Spring naar bijdragen

Probleem Route Calculatie GPS V


Gast iw@n

Aanbevolen berichten

Hi All,

 

Ik had al enige tijd vernomen van de GPS routes door Staatsbosbeheer uitgezet, en afgelopen zaterdag hun site eens bekeken.

 

Nu schijnt het mogelijk te zijn om zo'n GPS te huren, maar dan moet je wel bijtijdig zo'n apparaatje reserveren.

 

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, ik ben afeglopen zaterdag naar huis teruggekeerd met een Garmin GPS V en gisteren al een grote wandeling samen met de hond gemaakt en het apparaatje werkt perfect!

 

Ik weet nu ook van het bestaan van 'Geocaching' af en het lijkt me best een leuke hobby, ga binnenkort eens in het weekeinde kijken of het ook wat voor mij is!

 

Het enige probleem dat ik tot nu toe heb is dat in de auto 'navigatie' modus er tijdens de berekening van het apparaat wel een heel vreemde route uitkomt... Zo word ik van Den Haag naar Nieuwerkerk a/d IJssel niet over de A12 en via afslag Zevenhuizen naar Nieuwerkerk geleid, maar via de Garmin GPSV via een heel vreemde route via Nootdorp en een stuk parallelweg bij Zoetermeer langs de A12 (????)

 

Er zit de nieuwste firmware in m'n GPS V, heb net MapSource geupdated en ben de nieuwe maps van mijn omgeving (randstad zo goed en kwaad als het gaat in 19 MB) aan het uploaden.

 

Hebben jullie enige ervaring met de routecalculatie in de auto met de GPS V? Is dit een bruikbaar alternatief t.o.v. de 'standaard' GPS ontvangers in auto's of met de beperkte routecalculatie meer een 'speeltje'.

 

Mvgr, Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Welke selectie had je gemaakt, kortste of snelste route ??? Als je bv de korste route selecteert krijg je ook echt de korste route. Zo zat ik vorig jaar in Luxemburg en koos de korste route terug naar het hotel. Op zeker moment moest ik van de autosnelweg af, om gelijk er terug op te moeten :D Wat bleek, de autosnelweg maakte daar een bocht en de op- en afrit was eigenlijk een rechte lijn in die bocht... De kortste weg dus !! Ik moest er smakelijk om lachen :P

 

Bezie het zo, je hebt een navigator ter grootte van een mobieltje. Met een prijs die ver onder de grote broers ligt, als je over navigators spreekt... Je pakt hem mee waar je wilt. Er zijn te kortkomingen zeker weten, maar hij brengt je gegarandeert op de coordinaat die je ingetoetst hebt :D Hoe dit gebeurt is niet altijd even duidelijk, maar af en toe eens verrast worden door je GPS heeft toch ook zijn charmes....

 

Rovertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zeker moment moest ik van de autosnelweg af, om gelijk er terug op te moeten  :D Wat bleek, de autosnelweg maakte daar een bocht en de op- en afrit was eigenlijk een rechte lijn in die bocht... De kortste weg dus !!

En daar kan zelfs grote zus Carin (vast ingebouwd autonavigatiesysteem) last van hebben!

 

Ik heb het op een aantal plaatsen langs de provinciale weg door oost-drenthe meegemaakt.

En daar maakte de weg niet eens een bocht, waarschijnlijk een afrondingskwestie bij de lengte van de betreffende weggedeelten.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast de keuze voor de kortste of de snelste route kun je ook nog instellen hoe goed de gpsV de route moet berekenen, des te nauwkeuriger des te langer rekenen.

 

Ook bij mij stuurt de gpsV me weleens van de geijkte paden. Gevoelsmatig zullen de routes over de snelweg vaak het snelst zijn, of de gpsV dit ook vind ligt aan de ingestelde snelheden op deze wegen. Op sommige landweggetjes is 80km/h echt geen haalbare (veilige) zaak, maar daar rekent ie dan wel mee. Check dus even hoe de instellingen staan.

 

Qua routering doet de gps V zeker niet onder voor gangbare (grotere) systemen.

 

MVG

RR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...