staat je garmin aan? Heb je al geprobeerd je garmin aan te sluiten op je COM port (waarvoor dat ding gemaakt is)..

Laat even weten als (en hoe) het gelukt is

edit: dit draadje al gelezen?

bewerkt door ds-polleke
Geplaatst

Staat de Vista "Interface" in de "Garmin" mode? Ga na de setup-pagina (paar keer op de 'page'-button klikken), kies de interface sub-pagina (die met het S-vormige icoontje met twee pijltjes), en kies bij 'Serial data format' voor 'Garmin'. Kan zijn dat het in het Nederlands anders heet, maar de menu's hebben een soortgelijke structuur.

Je hoeft voor een seriele verbinding je PC niet te herstarten, maar het kan wel zijn dat er een ander programma is dat de seriele poort 'bezet' houdt. Daarom kan herstarten soms helpen. Heb je nog meer apparaten (PDA's bijvoorbeeld, of muizen) aan je seriele poort hangen? Wellicht kan je met http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb896644.aspx vinden waar het aan ligt, en of er ueberhaupt over je seriele poort gepraat wordt.

Welk programma gebruik je trouwens om met je GPS te praten?

Geplaatst

Gelukt :lol1:

ik heb de meegegeven software van de Adapter, verwijderd van mijn pc.

toen ben ik op garmin.com wezen zoeken naar extra drivers. ik kwam verschillende tegen.

ik heb de driver voor Etrex vista geinstaleerd. daarbij heb ik ook nog de POI gedownload.

alles opnieuw opstarten. Vista aan sluiten en POI starten. En Het maakte Contact :angry:

Vista geupdate, en toen weze proberen in Easygps. en het werkte ook.

Bedankt :no: allemaal

groet meaneye

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...