Olnk Geplaatst 16 april 2007 Geplaatst 16 april 2007 Helemaal volgen wat er bij jouw gps aan de hand zou zijn lukt me niet, maar wellicht heb je wat aan het volgende. In het engels want daar staat mn gps op ingesteld... Je eerste vraag: via menu-pts of interest-geocaches, dan staat er in het scherm: Geocache Pts \Geocaches\ Up One Level Empty als ik dan klik op 'Up One Level' dan staat er: Geocache Pts \ Background Maps Detail Maps My POIs Routes Track Logs Geocaches Je tweede vraag: via Menu-Track Log, staat er: Track Log \Track Logs\ Up One Track Active Track ---- Bul En dat Bul is een folder die ik er zelf heb ingezet, waar wat leuke fietsrondjes instaan. Als ik dan klik op 'Up One Track' dan staat er: Track Log \ Active Track Background Maps Details Maps My POIs Routes Track Logs Geocaches Misschien heb je er iets aan? Groet! Olaf
blooper65 Geplaatst 16 april 2007 Auteur Geplaatst 16 april 2007 Helemaal volgen wat er bij jouw gps aan de hand zou zijn lukt me niet, maar wellicht heb je wat aan het volgende. In het engels want daar staat mn gps op ingesteld... Je eerste vraag: via menu-pts of interest-geocaches, dan staat er in het scherm: Geocache Pts \Geocaches\ Up One Level Empty als ik dan klik op 'Up One Level' dan staat er: Geocache Pts \ Background Maps Detail Maps My POIs Routes Track Logs Geocaches Je tweede vraag: via Menu-Track Log, staat er: Track Log \Track Logs\ Up One Track Active Track ---- Bul En dat Bul is een folder die ik er zelf heb ingezet, waar wat leuke fietsrondjes instaan. Als ik dan klik op 'Up One Track' dan staat er: Track Log \ Active Track Background Maps Details Maps My POIs Routes Track Logs Geocaches Misschien heb je er iets aan? Groet! Olaf Hoi Olaf, Dit is precies wat ik bedoel. Onder elk menu bevinden zich dus weer dezelfde mappen zoals in jouw geval Background Maps,Detail maps,My POIs. Echter zijn dit niet dezelfde mappen, want ze bevinden zich op een ander niveau. De ene reeks staat onder Geocache pts en de andere reeks staat onder Track log. Dit vind ik dus erg verwarrend.Waarom moeten al die mappen op elk niveau er weer in staan. Je kunt ze echter niet verwijderen want de Explorist zet ze er telkens weer neer. Verwijder je een van de Background maps dan werkt het hele ding niet meer. Ik was al bang dat er bij mij iets verkeerd zat, maar nu blijkt dat dit dus zo is in de explorist. Allen als je de explorist aan de pc hangt zie je deze verdeling niet. Het zijn volgens mij systeem mappen. Of weet iemand toch een manier om dit wat overzichtelijker te maken? In ieder geval bedankt. Groet blooper65
Olnk Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Ah, ik dacht dat het wel dezelfde mappen waren. Ze zitten namelijk wel op hetzelfde nivo, namelijk '\'. In de tweede regel van je scherm staat op welk nivo je in de mappenstructuur zit, in de eerste regel staat waar je mee bezig bent. En dat is weer belangrijk omdat de explorist bv geen routes laat zien die in een map staan als je met tracks bezig bent enzovoorts. Tenminste zo had ik 't altijd begrepen en dan klopt 't ook met wat ik zie als ik mn gps aan mn computer knoop. groeten!
blooper65 Geplaatst 17 april 2007 Auteur Geplaatst 17 april 2007 Ah, ik dacht dat het wel dezelfde mappen waren. Ze zitten namelijk wel op hetzelfde nivo, namelijk '\'. In de tweede regel van je scherm staat op welk nivo je in de mappenstructuur zit, in de eerste regel staat waar je mee bezig bent. En dat is weer belangrijk omdat de explorist bv geen routes laat zien die in een map staan als je met tracks bezig bent enzovoorts. Tenminste zo had ik 't altijd begrepen en dan klopt 't ook met wat ik zie als ik mn gps aan mn computer knoop. groeten! Hoi, zet dan maar eens een bestandje in een van die mappen op je explorist. Bijvoorbeeld My POIs via routes en ga dan naar My POIs via Geocache Pts. Ik vind dan het bestand niet.Jij wel? groeten
Olnk Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Als je via menu-routes door je mappen gaat wandelen zie je je mappen en de route-bestanden die erin staan. Als je via menu-geocache pts je mappen gaat bekijken zie je diezelfde mappen maar nu met de cachepts bestanden. Zet maar eens met de pc in een map zowel een route-bestand, als een track-log, als een poi-file. In de computer zie je ook drie bestanden, maar je ziet in je gps maar één bestand tegelijk in die map. Namelijk van het type als waar je in eerste instantie via menu aan begonnen bent te bekijken.
blooper65 Geplaatst 17 april 2007 Auteur Geplaatst 17 april 2007 Als je via menu-routes door je mappen gaat wandelen zie je je mappen en de route-bestanden die erin staan. Als je via menu-geocache pts je mappen gaat bekijken zie je diezelfde mappen maar nu met de cachepts bestanden. Zet maar eens met de pc in een map zowel een route-bestand, als een track-log, als een poi-file. In de computer zie je ook drie bestanden, maar je ziet in je gps maar één bestand tegelijk in die map. Namelijk van het type als waar je in eerste instantie via menu aan begonnen bent te bekijken. Nu begin ik het eindelijk te begrijpen. Elk type bestand heeft dus zijn eigen (systeem) mapje. Het heeft even geduurd, maar het kwartje is gevallen. Heel erg bedankt allemaal voor de aanwijzingen en uitleg.
magelhaessuccessors Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 Hoi allemaal, Zo-even heb ook ik mijn eXplorist 210 leeggemaakt en versie 2.57 geïnstalleerd. Van die uitgebreide mappenstructuur ben ik niet heel erg gecharmeerd, maar erger vind ik dat ik nog diverse caches op mijn basiskaart tegenkom. IK kan ze in die mappenstructuur nergens terugvinden om te verwijderen. Iemand een suggestie voor me? Groet, Robert-Jan
blooper65 Geplaatst 24 april 2007 Auteur Geplaatst 24 april 2007 Hoi allemaal, Zo-even heb ook ik mijn eXplorist 210 leeggemaakt en versie 2.57 geïnstalleerd. Van die uitgebreide mappenstructuur ben ik niet heel erg gecharmeerd, maar erger vind ik dat ik nog diverse caches op mijn basiskaart tegenkom. IK kan ze in die mappenstructuur nergens terugvinden om te verwijderen. Iemand een suggestie voor me? Groet, Robert-Jan Hoi Robert-Jan, In de mappen structuur zijn er verschillende systeem mappen. Deze vind je door bijvoorbeeld op elk niveau een omhoog te kiezen. Dus bijvoorbeeld.....Mijn bezienswaardigheden.......een niveau omhoog. In de adres regel staat dan enkel \ en boven aan het scherm staat mijn bezienswaardigheden. Nu zie je daar weer de systeem mappen My Pois,Routes,Geocaches, enz. Ditzelfde vind je bijvoorbeeld ook als je exit kiest(kruisje) en dan naar bijvoorbeeld routes. Ga hierin weer een niveau omhoog dan kom je hier weer die systeem mappen tegen. Ga stuk voor stuk deze mappen langs en je zult je caches vinden. succes!
magelhaessuccessors Geplaatst 24 april 2007 Geplaatst 24 april 2007 Hoi allemaal, Zo-even heb ook ik mijn eXplorist 210 leeggemaakt en versie 2.57 geïnstalleerd. Van die uitgebreide mappenstructuur ben ik niet heel erg gecharmeerd, maar erger vind ik dat ik nog diverse caches op mijn basiskaart tegenkom. IK kan ze in die mappenstructuur nergens terugvinden om te verwijderen. Iemand een suggestie voor me? Groet, Robert-Jan Hoi Robert-Jan, In de mappen structuur zijn er verschillende systeem mappen. Deze vind je door bijvoorbeeld op elk niveau een omhoog te kiezen. Dus bijvoorbeeld.....Mijn bezienswaardigheden.......een niveau omhoog. In de adres regel staat dan enkel \ en boven aan het scherm staat mijn bezienswaardigheden. Nu zie je daar weer de systeem mappen My Pois,Routes,Geocaches, enz. Ditzelfde vind je bijvoorbeeld ook als je exit kiest(kruisje) en dan naar bijvoorbeeld routes. Ga hierin weer een niveau omhoog dan kom je hier weer die systeem mappen tegen. Ga stuk voor stuk deze mappen langs en je zult je caches vinden. succes! Ik ga het vanavond nóg eens proberen! Dankjewel Blooper65
magelhaessuccessors Geplaatst 24 april 2007 Geplaatst 24 april 2007 Vanavond álle mappen nog eens doorgespit, maar na leegmaken van geheugen gisteren en upgrade naar versie 3.2.57 lijken die leeg. Toch bleven er een paar caches die ik 'vroeger' invoerde zichtbaar op mijn kaart. Daarom vanavond nóg maar eens het geheugen van de eXplorist 210 leeggemaakt en nú zijn ze weg. Gek dat ze gisteren hardnekkig bleven staan... Blooper 65, bedankt voor het meedenken!
blooper65 Geplaatst 24 april 2007 Auteur Geplaatst 24 april 2007 Vanavond álle mappen nog eens doorgespit, maar na leegmaken van geheugen gisteren en upgrade naar versie 3.2.57 lijken die leeg. Toch bleven er een paar caches die ik 'vroeger' invoerde zichtbaar op mijn kaart. Daarom vanavond nóg maar eens het geheugen van de eXplorist 210 leeggemaakt en nú zijn ze weg. Gek dat ze gisteren hardnekkig bleven staan... Blooper 65, bedankt voor het meedenken! Ja dat is inderdaad vreemd. Ook vreemd dat je ze niet tegen gekomen bent. Maar goed het is opgelost. En graag gedaan hoor!
Aanbevolen berichten