Spring naar bijdragen

Beschermhoesje GPS V gezocht


RomeoMike

Aanbevolen berichten

Sinds enige maanden zeer tevreden bezitter van de GPS V van Garmin. Sinds kort echter de eerste kras op mijn beeldscherm, en daar baal ik dus erg van.

 

Ben op zoek gegaan op het internet naar een beschermhoesje (dan denk ik aan iets soortgelijks wat je voor mobiele telefoons hebt), maar in Nederland niets kunnen vinden. In Amerika wel een officieel Garmin hoesje verkrijgbaar maar daar verzenden ze niet buiten de USA.

 

Hoe beschermen julllie je GPS V? Waar kan ik een hoesje vinden...

 

BDV

RM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb al jaren een draagtasje voor de (grotere) Garmin GPS 45 dat aan een broekriem hangt. Daar past de GPS V dus ruim in en dat blijkt geen bezwaar. Je hoeft dus niet per se een precies passend tasje te vinden.

 

Voor tijdens het gebruik heb ik geen voorziening, en dat lijkt me ook moeilijk i.v.m. de kleine lettertjes op het beeldscherm.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Is inderdaad wel een oplossing, maar het zou toch mogelijk :D moeten zijn om een origineel hoesje te verkrijgen. Als ik 'm aan mijn riem hang wil ik het het liefst zo klein mogelijk houden.

 

btw: hoe lopen jullie rond met de GPS V tijdens een forse wandeling? Om goede ontvangst te behouden moet je 'm wel in de hand houden, maar zo af en toe is het ook wel lekker om even de handen vrij te hebben, of bij koud weer in de zakken te steken. Echter GPS in de zak, ontvangst weg. Hiervoor zou het dus wel lekker zijn om een hoesje te hebben waarbij de antenne vrij blijft en je dus ontvangst blijft behouden.

 

RR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb drie verschillende manieren op mijn repertoire voor hands-free meenemen van mijn GPS V.

 

1. In het tasje dat aan mijn riem hangt. GPS meestal uitgeschakeld.

2. In een borstzakje van mijn overhemd. Hierbij wordt de ontvangst wel wat minder doordat je lichaam gedeeltelijk afschermt, maar het blijft meestal voldoende.

3. Ik heb een veter zo in een lus geknoopt dat mijn hoofd er nog net doorheen kan. Steek een stukje door het oog aan de onderkant van de GPS V, en haal de veter door zichzelf heen. Ik heb de GPS dan zonder te hoeven knopen aan een lus gehangen. Die gaat over mijn hoofd, zodat de GPS hoog op mijn borst hangt (ondersteboven). Antenne inklappen, zodat hij weer omhoog wijst. De ontvangst is redelijk en de GPS is dicht bij de hand om er op te kunnen kijken.

 

Het is trouwens wel zo dat ik hem tijdens het lopen meestal in de hand houd.

 

Overigens heeft Prof. Lupardi het ultieme ontwerp gemaakt voor goede handsfree ontvangst.

Zie in dit draadje (onderaan, 9 feb).

:D

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...