Spring naar bijdragen

Navigatiesoftware java-enabled mobiele telefoon


gpsgek

Aanbevolen berichten

Van het weekend heb ik een nieuwe mobiele telefoon gekocht. Het is de Sony Ericsson W810i geworden. De voornaamste redenen voor deze keuze waren/zijn:

  • 2.0 megapixel camera met autofocus (handig tijdens het cachen)
  • agenda welke kan worden gesynchroniseerd met die van de pc
  • compactheid
  • en last but not least: hij belt :yes:

Dat laatste is toch wel de voornaamste reden, mijn oude telefoon heeft tijdens een stoeipartijtje teveel zand gezien. Hij kraakt nu nog :thumbup:

 

In een poging (voor de lol) van deze telefoon de ultieme cache-foon te maken, bedacht ik dat het vast mogelijk zou zijn om gpx files in te laden en een mooie kompasroos op de telefoon te toveren. De telefoon is niet uitgerust met GPS, maar met een bluetooth muisje kan dat natuurlijk wel. Het totaal plaatje zou dus bestaan uit:

  • navigatie
  • cache-beschrijvingen lezen
  • notitiefunctie
  • fotocamera met autofocus
  • zaklamp (de "flitser" is apart in te schakelen en fungeerd dan als zaklamp), overigens zeer handig heb ik al meerdere malen ontdekt
  • Hulplijntjes, uiteraard zeer geschikt voor het aanleggen van hulplijntjes (eventueel kan er zelfs "Pyne" ingesproken worden, de telefoon gaat automatisch bellen als je hard PYNE roept... ;) )
  • mocht je in een industriegebied aan het cachen zijn bestaat er ook nog de mogelijkheid een vogel-geluiden mp3tje aan te zetten :lol1:, of in Quaerens zijn geval: mp3 kan ook standaard aan staan walkman.gif

Nu is er alleen een klein probleempje waar ik gisteravond niet helemaal uit kwam. In mijn zoektocht naar GPS navigatiesoftware, kwam ik er al snel op uit dat het software moest zijn welke gebaseerd was op Java.

Nu heb ik een aantal stukjes software gevonden, maar ze voldoen allemaal niet:

Ik heb dus geen java-programmaatje kunnen vinden wat (heel simpel) een kompasroos laat zien, met daarop een pijltje in de richting van een waypoint. Heeft een van jullie suggesties?

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb dezelfde phone gekocht twee weekjes terug (top apparaat!! :thumbup:) en ben dus zeer geinteresseerd als je iets vindt!!

 

Dat Spot ziet er erg goed uit, maar bedoel je dat je de coordinaten niet in WGS84 formaat kan krijgen??? Lijkt me toch vreemd, ze geven aan dat het compatibel is met GC.com...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Spot ziet er erg goed uit, maar bedoel je dat je de coordinaten niet in WGS84 formaat kan krijgen??? Lijkt me toch vreemd, ze geven aan dat het compatibel is met GC.com...

Ja, dat bedoel ik. Volgens spot zit ik nu op de volgende locatie:

 

X: 4.46504825

Y: 51.98735159

Height: -34 feet

Sattelites: 6

GPS Quality: GPS fix

Heading: 316.2

Speed: 0.0 mph

 

Dus... Nogmaals, suggesties voor andere programma's zijn van harte welkom :thumbup::lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Spot ziet er erg goed uit, maar bedoel je dat je de coordinaten niet in WGS84 formaat kan krijgen??? Lijkt me toch vreemd, ze geven aan dat het compatibel is met GC.com...

Ja, dat bedoel ik. Volgens spot zit ik nu op de volgende locatie:

 

X: 4.46504825

Y: 51.98735159

Height: -34 feet

Sattelites: 6

GPS Quality: GPS fix

Heading: 316.2

Speed: 0.0 mph

 

Dus... Nogmaals, suggesties voor andere programma's zijn van harte welkom :thumbup::lol1:

 

Oh, dat valt mee, dat is dus wel gewoon WGS84, maar alleen in decimale notatie! X=E, Y=N

 

Zit je toevallig op N 51 59.241 , E004 27.903 :yes: Ik ga dat proggie eens even proberen vanavond!

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, dat valt mee, dat is dus wel gewoon WGS84, maar alleen in decimale notatie! X=E, Y=N

Ja, dat bedoelde ik ook ;)

Zit je toevallig op N 51 59.241 , E004 27.903 :yes: Ik ga dat proggie eens even proberen vanavond!

Eehm... :lol1:

Goed gerekend :thumbup:

Zwaai je effe terug? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, dat valt mee, dat is dus wel gewoon WGS84, maar alleen in decimale notatie! X=E, Y=N

Ja, dat bedoelde ik ook ;)

Zit je toevallig op N 51 59.241 , E004 27.903 :yes: Ik ga dat proggie eens even proberen vanavond!

Eehm... :lol1:

Goed gerekend :thumbup:

Zwaai je effe terug? :P

 

eeuhm, ok: zwaai008.gif

 

Misschien even een mailtje sturen naar de makers van Spot dat ze dit even aanpassen in hun proggie, als ze zo graag compatibel willen zijn met gc.com moeten ze het goed doen ook!

 

PS: ook leuk http://www.speedfreak.info/geocaching/geoc...ava_midlet.html

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ga ik eens doen... Goed idee.

 

Edit: Met mijn perfecte engels (nee dus) heb ik een mailtje gestuurd. Ben benieuwd of ik reactie krijg.

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...