Cachemier Geplaatst 25 juni 2003 Geplaatst 25 juni 2003 Omdat ik de vraag al 3 maal gesteld heb aan de geocaching.nl administratie maar die vinden het blijkbaar niet nodig om te antwoorden : stel ik ze hier nogmaals : Boden jullie tot voor kort niet de mogelijkheid om alle caches in Frankrijk in één keer te downloaden onderaan de pagina "Alle Beneluxcaches"?! Of heb ik dat gedroomd? Is het mogelijk Frankrijk daar bij te plaatsen aub? Met vriendelijke groeten Cachemier
BigBird Geplaatst 25 juni 2003 Geplaatst 25 juni 2003 Je kan ook Charter Member bij geocacing.com worden. Dan kan je zelf bepalen welke caches je in een .loc of .gpx file wilt ontvangen. Max is 5 query-files van 500 caches elk. Frankrijk heeft 253 caches volgens Buxley's Waypoints, dus die passen in één query. Succes,
Zenz Geplaatst 25 juni 2003 Geplaatst 25 juni 2003 Nou, zal ik je dan maar eens matsen? Onder deze link vind je alle caches van Frankrijk, naar de stand van vandaag, als GPX file. Dat is het standaard fileformaat dat door o.a. EasyGPS wordt gebruikt. Veel cacheplezier! Zenz
Cachemier Geplaatst 26 juni 2003 Auteur Geplaatst 26 juni 2003 Bedankt Zenz, net wat ik nodig had! En Geoman wat mijn kortaangebondenheid betreft : Dat bijna iedereen met vakantie is kan ik begrijpen : vakantie is absoluut noodzakelijk! Dat jullie allemaal vrijwilligers zijn daar kan ik alleen maar vol lof over zijn en ik zou zeggen: doe alstublieft verder, jullie leveren prachtig werk. Niets is echter zo vervelend dan in het ongewisse zijn over het feit of je probleem al dan niet behandeld wordt. Een kort berichtje (eventueel via een automatische reply) waarin te lezen zou zijn geweest wat je hierboven gepost hebt zou de nodige irritatie bij mij voorkomen hebben. Groeten Cachemier
Eagles Geplaatst 27 juni 2003 Geplaatst 27 juni 2003 Zeg Cachemier, ben je nou helemaal belatafeld? Van dit soort uitlatingen ("die vinden het blijkbaar niet nodig om te reageren") ben ik niet gediend hoor. Wat had je gedacht van de zinsopbouw "helaas hebben die nog steeds niet gereageerd, om welke reden dan ook", in plaats van zo hoog van de toren te blazen? Zelf hou ik helemaal niet van polemiek en meng me dan ook niet in soortgelijke schriftelijke meningsverschillen, maar DIT gaat me te ver, en daarom kom ik nu wel met deze reactie. Je hebt je mailtje verzonden naar geo@geocaching.nl op de datum die te lezen is in de header van de forward die ik gekregen heb: From: Cachemier (tekst geëdit naar deze nick, i.p.v. de volledige naam + mail adres) Sent: maandag 23 juni 2003 9:09 To: geo@geocaching.nl Subject: Frankrijk <body staat letterlijk in de eerste post in dit topic> Dus maandagOCHTEND. Het kan natuurlijk dat dat inderdaad het 3e mailtje was in 5 dagen... zoals Geoman al zei heeft dat dan weinig nut, vooral in vakantietijd... een situatie waarin dus ook een handmatige ontvangstbevestiging niet mogelijk is (overigens: ik was niet op vakantie, bij mij speelt er een ander tijdsplaatje zoals je verder kunt lezen). Op woensdag heb ik de forward van geocaching.nl binnengekregen, die las ik dus 's avonds net voor het kaartjes maken. Na dat kaartjes maken + sporten (ja hoor, ook ik heb andere dingen te doen dan alleen geocaching gerelateerde zaken) heb ik 's avonds laat nog een start gemaakt om in gewone nette bewoording je mailtje te beantwoorden + uitleg te geven over het hoe en waarom wat betreft Frankrijk.De inhoud van dat mailtje krijg je dan bij deze maar zo, omdat het nu toch openbaar staat in het forum. Dan weet gelijk iedereen die het zich eventueel nog meer afvroeg hoe het staat met .loc files van Frankrijk. Hallo Cachemier, Dat was inderdaad de afgelopen weken (tot aan het Pinksterweekend) het geval. Namelijk omdat er toen net over de Belgische grens een Nederlands Event (het MegaAdventure Event) georganiseerd werd. Als een soort extra service voor degenen die daar naartoe gingen heb ik toen een kaartje van Frankrijk er bijgedaan, om een indruk te geven of er Franse caches waren te doen rondom het event. De data die ik gebruik voor de gegenereerde kaartjes bied ik altijd gelijk maar even aan in één bestand, dat gaat in één moeite door want de download is dan al gedaan. Anderen hoeven dan niet per se ook die hele procedure te doorlopen. Dit was ook de reden dat er ook expliciet in de titelbalken cursief bijstond: "met tijdelijk Noord-Frankrijk" c.q. "tijdelijk: caches rond het MegaAdventure-PinksterEvent". Je voelt hem al, het gaat niet terugkomen. Dit stond er tot vandaag in m'n drafts folder. Ik wilde er nog een paar zinnen bijzetten over de kaartjes procedure in het kort. Niet om zielig te doen ofzo, maar gewoon omdat ik een soort 'verantwoording' wilde schrijven waarom dat er echt niet bij kan; een gevoel daarvoor aangeven. Ook iets over de recentelijke verandering van geocaching.com die impact heeft op de kaartjes-maak-tijd wilde ik erin zetten. Dat was ik net nu (de eerste kans die ik weer had) verder gaan doen, toen ik ineens dit topic zag.Maar dan ook nog: als je je ogen eens de kost had gegeven, dan had je al gezien en geweten dat het tijdelijk was, zoals ik ook in de laatste zin van m'n mail schreef. De blauwe titelbalk van het kaartjeswindow vermeldde dit, en in de gele balk boven het hoofdkaartje stond dezelfde tekst ook nog eens in koeienletters. Wil je dit nog even zien?!? Op de uitwijk website i.v.m. de toenmalige upload problemen naar de nieuwe geocaching.nl server staat toevallig nog een voorbeeld van het kaartje van 04-06: zie deze website. Tot slot: over een handmatige 'het-is-in-behandeling' reply heb ik het al hierboven gehad in combinatie met de vakantietijd, maar voor wat betreft een automatische reply op een ingekomen mail: schrijf jij dan maar zoiets voor de website zou ik zeggen, in plaats van te zeggen hoe je het gehad had willen hebben. Dien maar een voorstel in bij Geoman. Maar er zullen altijd wel zaken overblijven die beter/anders hadden gekund. Als er dan een frustratie ontstaat over zo'n punt, dan blijf je toch maar gewoon netjes.
Cachemier Geplaatst 2 juli 2003 Auteur Geplaatst 2 juli 2003 Mijn oprechte verontschuldigingen als ik met mijn harde bewoordingen mensen beledigd zou hebben, het was zeker niet de bedoeling. Groeten Cachemier
Cachemier Geplaatst 2 juli 2003 Auteur Geplaatst 2 juli 2003 Toch nog even het volgende ivm. bovenstaande polemiek Eagles suggereert dat ik mijn ogen niet goed de kost gegeven heb. Daar wil ik nog het volgende over kwijt: Dat vermeld stond op het kaartje had ik gezien maar onderaan de pagina waar de downloads van de EasyGPS files per land aangeklikt kunnen worden stond daar niets van vermeld. Daar stond gewoon "Frankrijk" en de locfile bevatte effectief alle caches van Frankrijk en niet alleen die van Noord-Frankrijk! Maar nogmaals: Ik wou absoluut niemand kwetsen maar heb mij blijkbaar nogal lomp geuit. Sorry! Groeten Cachemier
Aanbevolen berichten