Spring naar bijdragen

Ontvangst Vista C, in de hand houden?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik door het bos loop of wherever en ik wil de track bijhouden dan moet ik mijn Vista C altijd in de hand houden. Hang ik hem om m'n nek of nog erger, steek ik hem in mijn broekzak: piep piep ontvangst weg. Niet zo handig vind ik want ik heb ook nog een fototoestel of verrekiker in mijn hand.

Moet ik dat ding nu in mijn pet stoppen?

Wie heeft een serieuse tip.

Geplaatst

Als ik een rugzak(je) bij me heb, schuif ik mijn Legend (ik heb er wel een hoesje omheen met een clip er aan) aan mijn schouderband. Zonder rugzak doe ik hem meestal aan mijn broekriem achter op mijn rug. Ik mis wel eens een stukje van de track, maar dat komt eerder door de bomen dan door mezelf.

Geplaatst (bewerkt)

Ik denk niet dat het specifiek een probleem van je Vista is. Zodra de GPS minder zicht heeft op satellieten gaat het rap achteruit met de plaatsbepaling.

Vanwege de constante tracklog die ik bij lange afstands wandelingen wel graag wilde hebben ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Ik heb een wat grotere oudere GPS maar daar geldt hetzelfde voor. In de rugzak of gewoon met gestrekte arm vasthouden en mee laten zwiepen onder het lopen is uit den boze.

De oplossing voor mij was een oude boekensteun. :P Eigenlijk is het een metalen plankje met een 90 graden hoek. Een poot van de steun klem ik achter mijn broekriem, waardoor de andere poot als een soort klein bijzettafeltje horizontaal naar rechtsvoor uitsteekt. Met een klein riempje met klittenband zet ik de GPS gewoon plat op dat tafeltje vast en heb ik een prima ontvangst die ik onder het lopen nog goed kan aflezen. Handsfree cachen dus!!

bewerkt door PA1FOX
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...