franka en pim Geplaatst 22 januari 2007 Geplaatst 22 januari 2007 (bewerkt) De volgende link is van een Engels/Russische site met lijst van alle slimme toets combinaties. Gebruiken op eigen risico, je kan je hele GPS er mee om zeep helpen. http://rhamphorinkx.newmail.ru/sf.htm Weet jij misschien een truuk om al je instellingen en persoonlijke info te saven in een filetje op je PC. Zodat je na het nodige rommelen je GPS weer kan restoren naar je oorspronkelijke settings? eXplorist 210 heeft even aan de kant gelegen ivm drukte. Die russische site had ik ook gevonden. Ik heb ook overwogen om de link te plaatsen, maar omdat er daar toch wel heeeeeeel erg diep in de eXplorist wordt gegraven, heb ik het niet gedaan. Onder het motto: Je kan er meer kwaad dan goed mee doen. De basemaps die op die site te vinden zijn, zijn overigens NIET allemaal wat ze zeggen dat het zijn. De lege basemap van de eXplorist 100, die volgens de site op alle eXplorists zou moeten werken, is wel een lege basemap maar werkt zeker NIET op alle eXplorists. Toen ik die basemap op mijn eXplorist 210 zette liep hij bij het opstarten grandioos vast!!! Wees dus gewaarschuwd! Ook de service codes (de 2 cijferige codes) zijn bloedje link!!! De boel formatteren is één van die dingen. Je hele ontvanger gaat leeg, op de firmware na. Maar.... zonder Basemap doet de eXplorist niks. Je zal er dus via allerlei achterdeuren weer een basemap in moeten krijgen. Dat kan ook wel... maar als je niet weet hoe, zit je met een serieus probleem! Wees dus uiterst voorzichtig met de info op deze russische site! en wat een backup van de settings betreft.... daar ga ik naar zoeken. Ik kan het je zo niet zeggen. Als ze in het zogenaamde FS (FileSystem) staan is er een kans. Maar ik heb het vermoeden dat het ergens in een afgebakend stuk geheugen staat. 22 januari 2007 bewerkt door franka en pim
ds-polleke Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 leuke experimenten.. Ik gebruik mijn 210 alleen als pijltje riching cache.. maar het zou zo leuk zijn om idd detailkaarten te hebben (verkapte terugvind post) Waar haal je die detailkaarten vandaan? en is het al mogelijk om meer dan een kwart van nederland in de 210 te zetten? Ik kom nl vaak in groningen twente en Rotterdam en woon in Utrecht dus dan zou het leuk zijnom (bijna) heel Nederland erin te hebben.. Is het trouwens ook mogelijk om al meer dan 200pois in een file te proppen?
franka en pim Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 (bewerkt) Voor detail kaarten moet je MapSend DirectRout Europe gebruiken. Een CD met kaartmateriaal die je bij elke Magellan dealer aan kan schaffen. In de fabriekshandleiding staat dit ook beschreven. De 22MB geheugen is te beperkt om heel nederland in één keer in het geheugen te zetten. Door een aangepaste BaseMap (hoofdkaart) kan je wel 8,5 MB vrij maken, waardoor je ineens 30MB ruimte hebt. Ik heb even in MapSend gekeken of alles wat jij noemt er in één keer op kan. Ja het kan op die 22MB, maar het wordt krap. Met een verkleinde BaseMap moet het zeker lukken. Volgens de Nederlandse Handleiding kan je POIs aanmaken zolang er vrije ruimte in het geheugen is. Aangezien één POI ongeveer 60 bytes is, komt het er op neer dat je heeeeeeeeel veel POI's kan maken. Buiten het feit om, dat er al heel veel POI's met de detail kaarten worden meegeleverd. Denk hierbij aan restaurants, stations, garages, vliegvelden, musea, ziekenhuizen (niet onbelangrijk!!!) maar ook sportscholen/velden, theaters, parken, havens, golfbanen en winkel centra. 23 januari 2007 bewerkt door franka en pim
ds-polleke Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 Voor detail kaarten moet je MapSend DirectRout Europe gebruiken. Een CD met kaartmateriaal die je bij elke Magellan dealer aan kan schaffen. In de fabriekshandleiding staat dit ook beschreven.De 22MB geheugen is te beperkt om heel nederland in één keer in het geheugen te zetten. Door een aangepaste BaseMap (hoofdkaart) kan je wel 8,5 MB vrij maken, waardoor je ineens 30MB ruimte hebt. Ik heb even in MapSend gekeken of alles wat jij noemt er in één keer op kan. Ja het kan op die 22MB, maar het wordt krap. Met een verkleinde BaseMap moet het zeker lukken. Interesting.. jammer dat dat weer €128,- euri kost en waarschijnlijk heb je dan nog niet elk klein detail erop staan (objecten waar je rekening mee moet houdem, (geplaveide)paadjes, slootjes) Volgens de Nederlandse Handleiding kan je POIs aanmaken zolang er vrije ruimte in het geheugen is. Aangezien één POI ongeveer 60 bytes is, komt het er op neer dat je heeeeeeeeel veel POI's kan maken.Buiten het feit om, dat er al heel veel POI's met de detail kaarten worden meegeleverd. Denk hierbij aan restaurants, stations, garages, vliegvelden, musea, ziekenhuizen (niet onbelangrijk!!!) maar ook sportscholen/velden, theaters, parken, havens, golfbanen en winkel centra. Ik kan ook best pois aanmaken..maar GSAK wil er maar zoveel exporteren.. De mooiste opzet zou zijn: detailkaart van bijna heel Nederland en twee of drie files met geocaching poifiles...
franka en pim Geplaatst 23 januari 2007 Geplaatst 23 januari 2007 (bewerkt) Voor detail kaarten moet je MapSend DirectRout Europe gebruiken...... Interesting.. jammer dat dat weer €128,- euri kost en waarschijnlijk heb je dan nog niet elk klein detail erop staan (objecten waar je rekening mee moet houdem, (geplaveide)paadjes, slootjes) In principe blijf je natuurlijk altijd op de paden en die staan er gewoon in. Ook ruiterpaden en water zijn er prima in terug te vinden. Neem bijvoorbeeld Spaarnwoude (Houtrak/zijkanaal F) (N52 23.860 E4 44.670) als voorbeeld. Omdat het me daar opviel dat zelfs een heel kleine ruiterpas terug te vinden is. Ik kan ook best pois aanmaken..maar GSAK wil er maar zoveel exporteren.. De mooiste opzet zou zijn: detailkaart van bijna heel Nederland en twee of drie files met geocaching poifiles... Je kan ook meerdere POI bestanden op de eXplorist zetten. Bijna heel nederland kan je vergeten. Gebruik je GSAK voor de geocaching POIs? Waarom niet gewoon de GEOCaching Manager van Magellan zelf, die bij de eXplorist wordt geleverd? Dan krijg je wat meer info mee die je in je eXplorist weer terug kan lezen. Ook dit staat netjes in de fabrieks handleiding beschreven 23 januari 2007 bewerkt door franka en pim
ds-polleke Geplaatst 13 april 2007 Geplaatst 13 april 2007 Voor detail kaarten moet je MapSend DirectRout Europe gebruiken...... Interesting.. jammer dat dat weer €128,- euri kost en waarschijnlijk heb je dan nog niet elk klein detail erop staan (objecten waar je rekening mee moet houdem, (geplaveide)paadjes, slootjes) In principe blijf je natuurlijk altijd op de paden en die staan er gewoon in. Ook ruiterpaden en water zijn er prima in terug te vinden. Neem bijvoorbeeld Spaarnwoude (Houtrak/zijkanaal F) (N52 23.860 E4 44.670) als voorbeeld. Omdat het me daar opviel dat zelfs een heel kleine ruiterpas terug te vinden is. Ik kan ook best pois aanmaken..maar GSAK wil er maar zoveel exporteren.. De mooiste opzet zou zijn: detailkaart van bijna heel Nederland en twee of drie files met geocaching poifiles... Je kan ook meerdere POI bestanden op de eXplorist zetten. Bijna heel nederland kan je vergeten. Gebruik je GSAK voor de geocaching POIs? Waarom niet gewoon de GEOCaching Manager van Magellan zelf, die bij de eXplorist wordt geleverd? Dan krijg je wat meer info mee die je in je eXplorist weer terug kan lezen. Ook dit staat netjes in de fabrieks handleiding beschreven tjonge.. ik heb zowel op mijn laptop als thuis op de pc de hele dekselse bende lopen instaleren maar geen geacaching software gevonden (die echt lekker werkt).. Maar ik zal eens opnieuw gaan experimenteren
Aanbevolen berichten