Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo allemaal,

ik heb een pocket pc (mda vario / qtek 9100) en heb daar ook (16 kanaals) gps op. zijn er mensne die ook een pocket pc hebben en die dit gebruiken voor geacaching (ongeacht het apparaat minder goed tegen water/stoten/zand kan)

zoja, welke software kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Met vriendelijke groeten,

Rob Henst

Geplaatst (bewerkt)

Ja :P

Wat gebruik ik:

- Voor alles waar ik (staf)kaarten voor heb: OziCE

- Voor alles waar ik geen kaarten voor heb: BeeLineGPS

- Voor eventuele noodgevalletjes, of domme actie's (zoals het thuis laten liggen van een uitdraai van een cache): GPXSonar

- Wanneer de PDA met toebehoren ook vergeten is gebruik ik: De Carotte-methode

:o

Verder ben ik ook met Vito Navigator aan de slag gegaan, maar vanwege de lage snelheid van dat programma en diverse vastlopers (Jaja, we werken nog steeds met Windhoos :D ) is dat uit mijn PDA collectie verdwenen...

En, zoals Mr. Chaos in zijn handtekening heeft staan: CACHEN MET DE PDA GAAT HEEL GOED!!!

:cry::)

bewerkt door gpsgek
Geplaatst
En, zoals Mr. Chaos in zijn handtekening heeft staan: CACHEN MET DE PDA GAAT HEEL GOED!!!

:):o

Inderdaad, zoiets staat er! :cry:

Dit is wat ik allemaal gebruik om het mezelf makkelijk te maken:

- Oziexplorer CE

- TomTom voor het navigeren naar de caches toe

- Co-Input (www.debruineberen.nl) om coordinaten te kunnen invoeren in TomTom

- GPXSonar om de cachebeschrijvingen te kunnen bekijken

- De gradencalculator (www.debruineberen.nl)

- Geotools (een excelsheetje om allerlei berekeningen te maken, snijpunten van cirkels, projecties, etc, etc. Gevonden via www.geocaching.be)

- Franson GPSgate om je GPS signaal te kunnen delen over meerdere applicaties tegelijk

En vergeet vooral de Otterbox niet om je PDA te beschermen tegen alle invloeden van buitenaf!! (www.otterbox.com)

Geplaatst

:):o

Inderdaad, zoiets staat er! :cry:

Dit is wat ik allemaal gebruik om het mezelf makkelijk te maken:

- Oziexplorer CE

- TomTom voor het navigeren naar de caches toe

- Co-Input (www.debruineberen.nl) om coordinaten te kunnen invoeren in TomTom

- GPXSonar om de cachebeschrijvingen te kunnen bekijken

- De gradencalculator (www.debruineberen.nl)

- Geotools (een excelsheetje om allerlei berekeningen te maken, snijpunten van cirkels, projecties, etc, etc. Gevonden via www.geocaching.be)

- Franson GPSgate om je GPS signaal te kunnen delen over meerdere applicaties tegelijk

En vergeet vooral de Otterbox niet om je PDA te beschermen tegen alle invloeden van buitenaf!! (www.otterbox.com)

co-input dus!! die moet ik hebben :D kan ik daardoor gewoon tomtom gebruiken en de coordinaten invoeren en dan wijst hij mij de weg?

iig bedankt!!!!!!!!

Geplaatst
co-input dus!! die moet ik hebben :cry: kan ik daardoor gewoon tomtom gebruiken en de coordinaten invoeren en dan wijst hij mij de weg?

iig bedankt!!!!!!!!

Hij plaatst het coordinaat dan wel op de dichtsbijzijnde weg, waardoor je af en toe behoorlijk verkeerd uit kunt komen. Zo kwamen wij bijvoorbeeld in Bussum bij the Love Boat aan de verkeerde kant van het water uit. En dus konden we weer terug rijden.

Geplaatst

co-input dus!! die moet ik hebben :cry: kan ik daardoor gewoon tomtom gebruiken en de coordinaten invoeren en dan wijst hij mij de weg?

iig bedankt!!!!!!!!

Hij plaatst het coordinaat dan wel op de dichtsbijzijnde weg, waardoor je af en toe behoorlijk verkeerd uit kunt komen. Zo kwamen wij bijvoorbeeld in Bussum bij the Love Boat aan de verkeerde kant van het water uit. En dus konden we weer terug rijden.

Volgens mij is het NIET mogelijk om met TomTom te cachen! Tomtom plaatst je huidige positie altijd op de dichtstbijzijnde weg, dus ook als je je op 50 meter van die weg bevindt plaatst TomTom je positie op de weg. Hier heb je du niets aan!

Geplaatst

Ik heb ook wel eens onderweg naar een cache stilgestaan op een parkeerplaats tussen de banen van een snelweg in. De cache was aan de andere kant van de geluidswal naast de snelweg. Ik moest dus dik 10km omrijden. Kortom, gebruik NIET alleen Co-input voor het cachen... Alhoewel het in grote lijnen natuurlijk een ideaal programmaatje is :cry:

Geplaatst

Je kan ,nadat je het coordinaat met co-input hebt ingevoerd eerst even de optie -bekijk kaart- gebruiken, kan je tenminste zien waar het punt ligt ,en kan je altijd nog een alternatieve route selecteren,scheelt veel omrijden....

Geplaatst

Ik gebruik TomTom om naar de cache toe te rijden.

En dan vervolgens BeelineGps voor het echte zoekwerk.

BeelineGps werkt prima. Je kan gewoon de GPX files kopieren naar het SD kaartje en dan importeren.

Voor TomTom gebruik ik PoiEdit om de coordinaten in te voeren.

Voor de rest heb ik geen andere progjes nodig. Ik heb nog wel een tijdje Gsak geprobeerd, maar ik vond dat niet echt fijn werken.

Ik heb alleen soms wel het idee dat mijn GPS ontvanger minder nauwkeurig is dan een echte GPSr, maar misschien is dat wel niet zo en ben ik gewoon soms niet zo'n goede zoeker. ;)

Geplaatst
Ik gebruik TomTom om naar de cache toe te rijden.

En dan vervolgens BeelineGps voor het echte zoekwerk.

BeelineGps werkt prima. Je kan gewoon de GPX files kopieren naar het SD kaartje en dan importeren.

Voor TomTom gebruik ik PoiEdit om de coordinaten in te voeren.

Voor de rest heb ik geen andere progjes nodig. Ik heb nog wel een tijdje Gsak geprobeerd, maar ik vond dat niet echt fijn werken.

Ik heb alleen soms wel het idee dat mijn GPS ontvanger minder nauwkeurig is dan een echte GPSr, maar misschien is dat wel niet zo en ben ik gewoon soms niet zo'n goede zoeker.  :blink:

de software is een feet en mph... is dit ook om te zetten naar km/u en meters/kilometers?? verder is beelinegps wel een mooi programma zo te zien. ik heb het ook al eerder proberen te zoeken... maar kon niks vinden omdat ik alleen beeline had ingetikt... moest dus beelinegps zijn :D

groetjes rob

Geplaatst (bewerkt)

Tips: om je PDA droog en stofvrij te houden kun je een Otterbox kopen, maar die zijn prijzig. Je kunt ook bij een zeil- of surfshop of bij Bever een PVC(-achtig) hoesje kopen dat je waterdicht kunt afsluiten. Kostte mij zo'n 15 euro.

Een absolute aanrader is het kosteloze GPXSonar. Je kunt er niet alleen gedownloade cachepagina's van GC.com in bekijken, maar ook aantekeningen maken bij een cache (handig als je er meerdere op een dag doet). Ook kun je er waypoints mee projecteren (ga zoveel meter in die en die richting):

Gpx-file openen - tap&hold -> FieldNotes - Actual Coords - Project.

Met GSAK kun je gedownloade waypoints downloaden en exporteren als TomTom waypoints.

Voor het navigeren heb ik een tijdlang GPS Tuner gebruikt, vond ik 'n erg prettig progje.

Succes :( !

bewerkt door de pulletjes
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...