Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Op de GPS60 zit een 'geocaching modus'. Stelt niet al te veel voor, maar geocaches hebben hun eigen categorie, zodat je niet door hele lijsten waypoints hoeft te scrollen om de juiste coordinaten te vinden. En bij het rondlopen is er een on-screen 'Found it'-knop, waarmee de cache van het lijstje niet-gevonden caches verdwijnt.

Op de (nieuwe, Amerikaanse) GPSMAP 60CSx zit die geocaching modus ook -- maar de on-screen knop is nergens te bekennen. Ik kan de caches dus ook niet als 'gevonden' aanmerken.

Het is vast ergens een instelling ofzo, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een tip?

Geplaatst

Heb je het icoontje van de cache op het gesloten schatkistje staan? De GC modus reageert standaard namelijk alleen maar op dat icoon (en zet het om in een open schatkistje als je op de found it knop drukt). De knop moet verschijnen in je kompas scherm.

Geplaatst
De knop moet verschijnen in je kompas scherm.

En dat gebeurt dus niet. Toevallig waren we vorige week met Wammus op pad, en die had ook hetzelfde model. Bij hem zat die knop d'r ook niet bij op het kompas-scherm.

Er moet dus iets in de instellingen gebeuren om dat ding tevoorschijn te halen -- maar wat?

Geplaatst
Er moet dus iets in de instellingen gebeuren om dat ding tevoorschijn te halen -- maar wat?

Via het hoofdmenu -> setup -> geocache kom je in de pagina waar je instelt op welke symbolen er gereageerd moet worden. Daar staan standaard die gesloten en open schatkistjes. Misschien heb je zelf custom iconen toegevoegd en die gebruikt om caches aan te geven? Als dat ook schatkistjes zijn kun je in dit scherm aangeven dat die gebruikt moeten worden i.p.v. de standaard.

Welke softwareversie(s) gebruik je trouwens? (main menu -> setup -> system -> (menu knop) -> software version

Geplaatst
Misschien heb je zelf custom iconen toegevoegd en die gebruikt om caches aan te geven? Als dat ook schatkistjes zijn kun je in dit scherm aangeven dat die gebruikt moeten worden i.p.v. de standaard.

Nee, daar heb ik niks aan gedaan. Bovendien zie ik de geocaches ook in de lijst staan als ik bij 'Find' zoek naar een geocache -- dus dat icoontje is goed ingesteld.

Welke softwareversie(s) gebruik je trouwens? (main menu -> setup -> system -> (menu knop) -> software version

Versie 3.30 (naar Nederlands gepatched met GarPatch), GPS SW versie 2.90.

Geplaatst

Tsja, altijd lastig: support op afstand. Even checken of we over hetzelfde praten. Een plaatje zegt meer dan...... precies :thumbup:

Dit *zou* moeten werken:

1) Stel de iconen in:

setup_gc.jpg

2) Selecteer je waypoint. Let goed op het icoon linksboven!

waypoint.jpg

(bericht gesplitst omdat ik kennelijk niet meer afbeeldingen mag posten?????)

3) Druk nu op "Go To". Je krijgt dan de kompaspagina met de knoppen:

goto.jpg

4) Ter verduidelijking: Als je linksboven in de waypointpagina een ander icoon dan het schatkistje gebruikt werkt het NIET. Als ik in onderstaand scherm op "Go To" zou drukken springt hij naar map view ipv de pointer.

wp_andericoon.jpg

Ik hoop dat dit werkt.......

Overigens, screenshots zijn genomen met dezelfde softwareversies. Alleen ingesteld op Engels. Ik heb wel een NL-model.

Geplaatst
3) Druk nu op "Go To". Je krijgt dan de kompaspagina met de knoppen:

goto.jpg

Alles is hetzelfde ingesteld, maar ik krijg die on-screen buttons niet. :D Zelfs met Engelse taalinstellingen.

Overigens, screenshots zijn genomen met dezelfde softwareversies.

Ziet er koel uit -- wat gebruik je daarvoor?

Geplaatst

Hmmm. Dan zou ik het eerlijk gezegd niet weten. :D Ik heb verder niets speciaals gedaan om het werkend te krijgen.

Het progje om screenshots te maken heet xImage en is gratis van de site van Garmin te downloaden. Erg handig in dit soort gevallen.

Geplaatst

Zou het kunnen zijn dat je autorouting aanstaat...als deze aanstaat krijg je ook geen "found button"

Nickx

Geplaatst
Zou het kunnen zijn dat je autorouting aanstaat...als deze aanstaat krijg je ook geen "found button"

En dat was er dus aan de hand! Ik heb autorouting uitgezet, en nu verschijnen daar de on-screen buttons!

Allemaal hartelijk dank voor de hulp -- probleem is opgelost!

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...