Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag tijdens een rondje fietsen, weer een paar oppikkertjes gevonden.

Gaat best wel hard zo, maar je moet er natuurlijk wel snel bij zijn,

want over een paar dagen zitten ze misschien wel in het archief.

Gelukkig blijven er nog genoeg over, waar een mooie wandeling of fietstocht aan vast zit.

En die zullen toch wel blijven bestaan?

Geplaatst

Vanwaar die gedachte? Lijkt me geen terechte opmerking.

Gelukkig blijven er nog genoeg over, waar een mooie wandeling of fietstocht aan vast zit.

Ze blijven bestaan totdat de eigenaar ze opdoekt of ze in zoverre niet meer aan de voorwaarden voldoen dat archiveren een must is.

Maar ik begrijp eigenlijk deze topic/posting niet helemaal.

De topictitel suggereert dat je je afvraagt wanneer er 100.000 caches in Nederland liggen? Ik denk dat die 100.000 er nooit zullen komen. Ik hoop dat die 100.000 er nooit zullen komen. Zoveel (vrije) ruimte heeft Nederland niet eens.

Theoretisch zou je , met het aanbod van nu, eventuele verhoging van het aanbod meegerekend, over 60 jaar op 100.000 kunnen zitten. Lijkt me niet iets om je druk over te maken. Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Ik zal daar niet meer bij zijn.

Geplaatst

Vanwaar die gedachte? Lijkt me geen terechte opmerking.

Ze blijven bestaan totdat de eigenaar ze opdoekt of ze in zoverre niet meer aan de voorwaarden voldoen dat archiveren een must is.

Maar ik begrijp eigenlijk deze topic/posting niet helemaal.

De topictitel suggereert dat je je afvraagt wanneer er 100.000 caches in Nederland liggen? Ik denk dat die 100.000 er nooit zullen komen. Ik hoop dat die 100.000 er nooit zullen komen. Zoveel (vrije) ruimte heeft Nederland niet eens.

Theoretisch zou je , met het aanbod van nu, eventuele verhoging van het aanbod meegerekend, over 60 jaar op 100.000 kunnen zitten. Lijkt me niet iets om je druk over te maken. Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Ik zal daar niet meer bij zijn.

Kruimeldief, Ik kom op die gedachte, omdat ik juist vandaag een cache hebt gelogd, waar een logrol in zit,

die maximaal 10 logjes of 3 stickers kan bevatten.

En nu de hobby steeds bekender wordt en het aantal deelnemers groeit, zal waarschijnlijk

ook het aantal caches progressief toenemen.

Ik voorzie dat je dadelijk eelt hebt op je tien vingers.

Wat betreft het er over 60 jaar niet meer bij zijn, wie weet wat er nog uitgevonden wordt voor die tijd ;-)

Oja ik heb geen problemen met oppikkers hoor, anders laat ik ze wel links of rechts leggen.

gr. Arie

Geplaatst
Kruimeldief, Ik kom op die gedachte, omdat ik juist vandaag een cache hebt gelogd, waar een logrol in zit,

die maximaal 10 logjes of 3 stickers kan bevatten.

En je denkt dat als het logrolletje vol is, het afgelopen is met de cache? Er wordt van de cache-eigenaar verwacht dat hij zijn logrolletje dan direct weer vervangt voor een lege. Dat is wel gebruikelijk.

En nu de hobby steeds bekender wordt en het aantal deelnemers groeit, zal waarschijnlijk ook het aantal caches progressief toenemen.

Ik voorzie dat je dadelijk eelt hebt op je tien vingers.

Het aanbod van caches valt gemiddeld gesproken nog wel mee. Er is weinig meer toestroom van nieuwe caches dan 2 jaar geleden.

Het aantal geocachers groeit op papier meer dan in werkelijkheid. Het aantal cachers die er mee stopt of na een paar 100 founds niet meer zo nodig iedere week op pad moeten groeit ook. Er haken ook veel af die het na een jaartje of 2 wel gezien hebben. Op een paar na zijn hardlopers doodlopers.

Ik heb zo even zitten te rekenen. Als je puur de review van een cache bekijkt, en dan niet al het gedoe om het reviewen heen, zoals de zeer vele vragen per email over wat kan, wat mag en hoe doe ik dit en hoe doe ik dat en heeft Pietje wel toestemming? Dan zit ik gemiddeld op zeker een half uur per cache, omdat vele caches meerdere keren gereviewed worden voordat ze online komen.

Er zijn ongeveer 5000 caches in Nederland. Willen we naar 100000, dan moeten er nog 95000 gereviewed worden.

Gemakshalve dus 47500 uur reviewertijd.

Er rekening mee houdend dat het reviewen vrijwilligerswerk is en in de eigen vrije tijd moet gebeuren, ga ik er vanuit dat er 5 dagen in de week ongeveer 5 uur per dag gereviewed wordt. Dan zit je dus op 1900 weken, oftewel bijna 36,5 jaar voor één reviewer.

36,5 jaar voor een reviewer als deze 5 dagen in de week 5 uur per dag caches reviewed. En dan in die tijd niets anders doen dan reviewen. Nog niet naar de WC gaan of een babbeltje met een van de huisgenoten heeft, laat staan even gaat eten of naar de wc gaan.

Als iedereen zijn ter review aangeboden caches nu eens helemaal af had voordat ze ter review worden aangeboden, zou je van die 36,5 jaar al snel minder dan 18 jaar kunnen maken.

Als de reviewer besluit er 4 uur per dag bij te zitten en maar 4 dagen per week, zou het al weer 57 jaar zijn voordat er nog eens 95000 caches bij zijn gekomen.

En dan mag er ook nog eens geen enkele meer het archief in gaan. En er gaan zo ongeveer 500 per jaar het archief in......

Dat er nu verschil zit in mijn eerder voorspelling dat het wel 60 a 70 jaar kan duren is berekend op het aanbod gemiddeld gezien over de afgelopen paar jaar.

Wat betreft het er over 60 jaar niet meer bij zijn, wie weet wat er nog uitgevonden wordt voor die tijd ;-)
Dat zal nooit gebeuren, Geen overheid zal zo'n uitvinding toestaan voor iedereen. al was het alleen maar om het feit dat ouderdom niet meer betaalbaar is.

Oja ik heb geen problemen met oppikkers hoor, anders laat ik ze wel links of rechts leggen.

Dat had ik ook nog niet gelezen in deze topic.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...