GeoNeuron Geplaatst 1 april 2006 Geplaatst 1 april 2006 Als ik door een wat langere tunnel rijdt bv zeeburgertunnel dan verliest de GPS uiteraard zijn fix...als ik daarna de tunnel uitkom is de GPS niet in staat om zelfstandig een fix te krijgen....een blijvende WEAK SIGNAL is het resultaat. Aan uit heft het probleem op....maar lijkt me niet de bedoeling ook een paar keer een zeer onrustig meetgedrag waargenomen...terwijl mijn 60C geen problemen gaf... <{POST_SNAPBACK}> Nog iets dat geocachers niet graag hebben : als je de instelling op 'batterij sparen' zet, krijg je een miswijzing die minimaal 15 - 45 meter is... Dus, geen batterijen sparen, gewoon op 'normaal' zetten. <{POST_SNAPBACK}> Als ik door een tunnel rijd, dan rijd m'n gpsmap60 gewoon door, ookal is er een bocht ed, en zodra ik er uit kom is hij meteen op de goede plaats. Als ik m'n gps in spaarstand zet het ik ongeveer 6m fix zowel hier als in australie. en gaat hij soms wel 34 uur lang mee.
golferyves Geplaatst 1 april 2006 Geplaatst 1 april 2006 Allemaal positieve berichten tot nu...das mooi.. Ik heb echter een ppar negatieve ervaringen tw: Als ik door een wat langere tunnel rijdt bv zeeburgertunnel dan verliest de GPS uiteraard zijn fix...als ik daarna de tunnel uitkom is de GPS niet in staat om zelfstandig een fix te krijgen....een blijvende WEAK SIGNAL is het resultaat. Terwijl er 0 ontvangst is...ook niet weak dus...gewoon niets. Aan uit heft het probleem op....maar lijkt me niet de bedoeling ook een paar keer een zeer onrustig meetgedrag waargenomen...terwijl mijn 60C geen problemen gaf... Misschien een maandagmorgen aparaat? Nickx <{POST_SNAPBACK}> Neen, dit heeft NIETS met de software versie te maken. Je moet alleen WAAS/EGNOS afzetten en je zult geen probs meer hebben nadat je uit de tunnel komt. golferyves Dat is uiteraard niet normaal, maar ik heb die klacht een keer eerder gezien. Heb je de nieuwste update? <{POST_SNAPBACK}>
golferyves Geplaatst 1 april 2006 Geplaatst 1 april 2006 Als ik door een wat langere tunnel rijdt bv zeeburgertunnel dan verliest de GPS uiteraard zijn fix...als ik daarna de tunnel uitkom is de GPS niet in staat om zelfstandig een fix te krijgen....een blijvende WEAK SIGNAL is het resultaat.Terwijl er 0 ontvangst is...ook niet weak dus...gewoon niets. Aan uit heft het probleem op....maar lijkt me niet de bedoeling ook een paar keer een zeer onrustig meetgedrag waargenomen...terwijl mijn 60C geen problemen gaf... <{POST_SNAPBACK}> op het ENTR knopje drukken, en hij gaat terug verder. Had hetzelfde probleem, dus uit/aan en het ging. Tot ik toevallig op dat ene knopje drukte. Nog iets dat geocachers niet graag hebben : als je de instelling op 'batterij sparen' zet, krijg je een miswijzing die minimaal 15 - 45 meter is... Dus, geen batterijen sparen, gewoon op 'normaal' zetten. <{POST_SNAPBACK}> Waas/egnos disabelen en alles werkt normaal verder golferyves
Aanbevolen berichten