team wolfje Geplaatst 4 juni 2003 Geplaatst 4 juni 2003 Hallo Is het een idee om op de kaart van nederland een soort cache toe te voegen nl de tema cache. Zoals bv THE COIN CACHE en THE JOKER enz enz Dit aangezien er mensen zijn die het leuk vinden om themacaches te zoeken. groetjes TEAM BROTHERS IN ARMS
Eagles Geplaatst 4 juni 2003 Geplaatst 4 juni 2003 Of zoals bijvoorbeeld de Theme Cache. Ik begrijp dat dat idd een leuke aparte classificering zou zijn. Ware het niet dat de indeling gebeurt aan de hand van het cachetype zoals dat bij geocaching.com genoteerd staat. En daar komt een thema cache niet als apart type voor. Logisch ook eigenlijk, want die indeling is afhankelijk van de soort hunt-tocht: het "thema" zijn van een cache gaat over de inhoud. Zo kan een thema cache dus ook gewoon een multi of normal zijn en dat is de info die in elk geval duidelijk moet blijken uit een kaartje (i.v.m. inschatting van lange/korte tocht bijvoorbeeld). In elk geval is die classificeringsdata niet via .com beschikbaar en zodoende niet zomaar in te passen. (Of het helemaal niet gaat, of dat het een lastige klus is kan ik niet zo snel even inschatten.) Daarnaast is ook het aantal reserve-stipkleuren niet zo groot meer: 2. Zodra er echt bij .com een type bijkomt worden ze dus al erg schaars. Het zou dan nog kunnen om net zoals een SBB route, die altijd multi is en daarom ook rood is, een onderscheid te maken door een driehoekje. (Die routes zijn overigens ook vervelend om er tussen te frommelen omdat het geen automatisch te downloaden data is!) Ze hebben die aparte vorm omdat het geen echt te loggen caches zijn en ik het zodoende duidelijk wilde hebben dat het een externe link is, maar verder gaat het wel over de soort hunt-tocht. Vooralsnog ga ik het in elk geval dus nog niet implementeren ... nadere discussie blijft natuurlijk wel open!
Aanbevolen berichten