Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 mei 2003 Geplaatst 27 mei 2003 Lezend in het Belgische forum kwam ik een berichtje van Peka tegen waarin hij verteld over een site die leuke info bevat. Dit is GIS Vlaanderen waar je door kan gaan naar GEO Vlaanderen alwaar je helemaal onder aan bij 'Ruimtelijke Planning' kan kiezen voor Bodemgebruikskaart. Hier kan je op diverse manieren gaan inzoomen (probeer maar een paar knopjes) en met de knop geheten 'Lagen aan/uit' kan je kiezen voor 'overleglagen' als orthophoto's (=alsof je overal recht boven hangt) en 'ondergrondslagen' als 'selecteer een laag' (noppes dus). Dit lukt als je voldoende ingezoomd bent. Je ziet dan een grijstinten luchtfoto als ondergrond. Wil je kleurtjes? Geen nood, kies een ander iets, b.v. topografische kaarten met bodemgebruik.
PeKa Geplaatst 29 mei 2003 Geplaatst 29 mei 2003 Ik heb nog ergens een soortgelijke site gevonden voor Nederland. Het gaat over Terradesk, hier kan je "vliegen" over bepaalde delen van Nederland ahv luchfotos... Ik denk dat het dezelfde site is waarover Rovertje me onlangs gesproken heeft...
Aanbevolen berichten