Spring naar bijdragen

Mobiel navigeren zonder GPS


roewin

Aanbevolen berichten

"Google heeft een versie van Google maps geïntroduceerd die je positie op de kaart kan bepalen zonder dat je daarvoor een gps-ontvanger nodig hebt. Via de 'My Location'-technologie in de nieuwe versie 2.0 van Google Maps voor mobieltjes, wordt je positie bepaald door de gegevens die gsm-masten verzamelen over je relatieve positie.

Google verzekert dat alle gegevens geheel anoniem blijven.

Kijk op www.google.com/gmm voor meer details."

(Bron: c't 2008, Nr. 0102)

 

Volgens info op de site voorlopig alleen bruikbaar in (gedeelten) van Amerika.

Wie weet komt het ook nog eens in Nederland beschikbaar.

 

Roewin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hij kan niet je positie op de kaart bepalen, doordat het is een zeer grof systeem is; honderden meters onzekerheid.

Je krijgt direct een kaart van je omgeving te zien. Die hoef je dus niet eerst op te zoeken. Maar waar je op die kaart bent zul je zelf moeten bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij kan niet je positie op de kaart bepalen, doordat het is een zeer grof systeem is; honderden meters onzekerheid.

Je krijgt direct een kaart van je omgeving te zien. Die hoef je dus niet eerst op te zoeken. Maar waar je op die kaart bent zul je zelf moeten bepalen.

 

Het was ook meer een aardigheidje om te vertellen, dan dat ik er hoge verwachtingen van heb. De combinatie van mijn TomTom en Etrex laat ik echt niet in de steek :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je positie wordt inderdaad vrij grof bepaald. Daarom werkt Mobiel Thuis ook niet alleen maar tot honderd meter van je huis maar soms tot op meer dan een kilometer.

Op de vraag of het hier gaat werken kan ik zowel positief als negatief antwoorden.

Toen ik namelijk nog mijn KPN kaartje erin had, werkte het. Maar toen ik mijn Vodafone kaartje erin deed, werkte de positiebepaling niet meer. Nu wil het toeval dat ik ook een gps in mijn telefoon heb zitten en kan ik dus daarmee mijn positie veel beter aan laten geven op de kaart.

Het is ook mogelijk om met deze Google Maps een route van punt naar punt uit te zetten. Het wordt daarmee nog geen navigatiemiddel. Daar gebruik ik dus TomTom voor op de telefoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...