Spring naar bijdragen

Hulp Nodig Bij Het Aanmelden En/of Opmaken Van Een Cachepagina?

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hulp bij het aanmaken en opmaken van een cachepagina

In navolging van het draadje "meelopers gezocht" voor beginnende cachers, bij deze eenzelfde draadje, maar dan voor mensen die hulp zoeken bij het (aan)maken van een cachepagina en het aanmelden van een cache.

- Is wat ik in gedachten heb een traditional of een multi?

- Hoe meld ik een cache aan als ik zelf al een idee heb wat ik wil?

- Hoe maak ik een eenmaal aangemelde cachepagina zodanig op dat de reviewer voldoende info heeft om mijn cache te kunnen reviewen?

- Moet alles in één keer klaargemaakt worden, of kan ik mijn cachepagina ook in stukjes afmaken en pas aanbieden als ie helemaal klaar is?

- Mijn cache is gereviewed, maar hij is afgekeurd en voorzien van een foutcode. Wat nu?

- Wat zijn additional waypoints, en hoe moet ik die ingeven?

- Stages of a multicache, trailhead, Question to Answer, wat moet ik er allemaal mee?

- Attributes ingeven, plaatjes uploaden, html, achtergond veranderen????

- Waar moet ik verder allemaal nog op letten?

Allemaal vragen waarmee je de eerste keer dat je zelf een cachepagina wil maken in aanraking kunt komen.

Toen ik zelf mijn eerste cache aanmaakte was ik heel blij dat ik bij een ervaren cachelegger terecht kon om raad te vragen. Een avondje met een kopje koffie en af en toe een blik op de peecee was behalve heel gezellig ook heel verhelderend en leerzaam.

(nogmaals dankjewel aan Team Ramy :blink: ).

Hoe werkt het?

Zoek je ook iemand die je wellicht verder kan helpen bij vragen en/of problemen met je cachepagina?

Kijk eens in onderstaand lijstje. Deze cachers hebben zich bereid verklaard in geval van problemen een helpende hand te bieden

Je wordt doorgelinkt naar zijn/haar/hun profielpagina bij geocaching.com. Let op: om dat profiel te kunnen bekijken moet je wel aangemeld en ingelogd zijn bij geocaching.com.

Bovenaan de profielpagina kun je op de vierde regel klikken op "Send message". Er gaat dan een nieuw schermpje open waarin je je emailboodschap aan die cacher kunt achterlaten. Verder contact verloopt tussen jullie onderling, veel problemen zijn op afstand via mailcontact op te lossen, woont de door jou gecontacteerde cacher in de buurt, dan kunnen jullie wellicht een keer samen achter de pc kruipen om wat probleempjes en/of vragen op te lossen.

Wees niet bang om contact op te nemen. Alle cachers die op deze lijst staan hebben zich immers bereid verklaard beginnend cachers op weg te helpen. Domme vragen bestaan niet. Bijna iedereen heeft ooit met dezelfde vragen geworsteld als die waar jij als (beginnend) cachelegger ook tegenaan loopt.

Helaas is nog lang niet heel NL regionaal vertegenwoordigd, maar wellicht zijn er nog meer mensen die zich willen aanmelden als helper?

Hoe zou je pagina kunnen uitzien?

Kijk daarvoor eens bij Using the Skyline van gps-gek (de winnaar van de "beste cachepagina 2000-2010" wedstrijd)

Natuurlijk kan er maar één de beste zijn, maar jij wil toch zeker dat dat die van jezelf ook in de smaak valt?

Wijzigingen en toevoegingen

Sta je op onderstaande lijst en wil je je gegevens wijzigen?

Of sta je er misschien niet op maar denk je ook beginnelingen met het aan/opmaken van hun cachepagina met raad en daad bij te kunnen staan ?

Neem dan contact op via het profiel van Bloodwoosj, onder vermelding van de juiste gegevens (GC-Nick, regio-provincie, soort ondersteuning, vorm ondersteuning, ervaring met, overige opmerkingen) en onderstaande lijst zal z.s.m. geactualiseerd worden.

Greetz en veel cacheplezier, Bloodwoosj.

Laatste update: 25-05-2010

GC-nick: Cernunnos

Regio: heel NL per mail, thuis in kop van Overijssel, z-friesland en z-drenthe

Soort ondersteuning: Vooral op grafisch vlak, dus heb je een cachepagina banner nodig, een beloning banner voor in een profiel maar kom je er zelf niet uit. Maar ook voor opmaak vragen etc ben ik beschikbaar.

Vorm ondersteuning: kan via mail, maar samen achter een pc kruipen is ook mogelijk (en vaak duidelijker)

Ervaring met: Divers

Overige opmerkingen: geen

GC-nick: Team Ramy

Regio: heel NL per mail, thuis in Limburg midden/noord

Soort ondersteuning: aanmaken cachelisting en opmaken van een pagina

Vorm ondersteuning: kan via mail, maar samen achter een pc kruipen is ook mogelijk (en vaak duidelijker)

Ervaring met: multi-pagina, traditional-pagina, mystery-pagina

Overige opmerkingen: ik ben lang geen expert op html gebied, maar krijg toch wel wat in elkaar gedraaid, maar ik heb een zoon die inmiddels al redelijk met HTML overweg kan.

GC-nick: Technetium

Regio: heel NL per mail (ook in het engels), thuis in Midden Brabant

Soort ondersteuning: Specialiteit HTML coderen, grafisch minder sterk, maar als je weet wat je wilt, weet ik hoe je het moet maken

Ervaring met: zie mijn cachepagina's op gc.com multi-pagina, traditional-pagina, mystery-pagina

Overige opmerkingen: geen

GC-nick: Bloodwoosj

Regio: heel NL per mail, thuis in Limburg midden/zuid

Soort ondersteuning: aanmaken cachelisting en opmaken van cachepagina's

Overige opmerkingen: ik ben geen expert op html gebied, maar krijg toch wel redelijk wat in elkaar gedraaid. Heb je andere vragen over je cachepagina? Je kunt je me altijd mailen.

GC-nick: yurrie-currie

Regio: heel NL per mail, thuis in Limburg zuid

Vorm ondersteuning: kan via mail, maar een avond samen achter de pc kruipen is ook mogelijk

Overige opmerkingen: HTML plaatsen foto's ed ook mogelijk

GC-nick: Larinagu

Regio: heel NL per mail, thuis in Limburg midden/noord

Overige opmerkingen: ik ben lang geen expert op html gebied, maar krijg toch wel wat in elkaar gedraaid.

GC-nick: MrAtari

Regio: heel NL per mail, thuis in Twente / Salland / Zuid-Drenthe

Soort ondersteuning: bereid/in staat om te helpen bij het aanmaken van de cachepagina en alles wat daarom heen hangt (opmaak HTML, plaatjes invoegen etc.)

Vorm ondersteuning: kan via mail, ook bereid om in de regio thuis samen voor de pc te kruipen

Ervaring met: divers (zie ook opmerkingen)

Overige opmerkingen: type cachepagina maakt niets uit, beschik over Adobe CS4, dus werk met Dreamweaver voor een mooi resultaat zonder teveel html (zoals gebeurt als je met Frontpage of Word werkt), kan eventueel plaatjes photoshoppen, controle correcte spelling/grammatica

GC-nick: A&F

Regio: heel NL per mail, we wonen in de Betuwe, vlak bij Tiel

Soort ondersteuning: nakijken bestaande cachepagina op foutjes, helpen bij aanmaken volledig nieuwe pagina en waar we verder maar kunnen helpen.

Vorm ondersteuning: kan via mail, maar bij ons of de ander thuis kan ook. Is nog gezellig ook ...

Ervaring met: we hebben nu (15-1-2010) 6 actieve caches en zijn weer ergens mee bezig ...

Overige opmerkingen: de basis om een cachepagina er leuk uit te laten zien, en aan de regels te laten voldoen beheersen we. Basis html lukt ook. Verder niet bepaald ict-er, maar das voor een leuke pagina ook niet nodig.

GC-nick: Waldio

Regio: Alleen per mail, heel Nederland.

Soort ondersteuning: HTML en Banners

Vorm ondersteuning: E-Mail

Ervaring met: Alle script talen op het internet. En aanmelden van een cache

Overige opmerkingen: Kan HTML en alle andere talen. Verder kan ik vanaf de toestemming tot de reviewer helpen bij een cache.

bewerkt door Bloodwoosj
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...