Spring naar bijdragen

Amaryllo Trip Tracker


Ghostmantom

Aanbevolen berichten

De afgelopen weken heb ik enthousiast geGeocached met mijn laptop, Microsoft Autoroute 2006 en een Holux GPS-mouse.

Dat ging heel aardig, met de auto naar een parkeerplaats in de buurt, laptop in de tas om m’n schouder en de GPS-muis in de capuchon.

Soms was het wat zoeken, tas open, op het scherm kijken, inzoomen, etc. etc.

Maar na een tijdje klonk dan uit mijn tas: “A-rived-at-des-ti-na-tion!”

De ontvangst was prima, maar de laptop was (vooral met koud en nat weer) niet een echt makkelijk hanteerbaar apparaat.

Maar de eerste drie caches zijn zo, met veel plezier, gevonden.

Gelukkig is er af en toe iemand jarig en hebben wij een Amaryllo Trip Tracker gekregen.

Een prachtig ding, klein, licht en zeer hanteerbaar (90 gram en waterdicht).

De eerste resultaten zijn geweldig. Een tochtje met de auto met de triptracker in mijn jaszak gaf een prima track die ik ook nog keurig op GoogleEarth kon weergeven.

Maar nu komen de eerste problemen. En dus mijn vragen. :beerchug:

Tot nu toe heb ik geen andere dan de meegeleverde software (Navilink) gevonden die kan communiceren met mijn TripTracker. Alle software gaat uit van Garmin of Magellan GPSsen.

Ik kan wel via Navilink .gpx formaat bestanden uit wisselen en die dan in bijvoorbeeld CacheMaps ,Oziexplorer of GarTrax verder be- en verwerken.

Mij lijkt dat een tussenstap te veel of gaat dat bij iedere (niet-Garmin/Magellan) GPS zo ?

Is er een mogelijkheid de bekende software met de TripTracker te laten “praten” ?

Kortom wie heeft ervaring met de Amaryllo TripTracker ?

Ik ben een absolute beginner en blij met iedere hulp.

 

 

 

Ghostmantom

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Grappig om op mijn eigen vraag te antwoorden. :P

 

Nadat ik hier op het forum mijn vraag gesteld had heb ik ook bij de leverancier van mijn GPSr (Amaryllo) aangeklopt.

Als reactie kreeg ik heel snel een antwoord en het verzoek het niet-werkende bestand ter controle te mailen. :D

En als klap op de vuurpijl kreeg ik gisteren bericht dat de meegeleverde software zodanig is aangepast dat hij, zonder vast te lopen, niet-ondersteunde karakters kan verwerken. :thumbup:

Leuk, een leverancier die met de klant meedenkt.

 

Dat alles maakt GeoCachen leuker en leuker.

 

 

Ghostmantom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...