Prof. Y. Lupardi Geplaatst 4 mei 2003 Geplaatst 4 mei 2003 Door te vragen weet ik de echte positie van het Kernnet punt Hazerswoude Zuiddijk. Door opmerkzaam te zijn en op het juiste moment ter plekke te zijn (om het te vragen) weet ik ook heel precies waar een busje zit tussen de stoeptegels in Leiderdorp. Voor het verdere uitgebreide verhaal zie mijn meetpuntjes. Vandaag fietsend in de omgeving van het Grote Werk aan de HSL kwam ik een meetpunt tegen waarbij de opmeter zo galant was geweest om in (ver-)geelde verf de positie te noteren op het asfalt (in RD coords natuurlijk) Voor belangstellenden die het op de kaart willen opzoeken of die graag waypoints verzamelen waar iets te zien is: 098657,981 / 464560,007 Dit alles brengt mij tot de opmerking: zouden we niet een lijst aanleggen van al dergelijke precieze punten die we te weten komen? Natuurlijk duiken die punten ook als 'wilde' punten op in onze toekomstige database van meetpunten. Of zouden we ze daar als een aparte groep ''superpunten' plaatsen? Voorwaarde: om mee te doen: tot op de millimeter gemeten. Nog even een na-keutel: tijdens het marken en middellen van het waypoint met mijn GPS12 gaf die +/- 3,5 meter aan met 5 satellieten. En wat kreeg ik? 098658 / 464563 Met het juist prikken van posities heb ik meer geluk dan met een fruitautomaat.
Aanbevolen berichten