Spring naar bijdragen

cvcaelen

Leden
  • Aantal bijdragen

    31
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutraal

Over cvcaelen

  • Verjaardag 07-02-1963

Previous Fields

  • GPS of Smartphone Merk / Type
    Magellan SporTrak Map
  • Ik gebruik mijn GPS / Smartphone sinds
    2 maand

Contact Methods

  • Website URL
    http://cvcaelen.instantlogic.com/Home.ilx?idVisitor={138B4ED3-ADD1-468
  • ICQ
    0
  1. ben blij dat alles terug bij het oude zal komen Christiaan
  2. http://earth.google.com/ veel kijkgenot edit: mod: je kan deze verwijderen, hij staat er al Christiaan
  3. cvcaelen

    EPE

    ik hou de EPE wel in de gaten en wel om volgende reden: het geeft mij een indruk van de grootte van de cirkel waarbinnen ik zeker moet zoeken om de cache te vinden als je GPSr als nog te gane afstand "0" aangeeft. misschien off topic, de laatste maand valt het me echt op dat ik in open veld bijna steeds EPE's van 2 en 3 meter zie op mijn GPSr (SporTrack Map, Waas ingeschakeld) Christiaan
  4. cvcaelen

    Kompas

    Een DP65 is reeds jaren mijn wandel-op-stafkaart metgezel, en nu bij het cachen blijft hij trouw zijn dienst bewijzen en (niet onbelangrijk) je hoeft je nooit te bekommeren om batterijen Christiaan
  5. jawel ik kan er jammer genoeg van meespreken
  6. Hoi, http://www.ngi.be/NL/NL1-10.shtm zoals je ziet zijn er enkel elektronische kaarten op schaal 1/50.000 te krijgen Christiaan
  7. Dus, Remco, als ik een cache zou maken (speel ernstig met het idee om het te doen) waarbij ik 10 coördinaten opgeef van de mogelijke plaats van de cache, de cache zou effektief op 1 van die 10 plaatsen komen te liggen , alleen, de cache zou op onregelmatige tijdstippen van plaats verhuizen(door mij verplaatst), zodat iedere schatzoeker met evenveel geluk aan de start van de zoektocht zou beginnen. Nu de vraag : kan dit? Christiaan
  8. mijn gedacht hierover: wie thuis zit te loggen zonder ter plaatse te zijn geweest bedriegt enkel zichzelf, ik heb daar geen last van , want statistieken zeggen mij niks. Christiaan
  9. cvcaelen

    hoogtedata van NASA

    Daar heb je toch stafkaarten voor & een hoogtemeter? Nauwkeuriger kan toch niet?En goedkoper ook niet (de prijs voor een stafkaart is verwaarloosbaar tov een GPS , en als je er aantekeningen op maakt tijdens een tocht heb je achteraf een prima herinnering aan de tocht) mijn idee hierover Christiaan
  10. een job om niet jaloers van te wezen Ik wens hem toch het allerbeste toe
  11. cvcaelen

    hellup

    Ik denk dat je de wp's van route 1 best start met wp101 route 2 met wp201 route 3 met wp301 zo kan je 99wp's kwijt per route, en zal Ozie de routes afzonderlijk wel inladen groetjes Christiaan
  12. 8 maand in het bezit van een SporTrack Map en het enige wat ik tot nu toe heb ondervonden is een drietal keer een valse opstart: je krijgt het satelietscherm te zien , maar zonder satelietsymbooltjes en zonder balkjes, en na een tijdje valt ie dan uit. terug starten en geen probleem. De enige keer dat mijn Map er 200 Km naast zat was die avond dat er een sateliet terug kwam naar de dampkring (nr 22?), voor de rest is ie zeer nauwkeurig. Einde batterij : dan krijg ik een waarschuwing en als ik volhard in de boosheid schakelt ie vanzelf uit.Nog geen gegevensverlies tot nu toe. vanuit auto naar cache : is ook mijn manier van werken, maar van "aanpassingsproblemen" geen weet. Wat ik wel kan bevestigen is dat na-ijlen : je kan de cache reeds 10 meter voorbij zijn voor je er erg in hebt.Indien mogelijk benader ik de cache dan ook vanuit de 4 windstreken, ergens in het midden ligt hij dan. O ja , momenteel werk ik firmware 5,xx Christiaan
  13. cvcaelen

    Accu's

    Inderdaad, je spaart er niet alleen het milieu mee, maar ook je portemonee Christiaan
  14. cvcaelen

    Accu's

    En hier zijn dan mijn metingen: toestel : SporTrack Map batterijen:Dracell Plus : batterijspanning tijdens test: 3.1Volt(verse set batterijen) gemeten stroomopname (GSM aan't zoeken naar satelieten, en op kaartscherm):125MilliAmpere gemeten stroomopname met backlite light on: 180mA Accu's : GP 2100mA/h : batterijspanning: 2.55Volt gemeten stroomopname (GSM idem als hierboven) 210mA gemeten stroomopname met licht : 310mA Mijn besluit: deze GPS heeft een zeker vermogen nodig om te werken, daalt de spanning, dan moet de stroomopname stijgen. concreet: als de spanning van de batterijen daalt, omdat ze bijna leeg zijn, zal de GPS meer stroom vragen, waardoor de batterijen nog meer belast worden, waardoor de spanning verder zal dalen, waardoor de GPS nog meer stroom zal vragen,... enfin, je weet waar ik naartoe wil, dit verklaart waarom accu's zo plots "plat" vallen batterijen hebben er minder last van, zij gaan geleidelijker "plat" Christiaan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...