Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik begin maar een nieuw draadje om e.e.a samen te voegen.

Vanuit Regels hoe komen ze tot stand

heb ik gezegd:"

Ik ben van plan om een groepje hulpverleners samen te krijgen om een soort helpdesk te maken voor iedereen die een cache wil plaatsen en het eng vindt om daar toestemming voor te vragen of die niet weet waar die daarvoor het beste terecht kan, hoe de wind staat bij een organisatie of voor wat voor andere reden dan ook hulp wenst. "

Toestemming landschapbeheer - Wat zijn jullie ervaringen?

herhaalde ikmij in goede domineestijl met wat meer detail:"

Ik heb in het bezit van de CD's van de natuurdoeltypen van de provincies ZuidHolland, Utrecht en Noord Brabant. Daarop is altijd te vinden wie de beheerder/eigenaar is van een terreintje. Ik kom er niet achter of andere provincies hun plan ook op CD hebben gezet.

Gezien alle commotie over striktere regelnaleving mbt. plaatsen van caches heb ik het idee om een groepje mensen bijeen te krijgen die anderen kunnen helpen. Een laagdrempelige helpdesk met vrijwilligers die wat meer weten over de materie dan anderen. En die dan hun gegevens (wie wat waar) en ervaringen (hoe) voor de grote meute via een webpage beschikbaar houden.

Idee? "

Dat alles leverde als snel de reacties op:

Hawkeyes: "Dat lijkt me een super plan...

Wellicht handig om dit (iom Geoman) ook in het aanmeldingsproces als pagina op te nemen....

Groeten rm"

Peetee: " Lijkt mij een prima idee! De eerste vrijwilliger is binnen! Dat maakt het ook beter mogelijk goed in te spelen op de lokale situatie !! "

en nogmaals Hawkeyes (vandaar dat dit samenbrengen in een draad mij zinvol lijkt):

"Hier nog iemand die heel erg voor is ....Groeten remco "

Een indirecte reactie die ik er toch bij wil betrekken komt van:

RJP - in antwoord op de praktische to-the-point vraag van GeoGerard luidende "Hebben jullie een advies hoe hiermee om te gaan en hoe kan ik met een boswachter van het duingebied contact opnemen ?" - berichtte: "Ik heb naar jouw e-mailadres de naam, het e-mailadres en telefoonnummer van de collega van het Noordhollands Duinreservaat gestuurd die je kunt benaderen. Hij is verantwoordelijk voor de toezichtzaken in het duinterrein tussen Bergen en Egmond."

Dit is weer zo'n voorbeeld van hoe internet dingen makkelijk kan maken omdat informatie doorstroomt.

Iedereen die denkt inbreng te kunnen geven in deze hulpgroep: doe het hier in deze draad. En misschien een ander draadje voor 'publiekelijk te uiten konkrete vragen over toestemming'?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...