Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik op zoek naar een nieuwe GPS (helaas niet voor mijn zelf) heb het oog laten vallen op de Garmin Legend of Vista.

Het is mij duidelijk wat de verschillen zijn tussen deze ontvanger.

Mijn vraag is echter meer gericht op de kaarten die door deze ontvangers gebruikt worden.

Ik heb begrepen dat de "Base map" in beide het zelfde is.

Hier mee kan tot op provinciale wegen in gezoomed kan worden.

Als ik dus bv mijn thuis adres wil vinden moet ik gebruikt gaan maken van een "Map Source CD".

Waarschijnlijk "Metroguide Europa", van deze cd moet data in de ontvanger gezet worden.

Hier komt dus mijn vraag:

Is de 8 MB van de Legend groot genoeg om daar heel Nederland in te zetten.

Of past dat alleen maar in de 24 MB van de Vista.

Als laatste, kan je deze ontvangers als navigator gebruiken.

Ik bedoel geeft hij aan dat de bij deze afslag links af moet enz.

Of geeft hij alleen hemelsbreed de richting aan, net als een simpele ontvanger.

Al vast bedankt.

Gast Marcel24
Geplaatst

De Legend en de Vista hebben beide niet genoeg geheugen om heel Nederland met behulp van Mapsource erin te zetten, tenminste de MetroGuide versie dan. De Road en Recreation past wel in de Vista, maar is niet zo uitgebreid met zoeken. Het zoeken van een straat met huisnummer werkt daarmee dus niet.

In de Vista past ruim de helft van Nederland, de Legend is goed voor ongeveer 2 provincies. Afhankelijk van welke natuurlijk.

Met behulp van Mapsource kun je ook een routeplanner maken. Dit moet je wel instellen, dan een beginpunt en eindpunt kiezen en laat maar rekenen. Je kunt nog kiezen voor de snelste weg of de kortste weg, of in een rechte lijn. In het navigatiescherm geeft je GPS dan aan of je Rechts of Links moet met behulp van een pijl, hij kan uiteraard niet praten dus het is wel een beetje opletten geblazen maar hij wijst je keurig de weg naar je bestemming zolang je maar niet van de route afwijkt. Zowel de Legend en de Vista hebben niet de mogelijkheid om dan de route opnieuw te bepalen naar het eindpunt.

Ik hoop dat je hier wat wijzer van geworden bent, zo niet dan laat maar horen. Ik ben zelf in het bezit van een Vista, en een vriend van mij heeft de Legend.

Marcel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...