Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

vanmiddag dan mijn nieuwe gps ontvangen echter loop ik tegen een probleempje en dat is dat ik een datum in beeld heb staan maar deze nergens kan wijzigen?

Wel de tijd en de tijdzone maar niet de datum?

Meer mensen hier last van? ;)

Geplaatst

Is dat de verkeerde datum dan? De tijd kun je trouwens ook niet wijzigen, alleen de tijdzone.

Als er satellietontvangst is hoort de tijd correct te zijn. D.w.z. voor de ingestelde tijdzone.

Als dat niet zo is kun je nog een hard reset proberen, en anders moet je terug naar de winkel.

Geplaatst

o ik heb em alleen binnen even gebruiksklaar gemaakt.

De tijd heb ik inmiddels wel goed staan maar zou de datum misschien mee resetten als ik satelliet ontvangst heb?

De datum die er nu instaat is 22 augustus 2007 ;)

Geplaatst
o ik heb em alleen binnen even gebruiksklaar gemaakt.

De tijd heb ik inmiddels wel goed staan maar zou de datum misschien mee resetten als ik satelliet ontvangst heb?

De datum die er nu instaat is 22 augustus 2007 ;)

Klopt. Als je eenmaal ontvangst hebt wordt de datum en tijd vanzelf juist ingesteld.

Geplaatst

Nu twijfel ik toch of je het correct hebt opgeschreven. Als je de tijdzone correct hebt ingesteld (UTC+1h of MET of Amsterdam), en de datum onjuist is, is de tijd willekeurig.

Als je de tijd gelijk gekregen hebt door een fantasiewaarde voor de tijdzone in te voeren, krijg je een fantasietijd zodra er ontvangst is.

Geplaatst

Het is na de satellietverbinding gemaakt te hebben gelukt :-) hij gaf de datum idd vanzelf goed aan.

Thx voor de snelle reacties.

Nog even een snelle newbie vraag..hoe kan ik co ordinaten invoeren om ergens naartoe te gaan.

Ik kan markeren (een waypoint)

of in het menu op waypoints klikken,

In de handleiding vind ik hier nergens iets over terug..waar je dus de co ordinaten in kunt voeren.

Alvast bedankt =)

Geplaatst (bewerkt)

Markeer een waypoint. Dit krijgt je huidige coördinaten.

Vervolgens verander je de coördinaten in de gewenste.

Je kunt ook met de pijlaanwijzer een punt op de kaart aanwijzen, en dan ENTER (joystick) drukken. Hoe het precies verder gaat hangt af van wat je aangewezen hebt, maar het wijst zich vanzelf.

bewerkt door Lex
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...