erka Geplaatst 17 januari 2007 Geplaatst 17 januari 2007 Hallo, 22 MB voor detailkaarten is niet zo heel veel heb ik gemerkt. De "hogere"nummers eXplorist hebben de mogelijkheid van SD kaarten. Dat is mooi, maar de oplaadbare batterij en de prijzen bevallen mij minder. Nu vroeg ik mij af, misschien ben ik wel gek hoor, zou het niet op de een of andere manier mogelijk zijn om via de (een andere) datakabel een koppeling te maken met een USB stick en die dan als extern geheugen te gebruiken. Ik ben benieuwd of er knutselaars zijn die hier ook wel eens aangedacht hebben. Misschien kan het wel helemaal niet. Maar domme vragen bestaan niet heb ik altijd geleerd. Groet, Erka
weedboer Geplaatst 17 januari 2007 Geplaatst 17 januari 2007 Misschien moet je eens proberen om een USB gender changer aan te sluiten op je USB kabel. Dit zorgt ervoor dat de uitgang die normaal gezien in je pc zit nu van male naar female veranderd. Daarop kan je dan een usb stick aansluiten. Ik heb geen idee of het ook zal werken, maar je kan in ieder geval het hardware-matig aan elkaar koppelen. Groetjes, Hans
franka en pim Geplaatst 17 januari 2007 Geplaatst 17 januari 2007 Met een gender changer en een USB stick ben je er niet. De eXplorist kan namelijk alleen in zijn eigen geheugen lezen en niet op de stick. Wat misschien (ik weet het dus niet zeker) wel werkt is een "image tank" Veel digitale fotograafjes lopen met zo ding. Het is een mobiele opslag met een klein OS (operating system) erop. Als je dan een USB camera aansluit komt deze als een schijf station in dat OS te staan en kan je via het schermpje van die image tank foto van en naar het toestel verplaatsen. Wellicht dat dit ook werkt voo je explorist. De image tank ziet die waarschijn ook gewoon als een extern opslag medium. Op dezelfde manier zou je dan misschien kaart materiaal heen en weer kunnen schuiven. Je eXplorist heeft 32 mb geheugen. 10MB gaat verloren aan de WorldWide base map. Ik heb een kleine base map gemaakt die zich beperkt tot de plaatsen waar ik vaak kom. (uiteindelijke grote 1,5 MB) Hierdoor heb je ineens 30MB om detailkaarten op te laden. 8MB meer dan de 22 die je al had. Er is één nadeel.... loop je ergens op een plek die buiten je basemap valt, dan moet je inzoom naar 700 meter of verder. de eXplorist stapt namelijk bij de 700m zoom pas over op de detail kaart.
Aanbevolen berichten