Spring naar bijdragen

Hoe log ik een Travel Bug (TB)?


Jan & Simonne

Aanbevolen berichten

Okee, we hebben de stoute schoenen aangetrokken en een TB uit een cache gehaald en meegenomen.

Ik heb hem ingelogd in het TB-logboek, d.w.z.: datum, waarvandaan meegenomen en het nummer op het plaatje ingevuld. Met onze naam erbij. Heb ik zo alles goed gedaan?

Ik begrijp, dat hij dus nu binnen twee weken in een andere cache moet worden terug gedaan.

Dan ga ik weer naar dat TB-logboek en daar zet ik dan, dat hij in een andere cache ligt? Met de naam van de cache en weer het TB-nummer?

Heb ik het zo goed begrepen of mis ik nog iets?

Simonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou dat tb nummer kan je er beter niet bij zetten!

 

Dat heb je nodig om hem te kunnen loggen, dus iedereen die na je komt kan dan de tb loggen met dat nummer. Zondar dat ze de tb ooit gezien hebben!

 

Uitleg van het droppen niks aan toe te voegen.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, dan snap ik het nog niet... :beerchug:

Ik log een cache, dan zie ik op die cachepagina welke tb's erin de cache zitten.

Dan klik ik op die TB, dan staat er "Found it? Log it".

Daar klik ik dan op en dan wordt er gevraagd naar waar je hem vandaan hebt gehaald, de datum en "travel bug tracking number". Dat laatste moet je dus niet invullen?

En dan kun je er nog een commentaartje bijzetten.

Dus alleen maar de naam en niet het nummer? Maar als de naam nou niet zo duidelijk is, omdat er een aantal verschillende inzitten? Dat was hier dus het geval.

Hmm, voorlopig dus maar laten liggen tot we precies weten, hoe dit werkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar klik ik dan op en dan wordt er gevraagd naar waar je hem vandaan hebt gehaald, de datum en "travel bug tracking number". Dat laatste moet je dus niet invullen?

En dan kun je er nog een commentaartje bijzetten.

Dus alleen maar de naam en niet het nummer?

 

Beste Jan & Simonne,

 

Als je een TB gevonden hebt, dan log je h'm inderdaad op de manier zoals jullie het gedaan hebben. Prima. Je vult dan ook het nummer dat je op het plaatje vindt in in het vakje "travel bug tracking number", helemaal goed. Zo identificeer je als het ware de TB. Alleen cachers die dat nummer hebben kunnen hem ook uit een cache halen. Leg je de TB straks in een andere cache neer, dan kun je dat links onder het vak waar je je log voor de betreffende cache invult doen door de TB te 'droppen'. Wat er hiervoor bedoeld werd is: zet bij het droppen van de TB niet het nummer van het plaatje in de log van de cache of van de TB, dan zouden anderen hem zomaar kunnen loggen, zonder hem gevonden te hebben. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als je de naam onthoudt heb je voor het droppen het nummer ook niet meer nodig. Leg de TB die jullie gevonden hebben dus gerust binnenkort ergens in een cache neer.

 

Succes,

 

KKMDB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

als je een TB of coin uit de cache haalt en je doet ene found it.. dan mag je daar het nummer bij zetten. sterker nog.. dat moet anders kan je hem niet loggen.

 

wat Geovlinder bedoeld is.. dat je het nummer niet vermeld in je log.. en ook niet op een foto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de verwarring.

 

Ik bedoelde inderdaad: niet in het logboek in de cache zelf, niet in je logtekst online en niet op een foto.

 

Natuurlijk wél in dat ene vakje!

 

Maar gelukkig hebben anderen het je al goed uitgelegd.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik dan zeg: "drop off travel bug", dan komt alleen de naam van de TB in de nieuwe cache te staan en niet het nummer dat voor de naam tussen haakjes in dat vakje staat?

Ik wil gewoon even zeker weten, dat ik niet per ongeluk iemands bug verknoei...

Simonne

 

Klopt helemaal, zolang je het nummer van de TB maar niet in het tekstveld plaatst is het goed :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal dank voor de bijdragen!

Weer veel geleerd! :thumbsup:

Simonne

 

Wil je nog iets leren?

 

Als je als topicstarter vind dat het draadje gesloten mag worden, omdat je vraag is beantwoord, zet je onderaan je laatste bericht.

 

@ mod. Vraag is beantwoord, draadje mag dicht! (Of zoiets)

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...