bronsmotor Geplaatst 25 december 2006 Geplaatst 25 december 2006 Ik ben al enige tijd bezig om mijn Garmin GPS 12 te laten communiceren met Oziexplorer Op zich werkt de communicatie goed en heb ik verbinding, kan waypoints uitlezen ed. maar het weergeven van de huidige positie werkt niet. Mijn GPS staat op het GARMIN-GARMIN protocol ingesteld. Zet ik hem naar het normale NMEA protocol dan krijg ik juist weer foutmeldingen en kan ook de waypoints niet uitlezen. Het lijkt erop dat de software en GPS 2 protocollen doorelkaar heen willen gebruiken en dat dat dan ook niet lukt. Op internet was ik al wat aan het zoeken geweest en heb gezien dat er meer zijn met dat probleem. Het probleem doet zich dus voor bij Garmin GPS types Ik werk met een serieele kabel en een USB-serieel adapter. In mapsource en N-route van Garmin werkt het wel goed maar daar zijn de kaarten weer veel minder gedetaileerd.
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 25 december 2006 Geplaatst 25 december 2006 In de GPS12 moet je bij Main Menu -> Setup Menu -> Interface = GRMN/GRMN Dat had je al. Aangezien andere software (met NMEA protocol navigatie) wel werkt is de kabel dus goed. Aan de Ozi kant stel je in: File -> configuration -> GPS Make=Garmin, Symbolset= GARMIN16, GPS model= GPS12(symbols), GPS upload en download =WGS84 -> COM je comport nummer dat je gebruikt (zie Window system eigenschappen hardware) ztten, parity=none, stop bits=1, baudrate 4800, nemea baud 4800, ser port driver=1 En vink aan!!!! Use PVT for Garmin Zo heb ik vanuit Ozi verbinding met mijn GPS12.
0 bronsmotor Geplaatst 6 januari 2007 Auteur Geplaatst 6 januari 2007 In de GPS12 moet je bij Main Menu -> Setup Menu -> Interface = GRMN/GRMNDat had je al. Aangezien andere software (met NMEA protocol navigatie) wel werkt is de kabel dus goed. Aan de Ozi kant stel je in: File -> configuration -> GPS Make=Garmin, Symbolset= GARMIN16, GPS model= GPS12(symbols), GPS upload en download =WGS84 -> COM je comport nummer dat je gebruikt (zie Window system eigenschappen hardware) ztten, parity=none, stop bits=1, baudrate 4800, nemea baud 4800, ser port driver=1 En vink aan!!!! Use PVT for Garmin Zo heb ik vanuit Ozi verbinding met mijn GPS12. Het is gelukt! Het heeft even moeten duren voordat ik het kon uitproberen maar het werkt nu. Eindelijk geeft hij de huidige positie ook weer. Bedankt voor de uitleg
Vraag
bronsmotor
Ik ben al enige tijd bezig om mijn Garmin GPS 12 te laten communiceren met Oziexplorer
Op zich werkt de communicatie goed en heb ik verbinding, kan waypoints uitlezen ed. maar het weergeven van de huidige positie werkt niet.
Mijn GPS staat op het GARMIN-GARMIN protocol ingesteld.
Zet ik hem naar het normale NMEA protocol dan krijg ik juist weer foutmeldingen en kan ook de waypoints niet uitlezen.
Het lijkt erop dat de software en GPS 2 protocollen doorelkaar heen willen gebruiken en dat dat dan ook niet lukt.
Op internet was ik al wat aan het zoeken geweest en heb gezien dat er meer zijn met dat probleem.
Het probleem doet zich dus voor bij Garmin GPS types
Ik werk met een serieele kabel en een USB-serieel adapter.
In mapsource en N-route van Garmin werkt het wel goed maar daar zijn de kaarten weer veel minder gedetaileerd.
2 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten