Spring naar bijdragen

Wat schrijf je in het logboek?


Gast TeamGeo

Aanbevolen berichten

Gast TeamGeo

Zijn er richtlijnen wat wel en wat niet in een logboek genoteerd moet worden? Of zijn er zaken die altijd in een logboek genoteerd moeten worden?

 

Ik bedoel hierbij het eigen logboek en niet zo zeer het logboek ben de cache.

bewerkt door TeamGeo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zijn er richtlijnen wat wel en wat niet in een logboek genoteerd moet worden? Of zijn er zaken die altijd in een logboek genoteerd moeten worden?

 

Geen echte regels, maar je nickname en datum zijn wel handig.

Ook zet ik detijd er soms bij.

Dit doe ik alleen als ik me op dat momement in dat gebied mocht bevinden.

 

Na een multi wil ik soms nog wel een kort stukje schrijven, de rest vermeld ik op t internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er richtlijnen wat wel en wat niet in een logboek genoteerd moet worden? Of zijn er zaken die altijd in een logboek genoteerd moeten worden?

Je moet er in ieder geval je naam in zetten. Wij doen het met een sticker waar we de datum op invullen. Meestal vermelden we ook wat er in en uit gaat. Verder een opmerking wat we er van vonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er richtlijnen wat wel en wat niet in een logboek genoteerd moet worden? Of zijn er zaken die altijd in een logboek genoteerd moeten worden?

 

Ik bedoel hierbij het eigen logboek en niet zo zeer het logboek ben de cache.

Bedoel je het logboek dat je in je eigen cache verstopt? Tja, het belangrijkste is dat het logboek erin zit en over voldoende lege bladzijden beschikt. Ik zou er geen heel verhaal in schrijven, tenzij je daar een dringende behoefte aan hebt. Iets van "Gefeliciteerd, u heeft ... gevonden (GCxxxx)" is denk ik wel handig.

 

Wat ook verstandig zou kunnen zijn is om een print van de standaard-uitleg in je cache te doen. Bij voorkeur in het Nederlands en Engels, waarin uitgelegd staat dat geocaching een onschuldig maar leuk spelletje is. Die tekst kan je elders van deze site downloaden als word-bestand.

 

Of bedoel je het logboekje wat je meeneemt als je zelf caches gaat zoeken? Ik heb ook in het veld altijd een notitieboekje bij me en daarin schrijf ik welke cache ik aan het zoeken ben, wat ik eventueel geruild heb en alle antwoorden op de opdrachten bij multi-caches. Dan kan ik thuis nauwkeuriger mijn logs schrijven, ook als er een paar dagen tussen de (not) found en mijn internetbezoek zit.

 

Groet Flatfisher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...