Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Zeker als ik alle topics lees over de garmin's. Hoevaak je daar wel niet een firmware update moet doen, dat geeft mij niet veel vertrouwen.
Bij Garmin komen wel vaak firmware updates, maar die kun je ook aan je voorbij laat gaan.

Het betreft meestal zaken waar maar een enkeling last van heeft, of levert een toegevoegde functie.

Als je het toestel laat zoals je het aankocht kun je het vrolijk blijven gebruiken, zonder de extra's, maar ook zonder de malheur die het op kan leveren. Zoals de niet-werkende Quit-knop in het geocache zoekscherm laatst op de 60-serie, die in een kort daaropvolgende hernieuwde versie weer hersteld is.

Je hoeft die update's helemaal niet te doen!

Een goed compromis is een update alleen te doen als het de laatste is en bovendien minstens een maand oud. Je bent er dan wel niet meteen bij, maar ernstige fouten zullen er niet inzitten want in dat geval volgt er snel weer een nieuwe versie.

bewerkt door lex
  • 2 months later...
Geplaatst
Polmske zit nog steeds te denken aan een nieuwe GPS.

Nu weet ik dat er een Topo NL (begin 2007) zou komen voor Mapsend. Mailtje naar onze Garmin vrienden van Notter gestuurd, en zij hebben ernstige twijfels of de Topo NL uberhaupt uitkomt.

Is er een alternatief voor Topo NL met Mapsend, oftewel zijn er andere gedetailleerde kaarten verkrijgbaar voor Mapsend.

Anders zal Polmske toch voor een Garmin moeten gaan :thumbup:

Dank.

• 1 month later...
Geplaatst

Vorige week begaf mijn Explorist 600 het, deze was net een 1/2 jaar :) . Na e-mail verkeer en een bezoek aan Apeldorn kwam ik zeer tevreden terug. Ik had een hele nieuwe gekregen, en nog wel met de nieuwste firmware. Een perfecte service :D . In het e-mail contact met hun kwam ook naar voren dat de Topo NL hoogst waarschijnlijk begin 2008 verschijnt, een jaar later als aangegeven maar hoop doet l.... :D

Ik wacht dus nog even met de aanschaf van een 60 Csx, ik vind de bediening van mijn Xplorist eigenlijk perfect.

Succes allemaal.

The Workman

Geplaatst
Polmske zit nog steeds te denken aan een nieuwe GPS.

Nu weet ik dat er een Topo NL (begin 2007) zou komen voor Mapsend. Mailtje naar onze Garmin vrienden van Notter gestuurd, en zij hebben ernstige twijfels of de Topo NL uberhaupt uitkomt.

Is er een alternatief voor Topo NL met Mapsend, oftewel zijn er andere gedetailleerde kaarten verkrijgbaar voor Mapsend.

Anders zal Polmske toch voor een Garmin moeten gaan :pepsi:

Dank.

Nou dat is dan ook misleidend op de site van Futurumshop.nl. Door eerdere reacties hier gegeven ben ik daar eens gaan kijken hoe de Explorist 600 er uit ziet en wat hij kan... En dan staat er:

De eXplorist 600 heeft het voordeel dat SD kaarten gebruikt worden voor het opslaan van informatie. Gebruik Magellan MapSend software voor gedetailleerde straat kaarten en Topografische kaarten zo veel u wilt d.m.v. de SD memory kaarten. Klik hier om het zelf te zien.

Tja, als Magellan leek zou ik er zo maar vanuit gaan dat er Topo NL kaarten voor aan te schaffen zijn. Zonder Topo Kaarten kun je ook cachen, maar als je de Topo NL kaarten op je GPS hebt staan voelt het toch weer net even wat completer aan. *Vind ik* Ik zou zelf geen honderden euro's uitgeven aan een GPS waarvoor geen Topo kaarten tot nu toe zijn verschenen.

Maar die Magellan : eXplorist 600 ziet er verder wel erg gelikt uit! ;)

Sunny...

:lol:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...