Lex Geplaatst 3 maart 2003 Share Geplaatst 3 maart 2003 Uit het AD van 28 februari: Ricoh's RDC-i700, model G In Japan verscheen onlangs weer een nieuwe variant: de RDC-i700 model G. Het meest opvallende daaraan is een sleuf voor een gps-kaart van I-O Data. Met zo'n in de de camera gestoken kaart kan de exacte lokatie worden vastgelegd, waar een foto is gemaakt. De informatie wordt weggeschreven in de zogenoemde image file header. Ingebouwde software laat op een kaartje vervolgens de plekken zien waar gefotografeerd is. Helemaal nieuw is deze functie overigens niet, maar gecombineerd met wat de camera al kan, biedt de vernieuwde RDC-i700 een indrukwekkende hoeveelheid mogelijkheden. Of het toestel ook in Europa wordt uitgebracht is niet bekend. Prijs: circa € 1648. Ze verzinnen toch wat tegenwoordig..... Alleen zullen de onwetende fotografen wel op hun neus kijken als ze binnen gaan fotograferen. ++ Lex ++ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 maart 2003 Share Geplaatst 3 maart 2003 En die fotografen zullen ook verbaasd zijn als ze je bezig zien het je GPS en je digicam en je toch later foto's en posities bijeen knoopt thuis op de computer. En dat je dan bovendien routekaarten kan maken met je foto op-ploppend op je computerscherm als je ter bestemde plekke op de kaart klikt! En dat allemaal dankzij Ozi en 3-th party software! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bernez Geplaatst 3 maart 2003 Share Geplaatst 3 maart 2003 Met OziPhoto Tool 1.4 (gratis voor particulieren) kun je ook heel leuke dingen doen. Bernez Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap & Sem Geplaatst 3 maart 2003 Share Geplaatst 3 maart 2003 Ik krijg ineens en heel leuk idee voor een nieuwe cache! Iets met backtracking en foto's en ........ Ik denk dat ik daar vanacht eens lekker op ga broeden! Ik hou u op de hoogte. Jaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap & Sem Geplaatst 3 maart 2003 Share Geplaatst 3 maart 2003 Verrek, ik ben ineens weer een nieuwkomer met één bericht...!?!! Wa's dat nou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden