Vrij de Buiter Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 Dag, Een vraagje, ik heb gps 60. Ik wil graag in cijfers kunnen lezen welke koers ik loop, dus niet een pijl of windrichting. Weet iemand hoe dit in te stellen? Wat betekend glijkoers?
Team-Eppie Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 (bewerkt) Dag, Een vraagje, ik heb gps 60. Ik wil graag in cijfers kunnen lezen welke koers ik loop, dus niet een pijl of windrichting. Weet iemand hoe dit in te stellen? Wat betekend glijkoers? Volgens mij heb je al in het juiste menu zitten neuzen... Ga naar tripcomputer (met "PAGE"), druk op "MENU" kies "wijzig datavelden", druk "ENTR" , navigeer met je kruis naar het veld dat je wilt wijzigen, druk nogmaals op "ENTR" en kies met je kruis de gewenste menuoptie (Koers, voorliggende koers, peiling... wat je wil) en bevestig deze keuze met "ENTR" En bedoel je met Glijkoers wellicht Glijhoek? Ik denk, maar kan het niet testen, dat dat een letterlijke vertaling is van "GlidePath", een term uit de luchtvaart. En zoals ie het op mijn GPS uitdrukt, is het het aantal meters horizontaal afgelegd:1 (waarbij 1 staat voor het aantal meters vertikaal afgelegd. Maw, als je een berg afloopt, en je loopt 100 meter waarbij je 1 meter in hoogte daalt zal ie aangeven 100:1 (Mocht iemand een betere uitleg weten, be my guest. Het is voor mij maar een sterk vermoeden) 22 mei 2007 bewerkt door Team-Eppie
Lex Geplaatst 22 mei 2007 Geplaatst 22 mei 2007 (bewerkt) Ik denk dat Vrij de Buiter wel een koers kan zien, maar dat daar dan NW staat i.p.v. het preciesere 315° (of 300, of 335). Om daar graden te krijgen ga je naar MENU/MENU/Instellen/Koers en stelt Weergave in op graden . De uitleg van glijhoek klopt precies. 22 mei 2007 bewerkt door Lex
Vrij de Buiter Geplaatst 23 mei 2007 Auteur Geplaatst 23 mei 2007 Yep, dat was t probleem,beiden bedankt!
Aanbevolen berichten