Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

We hadden dit berichtje al eens in een PB aan kruimeldief gezet, maar we zien nu pas dat dit een betere plaats voor dit soort vragen is....

11 april hebben we een topic geopend in het Plaatsing,vragen en problemen forum.

We hebben toen besloten om alvast wat klein onderhoud op de cache uit tevoeren. in de vorm van het plaatsen van een nieuwe logrol in micro (liggend op 1.5 meter afstand van de oude cache locatie).

Na wat digitaal speurwerk denken we nog een ander email adres gevonden van de woerdjes (huidige cache eigenaar). Helaas hebben de woerdjes ook hier geen reactie op gegeven. Dit zou allemaal kunnen komen omdat ze in het buitenland zitten, we vonden op het internet dat ze waarschijnlijk zendeling zijn. (dit weten we niet zeker, maar hebben toch wel aardig wat vertrouwen in ons recherche werk)

Omdat het dorp waar ik een aantal jaren in gewoond heb, zo'n wandeling door het centrum verdiendt willen we graag deze cache adopteren. kun je ons vertellen hoe we hiervoor te werk moeten gaan?

Mocht adoptie doorgaan, dan zijn we vanplan de eindlokatie te veranderen naar een minder opvallende plaats (dit overigens pas nadat we deze lokatie gevonden hebben en er toestemming voor gekregen hebben). Mocht adoptie niet mogelijk zijn, is het dan mogelijk om type cache te veranderen naar micro en een kleine aanpassing maken in de hint?

• 5 weeks later...
Geplaatst

Een cache adopteren zonder toestemming van de eigenaren kan alleen als ze daadwerkelijk een bepaalde lange periode niet ingelogd zijn geweest op geocaching.com. Het moet eigenlijk wel duidelijk zijn dat ze, om wat voor reden dan ook, gestopt zijn. Daarbij moet de wanabee eigenaar al een paar keer gemaild hebben en daarna verzoekt een vertegenwoordiger van geocaching.com (kan een reviewer zijn), nog een paar keer om een reactie.

Maar, zoals je al schreef, ze zitten waarschijnlijk in het buitenland en doen zendelingswerk, wat zou betekenen dat ze ff afwezig zijn en dan lijkt het me niet netjes om maar zo even hun cache weg te geven aan een ander.

Hetzelfde geldt voor ongevraagd hun cache(pagina) aan te passen en maar zo even de cache verderop te plaatsen.

Ik zie me al een sabatical year nemen en besluiten een jaartje naar het buitenland te gaan en bij terugkomst ervaren dat er iemand anders in mijn huis woont en in mijn auto rijdt, of nog erger, mijn caches door een ander zijn ingepikt. :)

Als je werkelijk vindt dat je dorp een cache verdient, waarom maak je dan niet een eigen? Ik denk dat je dorp wel iest groter is dan de minimaal vereiste afstand tussen 2 caches. :D

Als je te ruim denkt past de gedachte niet meer.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...