Kloosterpark Geplaatst 26 juni 2003 Geplaatst 26 juni 2003 Voor het beheren van mijn waypoins in mijn Garmin E-trax Venture gebruik ik nu Easy GPS. Op zich is dit een heel aardig programma. Easy GPS leest .loc bestanden in. (En .gpx, maar het verschil begrijp ik niet) Ik kom ook regelmatig .wp bestanden tegen. Dit is volgens mij voor het programma Gartrip. Is er een programma die beide bestandsformaten kan lezen? Is er een conversieprogramma die .wp bestanden kan omzetten naar .loc bestanden. Ik heb net handmatig alle waypoints van de 300 NS stations in Nederland omgezet van .wp formaat naar .loc Dit kost behoorlijk wat tijd, dus dit moet makkelijker kunnen. Wat zijn jou ervaringen met programma's die waypoints beheren? Wat is het beste bestandsformaat om waypoints in te beheren? Wat is het beste programma?
P-Terminator Geplaatst 26 juni 2003 Geplaatst 26 juni 2003 Kijk eens naar GarTrax Daarmee kun je waypoints, routes en tracks beheren en converteren naar verschillende bestandsformaten, waaronder GARtrip.
Kloosterpark Geplaatst 26 juni 2003 Auteur Geplaatst 26 juni 2003 Beste terminator, Dit is een fantastisch programma om waypoint te converteren! Heb je dit zelf gebouwd? Weet je ook met welk programma ik het makkelijkst mijn waypoints kan beheren, dus eigen waypoints toevoegen, bestanden samenvoegen (nog te bezoeken caches met stations bijvoorbeeld), het symbool van een hele rij waypoints wijzigen, bestanden up en downloaden naar mijn GPS, etc.? Ik heb al door dat ik onnodig veel tijd heb besteed om handmatig een groot bestand te converteren naar .loc. Met jou programma deed ik hetzelfde in enkele seconden. Vriendelijke groet, Bastiaan
Kloosterpark Geplaatst 26 juni 2003 Auteur Geplaatst 26 juni 2003 Weet je ook met welk programma ik het makkelijkst mijn waypoints kan beheren, dus eigen waypoints toevoegen, bestanden samenvoegen (nog te bezoeken caches met stations bijvoorbeeld), het symbool van een hele rij waypoints wijzigen, bestanden up en downloaden naar mijn GPS, etc.? Mmm, ik lees net de handleiding van GarTrax en zie dat dat ik vrijwel alles kan met dit programma wat ik zoek. Ik heb EasyGPS volgens mij helemaal niet meer nodig. Ik ga er snel mee aan de slag
BigBird Geplaatst 26 juni 2003 Geplaatst 26 juni 2003 Ook even reclame voor mijn CacheMaps. Bestandsconversie kan er niet mee, behalve van loc of gpx naar loc, gpx of wpt (voor Ozi). Je kan er wel je waypoints in beheren, online en offline kaarten mee opvragen en waypoints selecteren om naar andere applicaties te sturen (waaronder GarTrax en EasyGPS). Kijk wat voor jou het handigst is!
P-Terminator Geplaatst 27 juni 2003 Geplaatst 27 juni 2003 Mmm, ik lees net de handleiding van GarTrax en zie dat dat ik vrijwel alles kan met dit programma wat ik zoek. Ik heb EasyGPS volgens mij helemaal niet meer nodig. Ik heb GarTrax inderdaad zelf gemaakt. In eerste instantie als een tooltje voor zaken die ik zelf als geocacher nuttig vond, zoals de bestandsconversies en downloaden van caches. Er worden nu ook op verzoek wel features aan toegevoegd. Binnenkort verschijnt een nieuwe release. De manual op de website laat al zien wat de verschillen zijn.
Kloosterpark Geplaatst 27 juni 2003 Auteur Geplaatst 27 juni 2003 Ook even reclame voor mijn CacheMaps. Bestandsconversie kan er niet mee, behalve van loc of gpx naar loc, gpx of wpt (voor Ozi).Je kan er wel je waypoints in beheren, online en offline kaarten mee opvragen en waypoints selecteren om naar andere applicaties te sturen (waaronder GarTrax en EasyGPS). Beste BigBird, Ik had je programma al gezien en gedownload. De integratie met kaarten lijkt mij handig. Als beginner heb ik behoefte aan een programma die heel intuitief werkt. Dit heb ik nu gevonden in GarTrax. Groetjes, Bastiaan
Aanbevolen berichten