Spring naar bijdragen

[GPS12] Datum staat fout


Team Kipje

Aanbevolen berichten

Op mijn Garmin GPS12 staat de datum onjuist.

Volgens mij krijgt hij de datum ook vanaf de satellieten, dus hoe krijg ik 'm weer goed?

 

Vandaag is het 13 october 1984

Gisteren was het 14 october 1984

Eergisteren was het 5 september 1948

De dag daarvoor nog 4 september 1948

 

Hoe kan ik dit juist instellen? Of iets van een fabrieksreset uitvoeren?

 

Oh ja, de tijd is wel goed, ook al neemt hij de instelling van tijdzone niet mee... dus nu is het circa 19:30.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oh jee. is jouw GPS12 erg van slag af zeg. Hij krijgt datum/tijd via de satellieten.

Lees even mijn geheime GPS12 codes waar je een koude herstart beschreven ziet. Daarna wel zoals aangegegeven een tijdje geduld hebben; mijn ervaring: bij goed zicht een half uurtje.

Gaat het dan nog niet: dan is het hardwarematig foute boel. De vraag is: hoe komt die aan die verkeerde datum/tijd? Die kan dit krijgen als de interne batterij - die het geheugen tussentijds van stroom voorziet - niet meer geladen is geraakt.

Ik bedenk net nog: hij zou slachtoffer kunnen zijn van een Y2K bug. Wat is de software versie van het ding? 4.58?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS: Het is nu 15 oktober 1984.

 

De huidige software-versie is 4.59, terwijl max. 4.58 te downloaden is vanaf garmin.com.

 

Zojuist de fabrieksreset uitgevoerd zoals beschreven. Hij ligt nu op het dak die 20minuutjes te wachten, dus ik ben benieuwd...

 

[edit: datum staat nu weer goed :thumbup: ]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...